מנציחים אישים ברחובות

5 0

ישעיהו סי. קנן, אדי ג'קובסון, לאון אדרי, נאוה סמל, חיים גורי ועזריה אלון יונצחו ברחובות חדשים בעיר נתניה. כמו כן נקבע שמן של שתי שכונות חדשות: נוף השרון וכוכב הצפון. 

ביום רביעי האחרון אישרה מועצת העיר נתניה שורה של שמות רחובות חדשים ונקבע שמן של שתי שכונות חדשות. מועצת העיר אישרה למעשה את המלצות הוועדה למתן שמות רחובות בראשותו של עו"ד אדיר בנימיני, ובראשם מתן שם לשתי שכונות חדשות לפי בקשת תושבים שהוגשו לוועדה. הראשונה, שכונת "כוכב הצפון", הכוללת את אזור הבניה החדשה צפונית ל"רמת הרצל" הוותיקה ומערבית לכביש החוף. הוועדה אישרה שם השכונה החדשה שהוקמה בסמוך ל"רמת חן" וזו תקרה "נוף השרון".

שני שמות מסקרנים שאושרו הם של ישעיהו סי. קנן ואדי ג'קובסון, אישים שעם ישראל חב להם חוב גדול. זאת לפי יוזמתם של שלומי וורנר מנכ"ל "קרן נתניה" וקובי ברדה, דובר עיריית נתניה לשעבר וכיום עומד בראש תכנית "גל" בשערי משפט.

ישעיהו ליאו ("סי") קנן (באנגלית: Isaiah Leo Kenen), נולד בקנדה בשנת 1905. היה מייסד השדולה היהודית הפרו-ישראלית בארצות הברית (איפא"ק), עיתונאי ומייסד הגילדה לעיתונאים בעיר קליבלנד, אוהיו. במסגרת פעילותו בקונגרס, היה הראשון שהצליח להעביר חקיקה של סיוע כלכלי למדינת ישראל בשנת 1951 בהיקף של 67 מיליון דולר. בעת סיום תפקידו כמנכ"ל הארגון בשנת 1974, הגיע היקף הסיוע הביטחוני והאזרחי מארצות הברית לישראל ל-2.2 מיליארד דולר.

אדי ג'ייקבסון, היה שותפו היהודי של מי שעתיד להפוך לנשיא ארה"ב, הארי טרומן. לקראת הכרזת המדינה, העמדה של משרד החוץ האמריקאי הייתה כי אין לתמוך בהקמת מדינה יהודית וכי יש להעביר את המנדט לידיים של משטר בינ"ל בחסות האו"ם. למרות כל הלחצים שהופעלו על טרומן לשנות את עמדה זו, כולל נסיעה של פרופ' חיים וייצמן, לארה"ב לצורך קיום פגישה אישית עם הנשיא, נענתה בלאו מוחלט. "הג'וקר" שהציל את המצב היה אדי ג'ייקבסון שהודות להיכרות המוקדמת ביניהם הצליח ברגע האחרון ממש להפוך את עמדתו של הנשיא מהתנגדות לתמיכה מלאה בהקמת מדינה יהודית ולהפוך למדינה הראשונה המכירה בהקמת המדינה ע"י היישוב העברי. לאחר הקמת המדינה, היה ג'ייקבסון השגריר הלא רשמי של ישראל לנשיא ארה"ב, כאשר את כל הפעילות שעשה, ובכלל זה סיוע בהעברת הלוואות והמענק הראשון אי פעם לישראל נעשה בהתנדבות. הפעילות האינטנסיבית של ג'ייקבסון למען ישראל הביא אותו להזנחת העסק, ולבסוף סיים את חייו חסר כל, מבלי שהצליח להגשים את חלומו לבקר פעם אחת במדינת ישראל.

עוד אושרה הצעתה של ראש העירייה, מרים פיירברג-איכר, לקרוא את שם הרחוב הסמוך למתחם ה"סינמה-סיטי" על שמו של לאון אדרי, יזם, מפיק קולנוע, ממקימי ובעלי חברת הפצת סרטי הקולנוע "יונייטד-קינג" ורשת ה"סינמה-סיטי".

בנוסף לכך אושרו בקשות שהוגשו לקרוא שמות של מוסדות חינוך על שמם של הסופר והמשורר, חיים גורי ושל המחזאית והסופרת, נאווה סמל. כמו כן הוחלט כי זכרו של מייסד החברה להגנת הטבע, עזריה אלון, יקבל ביטוי ב"גשר השמורות".

ראש העיר, מרים פיירברג-איכר ציינה, כי "בהנצחת אישים אלו אנו זוכים להוקיר להם תודה על תרומתם למדינת ישראל ולעם היהודי".

 

יו"ר הוועדה, חבר מועצת העיר עו"ד אדיר בנימיני, הוסיף כי "אנו ממשיכים במגמה להנציח דמויות ערכיות שתרמו למדינה, לעם היהודי ולאנושות בכללותה. זו התפיסה שאני דוגל בה וכך נמשיך גם בקדנציה הזו".

 

Related Post

מי צריך עורך דין נזיקין?

Posted by - 16 בנובמבר 2023 0
האם אי פעם מצאתם את עצמכם בתאונה מצערת שבה הרגשתם שהאשמה מוטלת על מישהו אחר? או אולי היית קורבן של…

On- line

Posted by - 13 במרץ 2023 0
כ-7,000 איש השתתפו במרכז דיגיטלי שמציעה עיריית נתניה לתושביה ללימוד מגוון קורסים והכרת המחשב. בין הקורסים המובילים: הכרת המחשב, אקסל,…

האצה לצעירים "מסע אל האופק"

Posted by - 22 בינואר 2024 0
בייחוד בימים אלה גוברת עוד יותר החשיבות לסייע לחיילים משוחררים להתחיל את דרכם האזרחית. בהתרגשות גדולה נודע ל"השבוע בנתניה" על…

מקבלים את אוקטובר בוורוד!!!

Posted by - 1 באוקטובר 2020 0
ירושלים, באר שבע, נתניה, רעננה, ראש העין, שדרות ופתח תקווה ועוד זוהרות בוורוד ביוזמת האגודה למלחמה בסרטן רשויות ברחבי הארץ מאירות במהלך…

Leave a comment

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כלי נגישות