הזדמנויות ההתנדבות בחדרה

3 0

אחרי שנה של עבודה על הפרויקט העניקו נציגי הוועד המנהל של אג"מ, ארגון גג של מתנדבי חדרה, חוברת המפרטת את כל המקומות שבהם ניתן להתנדב בעיר. 

הוועד המנהל של אג"מ, ארגון גג למתנדבי חדרה, נפגש עם ראש העיר צביקה גנדלמן והעניק לו עותק מחוברת מידע המרכזת את כל אפשרויות ההתנדבות בחדרה.

בפגישה עם ראש העיר נכחו יו"ר הנהלת אג"מ הרב דויד בירנבוים, גזבר אג"מ רפי לוי,  וחברי הוועד נציגי ארגוני המתנדבים: שבתאי מלכין, (עמותת ער"ן וסיירת הורים), רבקה קרן (אגודה למלחמה בסרטן), אהובה שבח (יד לבנים), יונתן נוי (המועצה הציונית), אילנה נוי (סיירת למען קשישים), ציפי גולן (יד שרה), חומי נהרי-אריאלי (אקים, ועד מנהל אג"מ), אורה אלידורט (רוטרי, מוזיאון החאן), רימונדה כהן (העמותה למען הקשיש), גדי וורקנך (עמותת גדעון-מקסם), שרה ערמוני (יחידת סגולה בי"ח הלל יפה), שרית סבאג (נשות הדסה) ושרה ריינר (יו"ר ויצו חדרה). כמנו כן השתתפו בפגישה מנהלת אגף הרווחה זיוה היימברג, מנהל המחלקה למשאבי קהילה והתנדבות שמשון אחרק, ומנהלת היחידה להתנדבות יונה מאור.

מטרת הפגישה להעניק לראש העיר את החוברת "כל הזדמנויות ההתנדבות בחדרה", ולהעלות לסדר היום את נושא ההתנדבות בעיר על מנת להגדיל את כמות המתנדבים בעיר.

חוברת המידע כוללת יותר מ-100 מקומות שבהם יכולים תושבי העיר להתנדב. נציגי אג"מ הסבירו כי, "למיטב ידיעתנו יש  כ-2,500 מתנדבים בעיר. ישנם המתנדבים עם אנשים בעלי צרכים מיוחדים, נכים, קשישים, ניצולי שואה, נוער בסיכון, ילדי רווחה, נשים וילדים שחוו אלימות, חולים הזקוקים לליווי וסיוע, והרשימה עוד ארוכה. למרות כל זאת הצרכים עדיין רבים, וחשוב לחשוף את אפשרויות ההתנדבות בקרב קהלים חדשים, צעירים, תושבים חדשים ואנשים שאינם מכירים את כל הארגונים בעיר, ועבורם ריכזנו את כל המידע בחוברת ".

החוברת יצאה לאור כחלק מהפעילות להרחבת ההתנדבות בחדרה. החוברת מרכזת מידע על ארגונים, עמותות, מיזמים ושירותים שיש בהם צורך במתנדבים, והכול כדי לסייע בהגברת הסיוע ההתנדבותי ליחידים, למשפחות ולארגונים.

הפעילים עבדו על הוצאת החוברת כמעט שנה, בהדרכתו של יזם חברתי, המקדם פרויקטים חברתיים בקהילה ארז רואימי, ובהובלת מנהלת היחידה להתנדבות יונה מאור. לצורך הכנת החוברת נערך מיפוי מקיף של כל התשתיות ההתנדבותיות בעיר. חברי אג"מ יצרו קשר ואספו את פרטיו של כל ארגון, שאותם פרסמו בחוברת. לראש העיר הסבירו כי: "הגענו למספר מרשים של יותר מ-100 ארגונים ועמותות, מיזמים ושירותים הפועלים בחדרה. ידוע לנו כי אנשים רבים  בחדרה מעוניינים להתנדב ולא תמיד יודעים לאן לפנות, לכן ראינו לנכון להכין חוברת זו. המטרה שלנו היא לחשוף ככל שניתן את המידע המופיע בחוברת, על מנת לתת הזדמנות לכל המעוניינים להתנדב, כאשר מטרת העל הינה להגיע ולסייע לכמה שיותר אנשים הזקוקים לעזרה".

.החוברת מחולקת ל-11 תחומי התנדבות: חסד ומזון, צרכים מיוחדים, הדרכה ותיירות, הנצחה, חיילים, איכות הסביבה, ילדים ונוער, אזרחים ותיקים, נשים, בריאות והצלה וכללי. לצד כל מקום מפורטים מטרת ההתנדבות ופרטי איש קשר, וכן התפקידים הנחוצים. הרשימה מגוונת מאוד, וכל מי שחפץ להתנדב ימצא את מבוקשו בתוכה.

ראש העיר העלה על נס את תרומתם של המתנדבים וקיבל את בקשתם להעלות לסדר היום את נושא ההתנדבות. הוא הציע לבנות תוכנית ייעודית לשנה הקרובה, לשיווק ההתנדבות וקיום אירועי שיא במהלך השנה.

יו"ר אג"מ הרב דויד בירנבוים הודה לראש העיר בשם המתנדבים על המילים החמות ועל הנכונות להתגייס לעידוד ההתנדבות בעיר.

Related Post

מתכוננים לפתיחה הגדולה

Posted by - 9 בפברואר 2020 0
נקבעה מזוזה בכניסה להיכל הפיס הרב-תכליתי "אנרבוקס", וזאת לקראת פתיחתו הקרובה שתצוין במופע של הזמר שלמה ארצי מאת ברק גולן…

כאן ביתי בחוצות העיר

Posted by - 20 במאי 2019 0
במסגרת אירועי פיאצה Live נחנכה גם גלריית חוצות יוקרתית בפיאצה, אשר תציג תערוכות מתחלפות של מיטב האמנים.  תערוכה ראשונה מוצגת…

Leave a comment

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כלי נגישות