גיבורות בעל כורחן

4 0

נויה פרקר, תלמידת מגמת מחקר בתיכון שרת, העפילה לגמר "מדענים ומפתחים צעירים בישראל 2019"; במחקר ייחודי על נשים יהודיות פורצות דרך בגטו ורשה.

נויה נבחרה מבין אלפי תלמידים שהגישו את מועמדותם לתחרות ולאחר שעברו שלבי מיון מפרכים במוזיאון המדע בירושלים, במהלכן הציגה את מחקרה "גיבורות בעל כורחן" העוסק בנשים פורצות דרך בגטו ורשה בין השנים 1939 – 1943.

המחקר שם זרקור על נשים פורצות דרך שמקומן נעדר באופן יחסי מההיסטוריוגרפיה של זיכרון השואה, במטרה להעלות על נס את פועלן יוצא הדופן.

נשים אלה נטלו תפקידים ויוזמות שונות בתקופת קיומו של הגטו תוך סיכון מתמיד של חייהן והצילו עשרות ומאות בזכות המפעלים שהקימו למרות התנאים ההולכים ומקצינים.

נויה לומדת במגמה ייחודית הפועלת בבית הספר שרת: מגמת מחקר בה תלמידים חוקרים וכותבים בשיתוף פעולה עם חוקרים מהאקדמיה עבודות מחקר במספר רב של תחומים, החל ממדעי הרוח והחברה וכלה בעבודות העוסקות בתחומי המדעים המדויקים והרפואה.

התחרות היא חלק מתוכניות המחקר והפיתוח של האיחוד האירופי, לעידוד הקשר ושיתוף הפעולה בין מדענים צעירים באירופה ושל תחרות יוקרתית המתנהלת בחסות אינטל.

הזוכים בתחרות הארצית מייצגים את ישראל בתחרויות בינלאומיות למדענים צעירים באירופה ובארצות הברית וזוכים במלגות לימודים במוסדות להשכלה גבוהה בישראל.

לעיתון מסרה נועה, כי אני מקווה להקדיש לאישה היהודייה מקום מרכזי בהיסטוריה היהודית על אומץ ליבה וכושר עמידתה. אני רוצה לאזכר את כל אותן נשים מגטו ורשה שאינן מוכרות באופן יחסי. הנשים המופיעות במחקרי מעוררות השראה ומהוות מודל לחיקוי, לנטילת יוזמה, מנהיגות ולקיחת חלק מרכזי בחברה הישראלית."

רוני גבאי, מנכ"ל בית הספר "שרת", הוסיף כי "אני גאה בנויה על ההשקעה, על המחויבות, על בחירת נושא חדשני ומעורר השראה ובעיקר על היותה פורצת דרך".

בתמונה הראשית:  נויה פרקר

Related Post

בעשירייה הפותחת

Posted by - 27 בינואר 2021 0
במסגרת תחרות ארצית של משרד האנרגיה – המועצה לבנייה ירוקה, משרד החינוך ומשרד להגנת הסביבה בנושא "מבני חינוך מאופס אנרגיה"…

מצטיינים ומחייכים

Posted by - 13 בנובמבר 2019 0
ביה"ס ריגלר, שמעל ל-90% נמצאו זכאים לתעודת בגרות ומשרד החינוך הכליל אותו ברשימת בתי הספר המצטיינים לשנת תשע"ט, ממשיך בהשקעה

לזכרו של מוטי מירון

Posted by - 19 במאי 2022 0
בחודש אפריל הלך לעולמו המנהל המיתולוגי של הקונסרבטוריון העירוני, מוטי מירון ז"ל, מוטי במשך 18 שנה טיפח את החינוך המוזיקלי…

Leave a comment

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כלי נגישות