שנה מתוקה וכשרה: 10,000 טון בשנה – שוקולד הוא המאכל האהוב על הישראלים!

4 0

היום (חמישי) מציינים את יום השוקולד הלבן הבינלאומי, לרגל היום המתוק ורגע לפני ראש השנה אותה כולנו פותחים במתוק (וכמה שיותר) בוצעו מספר סקרים שמספרים את הסיפור: 82% מהישראלים אוכלים שוקולד לפחות פעם בשבוע ו-39% מהם מודים שהם אוכלים מדי יום, פסטיבל השוקולד של ישראל, שייערך בחול המועד סוכות (11-13.10) בנוף הגליל, מבטיח חוויה גדולה עם כמות בלתי נגמרת מהמאכל הפופולרי בארץ.

הישראלים אוהבים שוקולד. אוהבים מאוד. לא מעט מהם צפויים להגיע לפסטיבל השוקולד של ישראל, שייערך בחול המועד סוכות, בין ה-11-13.10 בנוף הגליל- העיר המתוקה של ישראל בה פעילים 3 מפעלים השוקולד והממתקים הגדולים במזרח התיכון- שטראוס, כרמית ואפיפית.
עד כמה הם אוהדים, אתם שואלים? בשנים האחרונות חל שינוי של ממש בהרגלי צריכת השוקולד בארץ, מקילוגרם וחצי לשנה לנפש עלינו לכ-3.5 קילוגרמים לנפש. בכלל, הצריכה השנתית של שוקולד בארץ עולה משנה לשנה ועומדת כיום על כ-10 אלף טון לשנה (!).
סקר, שאותו ערך השנה מותג השוקולד סניקרס באמצעות מכון סקרים רושינק, בדק ומצא כי 79% מהישראלים אוכלים שוקולד לפחות פעם בחודש. משמע מדובר במאכל האהוב ביותר בארץ.


82% מהישראלים אוכלים שוקולד לפחות פעם בשבוע ו-39% מהם מודים שהם אוכלים מדי יום. הרוב, תופתעו או שלא, אצל הנשים (45%). עוד כמה נתונים מעניינים: 57% מהישראלים מעדיפים לאכול את השוקולד לבד והלוקיישן המועדף הוא בסלון.
הנוגט הוא התוספת האהובה אצל הישראלים בשוקולד: 28 מהישראלים בחרו בו ורק 16% בחרו בשילוב הטרנדי של מתוק-מלוח. במקום השלישי הופיע ביסקוויט (14%) ואחריו קרמל בוטנים (9%), חמאת בוטנים (7%) וקוקוס (6%).
השוקולד המריר הוא הפופולרי ביותר בישראל והצריכה שלו מהווה יותר מ-50% מכלל צריכת השוקולד, בעוד ששוקולד לבן מהווה כ-7% ממנה בלבד. 72% מהגברים מעדיפים שוקולד מריר, בעוד ש-64% מהנשים מעדיפות שוקולד חלב.

כאמור, במהלך חול המועד סוכות, עיריית נוף הגליל תקיים את פסטיבל השוקולד של ישראל בסיוע שותפים רבים ובתוכם שלושת יצרני השוקולד והממתקים הפועלים בעיר – עלית שטראוס, "כרמית" ו"אפיפית". הפסטיבל יתקיים במתחם 'נופארק' – נוף הגליל שנפתח לפני כשנה, משתרע על פני 69 דונם ונחשב לאחד הפארקים העירוניים הגדולים בישראל בו פועלים גן בוטני הגדול בצפון והפלנטריום המשוכלל בארץ.

הפסטיבל יפתח ב-11.10 ב-19:00 בערב במופע מיוחד של אחד הזמרים המובילים בישראל – אברהם טל באמפי פארק החדש שבנופארק ובו 5,000 מקומות ישיבה. בשני הימים הבאים של הפסטיבל, 12 ו-13 באוקטובר הפארק יהפוך לממלכת השוקולד של ישראל. ברחבי הממלכה יוצבו מגוון ענק של מייצגים מיוחדים משוקולד, יתקיימו לא פחות מ-15 סדנאות שוקולד טעימות ומתוקות לכל המשפחה, שולחנות פונדו, ומגוון ענק של אטרקציות לצד מופעים מיוחדים של יובל המבולבל, דוד חיים, משפחת ספיר, מני ממטרה וההצגות עמי ותמי ו- צרלי בממלכת השוקולד והכל ללא תשלום!.

Related Post

יום התודה של "נוער לתת"

Posted by - 13 בינואר 2019 0
ב 14.01 (בסמוך ליום התודה הבינלאומי) יצבעו את המדינה למעלה מ-40,000 בנות ובני נוער מכל רחבי הארץ יקחו חלק במיזם…

אפס סובלנות לאלימות

Posted by - 20 בדצמבר 2022 0
האלימות מציפה את בתי הספר בארץ. שרת החינוך היוצאת שאשא ביטון התייחסה השבוע לתופעה המדאיגה: " אנחנו ברצף אירועים חריג.…
כלי נגישות