החוק החדש שנותן אור לחייבים

5 0

מאז כניסתו לפועל של חוק חדלות פירעון ושיקום כלכלי, אשר החליף את הליך פשיטת הרגל, נדמה כי משהו השתנה: האם מדובר על אותה גברת בשינוי אדרת או אור בקצה מנהרת החובות

מאת עו"ד אייל קורסיה

החל מספטמבר 2019 נכנס לתוקפו חוק חדש עם שם קל יותר לעיכול: "חוק חדלות פירעון ושיקום כלכלי". חוק אשר בא במקום הליך פשיטת רגל המוכר לכולכם. אמנם מדובר על חוק חדש אשר מבטל לחלוטין את פקודת פשיטת הרגל, אלא שמדובר כמעט על אותה גברת בשינוי אדרת. החוק החדש, כך להערכתי ועל סמך העבר, יעבור עם השנים לא מעט תיקונים על מנת להתאימו למצב הנוכחי בישראל 2020 – אבל בינתיים זה מה יש.

בהתאם לחוק החדש יוגבל משך הליך מחיקת החובות לתקופה מקסימלית של עד ארבע שנים, בסופו, חייבים אשר עמדו בכלל דרישות ההליך יהיו זכאים לקבל הפטר (פטור מתשלום החוב) חלוט (מוחלט) לחובות.

מהם התנאים להגשת בקשה להליך חדלות פירעון ושיקום כלכלי?

נתחיל במה לא: חייב שלו חובות מתחת לסך של 50,000 ₪, לא יוכל להיכנס למסלול ובמקום זה יהיה רשאי להגיש בקשה לצו תשלומים במסגרת ההוצאה לפועל.

חייב שלו חובות בסכום שבין 50,000 עד 150,000 ₪ יוכל להגיש את בקשתו למחיקת החובות על-ידי עו"ד שיערוך עבורו את הבקשה, את התצהירים את כתב ההתחייבות ועוד. כאשר בקשה זו תוגש על-ידי המייצג ישירות למערכת רשות האכיפה והגבייה (הוצאה לפועל) כאשר הדיונים והחלטות בבקשתו יינתנו במסגרת ההוצאה לפועל ע"י הרשמים השונים. בכך המחוקק מסמיך את הרשמים בישראל 2020 ליתן צו הפטר הפוטר את החייב מלשלם את חובותיו במצב דברים בו עמד בכל דרישות ההליך.

אדם שלו חובות מעל 150,000 ₪ יוכל לגשת אף הוא על-ידי ייצוג עו"ד להליך מחיקת החובות של חוק חדלות פירעון אלא שההליך יתנהל בבית משפט השלום ולא בהוצל"פ.

מה מטרת ההליך? וכיצד מביאים למחיקת חוב?

המשמעות של מחיקת חוב במקרים מסוימים וחריגים אכן הינה משמעות מלאה, ז"א ישנם חייבים מסוימים אשר בהתאם למצבם עשויים לקבל את ההפטר מבלי שהם נדרשים לשלם על חשבון החובות, מאידך ובמרבית המקרים יידרשו החייבים לשלם במשך שנה צו תשלומים ולהגיש דוחות חודשיים על מצב ההכנסות וההוצאות שלהם.

בהמשך ובהתאם לשנה שחלפה ובהתאם לדוחות שהוגשו יקבע בית המשפט כמה כסף עליכם להחזיר מתוך החוב (בקיזוז ריביות) וכמה כסף יימחק לכם לצמיתות כתספורת לחוב. כך או כך יש בהליך להוציא חייבים ממעגל החובות ולהביאם לדרך חדשה נקייה מעיקולים והגבלות.

הכותב, עו"ד אייל קורסיה, עוסק בייצוג חייבים למוסדות, פשיטת רגל, חדלות פירעון ושיקום כלכלי. מאמר זה כללי ואינו מהווה תחליף לייעוץ. טלפון: 050-6351208

Related Post

זכויות להטבים ישראל 2020

Posted by - 16 ביוני 2020 0
החוק בישראל אינו מכיר בנישואים של זוגות חד מיניים ומגדיר נישואים בין אישה לגבר בלבד. דבר זה מחייב את הזוגות…

שפיץ מהיציע / אפי ישראל

Posted by - 11 באפריל 2018 0
תיקו 1:1 מול הפועל חיפה וכנראה שנתניה תגיע לאירופה רק דרך משרד נסיעות… ו ו סגל חייב להשאיר את סבע…

שפיץ מהיציע עם אפי ישראל

Posted by - 19 בנובמבר 2020 0
חוזרים לליגה, שבוע חשוב ביותר למכבי נתניה שתשחק שלושה משחקים, בראשון בטדי מול בית"ר ירושלים, ברביעי באשדוד ובראשון תארח את…

Leave a comment

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כלי נגישות