המטרה: הפחתת הארנונה למגורים ולעסקים

3 0

ראש העיר, מרים פיירברג-איכר הנחתה על הפחתת הארנונה למגורים ב-2% באזור 1 (לא כולל רצועת החוף) והפחתה של 8%  לעסקים קטנים בנתניה; ועדת הכספים ומועצת העיר צפויות לאשר.

ראש עיריית נתניה, מרים פיירברג-איכר, הודיעה כי הורתה על הפחתת הארנונה למגורים ב-2% לאזור 1 (תוך החרגת רצועת החוף) וכן הפחתה של 8% לעסקים קטנים בנתניה. ההפחתה הצפויה תובא לאישור ועדת הכספים וכן מועצת העיר. על-פי כל הערכות, לא צפויה התנגדות לכך, ויתכן אף שיתווספו עוד הנחות. עם אישור ההפחתה, תועברנה ההחלטות לידי משרדי הפנים והאוצר, לאישור סופי. יש לציין, כי בעבר הועברו למשרדי הפנים והאוצר מספר פעמים בקשות להפחתת ארנונה, בקשות שאושרו על-ידי ועדת הכספים המקומית ומועצת העיר, אולם במשרדי הממשלה פסלו זאת.

ההחלטה על הפחתת הארנונה למגורים וכן לעסקים קטנים, הינה תולדה של עבודה בת מספר שנים. מינהל הכספים ערך תכנית ארוכת טווח להשגת מטרה זו, והיא הוצגה בפני מספר חברי מועצה. חברי המועצה סברו שהזמן שעומד לרשותם אינו מאפשר לבחון את התכנית לעומק והיוזמה תיבחן בשנה הבאה.

בינתיים החליטה ראש העיר באופן חד צדדי, להעלות בפני חברי המועצה הצעה של הפחתת 2% באזור 1 (לא כולל רצועת החוף) המהווים את רוב יחידות הדיור באזור זה, והפחתה של 8%  לעסקים קטנים בנתניה ובכך תספוג העירייה הפחתה של קרוב ל – 3 מיליון שקל בתקציבה.

מדובר בצעד המשך למדיניות העירייה להפחית את תעריפי הארנונה בעיר ולהקל בכך על תושבי נתניה. הצו אמור להיות מובא לוועדת הכספים הקרובה וכן לאישורה של מועצת העיר ויופעל בכפוף לאישור משרדי הפנים והאוצר.

חשוב לציין, כי על פי החוק חייבות הרשויות המקומיות, בהן עיריית נתניה, להצמיד בצו המיסים לשנת 2020 את הארנונה למדד בגובה של 2.58%. מדובר באחוז גבוה במיוחד, בהתחשב בעובדה שבשנה החולפת חוייבה העירייה להצמיד את הארנונה למדד בגובה של 0.32% בלבד.

הפחתה זו שמציעה כיום העירייה, תקזז למעשה בחלק מן העיר את העלייה שהייתה צפויה להיעשות על פי חוק ההסדרים במשק.

בתחום העסקים, בסיווג "משרדים, שירותים ומסחר" מתוכנן המשך ביצוע הרפורמה לשינוי חלוקת נטל הארנונה בין העסקים הקטנים לגדולים, באופן שבו תופחת הארנונה לעסקים קטנים עד 1000 מ"ר בשיעור של עד 8%, ותוספת מדורגת של ארנונה לעסקים מעל 1000 מ"ר ומעל 15,000 מ"ר, שלא תעלה על 4.8% מעבר לשיעור העדכון, תוספת שנתית (האפשרית על פי הנחיות משרדי הפנים והאוצר).

המשמעות הכספית היא שכ-97% מן העסקים שגודלם עד 1000 מ"ר ייהנו מהפחתה בשיעור כלשהו או יישארו בלא שינוי.

 

 

 

Related Post

דשא סינטטי או דשא טבעי?

Posted by - 28 בפברואר 2022 0
לא משנה אם מדובר בגינה באזור צפון או לחילופין דרום הארת, בין אם מדובר בגינה קטנה או גדולה, יש בבעלותכם…

אהבה ב-9 שניות

Posted by - 7 בפברואר 2018 0
AppDate, השם הכי חם בתחום אפליקציות הדייטים, ואפליקציית "סטודנט גרופ" משתפים פעולה למצוא לסטודנטים אהבה ב-9 שניות, תוך מתן מגוון…

חיבוק חם

Posted by - 12 באוקטובר 2023 0
שר הרווחה והביטחון הכלכלי, יעקב מרגי, אליו התלוו ראש העיר נתניה, מרים פיירברג-איכר וכן ראש מנהלת הרווחה והביטחון הכלכלי בעירייה,…

Leave a comment

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כלי נגישות