תכנית חדשה בבתי הספר בעיר: חינוך להתנהלות פיננסית נכונה

8 0

התוכנית מיושמת דרך הוראה בכיתה בשילוב משחק מחשב, מה שמאפשר לילדים לחוות, לתרגל התנהלויות פיננסיות ולהשתפר בעשייה ולא רק בהבנה.

התוכנית "זבנקו" כוללת 10 שיעורים פרונטליים והיא משלבת משחק דיגיטלי המפגיש את התלמידים עם מגוון סיטואציות כלכליות מחיי היום יום איתן עליהם להתמודד. המדריך מחבר את המתרחש במשחק לחיים האמיתיים של התלמידים. הם כאילו שוכרים בית, "פותחים" חשבון בנק, "הולכים" לקניון. תחילה לומדים בכיתה נושא ואז מתרגלים אותו בתוכנת המשחק. 

התלמידים מקבלים שיקוף מהמשחק לגבי ההחלטות הכלכליות שקיבלו והם מגבשים עמדות והתנהגויות פיננסיות מותאמות. במהלך המשחק נשלחות לתלמידים שאלות הבנה על התוכן המקנות להם בונוסים בתוך המשחק, כאשר היכולת לשחק שוב ושוב עד להצלחה מבלי לפחד להיכשל, מחזקת את תחושת ההצלחה והמסוגלות בקרב התלמידים.

בין המושגים הנלמדים במשחק ובכיתה: שכר ברוטו-נטו, ריבית, חסכונות, הלוואות, מיסים, ביטוח, השוואת מחירים, עסקים, שוק ההון ועוד.

התוכנית מותאמת לכיתות ה' – ט' ותורחב השנה גם לכיתות י'-י"ב. בנתניה יחוו אותה השנה 350 תלמידים בבתי הספר שטקליס, ויצ"ו קנדה, אולפנית בר אילן ותיכון תל אביב. עד כה עברו את התוכנית כ-10,000 ילדים במערכת החינוך.

הדר בן צור, ממציאת המשחק: "גדלתי במשפחה שבה לא היה שפע ולכן היה חשוב לי לתת לילדים כלים להתנהלות פיננסית נכונה. מאוד חשובה ההתנסות, כי זה משנה התנהגות אמיתי".

הדר: "הילדים מקבלים במשחק "כרטיס אשראי" מדומה, יכולים לבזבז כסף ב"קניון" ואז לעיתים נשארים ללא כסף לשכר דירה ולקניות הבייתה. עדיף שיחוו את זה במשחק לפני שזה קורה בחיים האמיתיים וככה יעשו שינוי".

"בשלב הבא הילדים ישחקו באופן קבוצתי, כדי להתנסות בתפקידים שונים ולהבין מהי כלכלה ואיך היא עובדת" מסבירה הדר "התוכנית מתורגמת ופועלת בעברית, ערבית ואנגלית. מעל 90% מהילדים העידו שהתוכנית חשובה לעתידם. 90% מהילדים ציינו כי נהנו מאופן הלמידה. ממוצע התוצאות של מבדקי הבנה בקרב התלמידים הוא 87".

Related Post

הכינה נחמה קפצה לביקור

Posted by - 5 בספטמבר 2019 0
החזרה לגני הילדים ולבתי הספר החזירה גם את אחת התופעות המגרדות יותר: הכינים. על מיתוסים, עובדות, דרכי טיפול ובעיקר דרכי…

הכי טובים בחינוך

Posted by - 1 ביוני 2022 0
בית הספר חמ"ד ריגלר לאומנויות, בהנהלתו של אורי כהן – התבשר בימים אלה כי הוא הזוכה השנה בפרס חינוך ארצי,…
כלי נגישות