ראו הוזהרתם: כך שומרים על הטבע

4 0

קנסות על הקמת אוהל, רעש ושחרור כלב ללא רצועה בניגוד לחוק בשמורת הטבע גדור הסמוכה למכמורת

צבות הים, מין בסכנת הכחדה, עולות להטיל את ביציהן בחופי ישראל, פקחי רשות הטבע והגנים במרחב השרון ובכלל מגבירים את מאמצי הפיקוח והאכיפה בסביבה הימית והחופית על מנת להבטיח את תהליך הרבייה התקין של צבות הים ושמירה על ערכי הטבע והנוף.

במסגרת זו באחרונה ניתנו קנסות לשלושה תושבים מאזור המשולש בשרון שהקימו אוהל, רעש ואף הציתו מדורה בשמורת הטבע גדור באזור האסור לכך ובניגוד לחוק. במהלך האכיפה שניים מתוך השלושה הזדהו על פי הנדרש ואילו השלישי לא הסכים לעשות כך ואף התנהג בגסות כלפי הפקחים. בעקבות זאת פקחי רשות הטבע והגנים בשיתוף השיטור העירוני של תחנת טייבה התחקו אחר כתובתו, הגיעו לביתו והגישו לו קנס מוגדל בסך כ-2,130 ₪ על העבירות המיוחסות לו.

במקרה אחר אדם שטייל עם כלבו בשטח השמורה ללא רצועה בניגוד לחוק ובאופן שמסכן את חיות הבר בשמורה, ועשה זאת מספר פעמים חרף הסברה ואזהרה קודמת קיבל קנס בסך מאות שקלים על עבירה זו.

ברשות הטבע והגנים מסבירים כי בשמורת טבע ישנם ערכי טבע ונוף עם רגישות אקולוגית רבה המחייבת הקפדה על מספר כללים בהתאם לחוק ולתקנות על מנת לשמרם. בתוך כך, צבות הים שבתקופה זו עולות לחופי ישראל להטיל את ביציהן, עלולות להימנע מלעשות כך במקרים בהם ישנן הפרעות בחוף כגון רעש, המולה, אור חזק או מכשול פיזי כלשהו. במצב זה ישנה סכנה ממשית לצבת הים ולביצים שלא יוטלו כהלכה ובאופן שלא יאפשר את בקיעתן בהמשך.

יש לציין כי השהייה בשמורות הטבע מותרת אך ורק במקומות ובזמנים המצוינים בשילוט בכניסה לכל שמורה ובאתר האינטרנט של רשות הטבע והגנים. במקרה של שמורת ים גדור השהייה בשמורה אסורה בשעות החשיכה בכל חלקי השמורה היות ובשמורה אין כלל חניוני לילה.

תמונות: רותם כהן וידר, גיא לויאן – רשות הטבע והגנים

Related Post

הפרדה מפלסית בתחנת חדרה מזרח

Posted by - 27 באוגוסט 2020 0
ועדת המשנה לתכנון ובנייה חדרה אישרה את מיקום ההפרדה המפלסית, שתיבנה במסגרת העבודות לסלילת המסילה המזרחית שמבצעת רכבת ישראל ועדת…

נואמים צעירים ומרשימים

Posted by - 2 בפברואר 2020 0
התלמידים שהשתתפו בתחרות "הנואם הצעיר" לבתי ספר יסודיים, שמובילים "רוטרי" חדרה ואגף החינוך של העירייה, הפגינו יכולות מרשימות מאת ברק…
כלי נגישות