מגשרים על הפערים 

5 0

פאנל בחסות מנהל החינוך העירוני באשכול הפיס אלדד, שבו נטלו חלק כ – 200 מנהלים וצוותי פיתוח מכל בתי הספר בעיר . עיקר הפאנל עסק בסוגיית הלכידות החברתית בחברה הישראלית.

מאת יקיר ישראל 

5 אנשי חינוך מנתניה, הנמנים על מגזרים שונים ומחזיקים בתפישות שונות – נפגשו לדיון בנושא, בהנחייתו של אור הלר – כתב ערוץ 13 שידע לחדד את הסוגייה ואת השאלות הנדרשות להישאל.

בין אנשי החינוך שהשתתפו: הרב אלמו, מנהל חטיבת הבינים באמ"ית בר אילן המשמש גם כרב קהילתי וכן אשר טפירו, מנהל החטיבה העליונה של אורט לבוביץ, ניר חן, בוגר בית הספר תמר אריאל ופעיל חברתי בקהילה הגאה, אסתי יוסף, מנהלת אגף החינוך המיוחד וכן יפה שנק, מנהלת בית הספר היסודי חרדי  לבנות, בית מרגלית.

אתי דהן, ראש מנהל החינוך ציינה בכנס: "החברה הישראלית היא חברה שסועה. שסעים אלה קיימים בה בחלקם מראשיתה ואף מתקופת היישוב, וחלקם התגבשו ושינו משמעות והיקף בשנות המדינה. המתחים הפנימיים בחברה גובים מחירים, ואלה מתחדדים והופכים מורכבים יותר עם השנים. הנחת היסוד של שותפות גורל יציבה של תושבי הארץ ואזרחיה מתחילה להתערער.

למען המשך קיומה, יציבותה ושגשוגה של ישראל אנחנו חייבים לטפל בשסעים. טיפול הכוונה –  זיהוי נכון של המתחים ושל הסוגיות הדורשות הסדרה ואבחון הולם של דרכי מענה לבעיות הקיימות, שיבטיחו המשך הקיום והשגשוג של ישראל.

נתניה, בבואה של החברה הישראלית. חיים כאן יחד כולם: חילוניים, דתיים, חרדים,

עולים חדשים  וותיקים, בוחרי ימין ושמאל, מעוטי יכולת ובעלי יכולת, חברי הקהילה הלה"טבית וסטרייטים, ערבים ויהודים.

ככל שנכיר בפערים, כך נדע לחיותם ובעיקר נדע לקבל את האחרים. לכם אנשי החינוך הכוח לשנות ולהשפיע! "

בתום הפאנל נשאל הקהל:  מה עלינו, אנשי החינוך, לעשות בכדי לקדם את החיבורים בחברה? תשובות הקהל נטעו בלב כולם אופטימיות ומחויבות לעשיה.

בהמשך הציגה גילת סיימון, מנהלת האגף העל יסודי בעירייה פרוייקט שנועד לייצר מדד ללכידות חברתית במערכת החינוך, בשיתוף מכון "מרחבים", גובשה קבוצה של מנהלים ומפקחים, המבקשים באמצעות המדד שייבנה לחתור להגברת הלכידות החברתית בתוך בתי הספר. 

צילום נמרוד גליקמן

Related Post

תקשורת חדשה

Posted by - 21 במרץ 2018 0
העיר נתניה תצטרף לתכנית "אייפד לכל מורה לחינוך מיוחד" במסגרת תכנית "מחשב נייד לכל מורה" של קרן אתנה. כך הוחלט…

סוס מנצח לא מחליפים

Posted by - 10 באוגוסט 2021 0
תוכנית SIS – תכנית להעצמת נערות בתחום המדע והטכנולוגיה – תפעל גם בשנת תשפ"ב.  מאת חן כהן  תוכנית SIS, תכנית המיועדת לתלמידות  כיתות ו'…

דלת לחיים

Posted by - 2 בינואר 2018 0
  בבוקר זה הוזמנו הורי התלמידים להרצות בהתנדבות לתלמידים בכל נושא בו הם עוסקים, מתמצאים או בקיאים. זו הייתה הזדמנות…
כלי נגישות