לקראת היום הבינלאומי למניעת טביעות ארגון בטרם חושף נתונים מטרידים

3 0

היום (25/7) מציינים בעולם את היום הבינלאומי למניעת טביעות. מתחילת השנה טבעו למוות תשעה ילדים ובני נוער. מנכ"לית ארגון בטרם: "אל תגידו לי זה לא יקרה – ניתן למנוע את האסון הבא".

לפי נתוני ארגון בטרם לבטיחות ילדים, בחמש השנים האחרונות (2018-2023) טבעו למוות 109 ילדים, כשתשעה מהם טבעו מתחילת השנה ועד היום. מדובר בעלייה של 21% במקרי הטביעות ביחס לחמש השנים הקודמות (2013-2017). 30% ממקרי הטביעות בשנים האחרונות היו בבריכות ביתיות, שם ניכרת העלייה הגבוהה ביותר (עלייה של 60%) במספר הטביעות. עוד עולה מנתוני הארגון שבעוד ילדים מתחת לגיל 4 לרוב טובעים בבית ובסביבתו, בני נוער בגילאי 15-17 מהווים את עיקר הטובעים בחופי הים ובמקורות מים טבעיים.

אורלי סילבינגר, מנכ"לית ארגון בטרם לבטיחות ילדים: "לצערנו הטביעות בחופי הים ובבריכות הפכו מגיפה של ממש. בחמש השנים האחרונות אנו רואים עליה מדאיגה במיוחד בטביעות ילדים בבריכות ביתיות. הבריכות הביתיות הפכו זמינות לכל נפש, והורים רבים רואים בהן פתרון זול ומהנה לימי הקיץ החמים, מבלי להיות ערים לסכנות. חשוב לדעת שילדים מתחת לגיל 5 יכולים לטבוע גם במים בעומק סנטימטרים בודדים. טביעה מתרחשת במהירות ובדממה, ילד שטובע אינו יכול להתריע שהוא בסכנה או לצעוק לעזרה, מספיקות 2 בלבד לאיבוד הכרה וכעבור 4-6 דקות כבר נגרם נזק בלתי הפיך. אני קוראת להורים – אל תגידו לי זה לא יקרה. בסביבת מים לא משאירים ילדים ללא השגחה אפילו לא לרגע אחד. כאשר יש יותר ממבוגר אחד, קובעים בכל רגע, מי המבוגר שאחראי להשגיח על הילדים במרחק נגיעה וללא הסחת דעת. זה בידיים שלנו למנוע את האסון הבא".

10 הדיברות של ארגון בטרם למניעת טביעות:

  • בסביבת מים משגיחים באופן רציף על תינוקות וילדים. שומרים תמיד על קשר עין ומגע.
  • קובעים בכל רגע נתון מבוגר אחראי שתפקידו להשגיח על התינוק במרחק נגיעה וללא הסחות דעת.
  • נכנסים לים רק כשיש שירותי הצלה פעילים בחוף, ונשמעים להוראות המציל.
  • מצופים מומלצים לשימוש אך אינם מהווים תחליף להשגחה. גלגלי ים מסוכנים לשימוש.
  • בריכה קטנה מרוקנים מיד בתום השימוש.
  • כשמדובר בבריכה ביתית שלא ניתן לרוקן, ממקמים אותה במתחם נעול למניעת כניסת ילדים ללא השגחה. במידה ויש סולם – מרחיקים אותו מהבריכה מיד בתום השימוש.
  • בריכות בצימר – מזמינים נופש משפחתי רק לאחר שווידאנו שהבריכה מגודרת ומותקן בה שער עם נעילה אוטומטית.
  • לימודי שחייה מצילים חיים ומומלצים החל מגיל 4, ובהתאם ליכולות הילד.
  • ניתן לאפשר לילדים גדולים יותר לשחות עצמאית באופן הדרגתי, רק לאחר שהוכיחו שליטה במים: כניסה לבד למים, שחייה עצמאית לפחות 25 מטרים, צלילה, גלגול במים ויציאה לבד מהמים.
  • משוחחים עם הילדים המתבגרים על גבולות התנהגות בסביבת מים, לחץ חברתי וקבלת החלטות בצורה אחראית. חשוב להדגיש ששימוש בחומרים אסורים כגון סמים ואלכוהול מסוכנים במיוחד בקרבת מים.

קרדיט תמונה: https://pixabay.com/

Related Post

מרכז העזרה של בריא בישראל

Posted by - 1 באוקטובר 2020 0
הצמיחה של ענף הקנאביס בישראל מתגברת בקצב מסחרר ומספר המטופלים החדשים שמקבלים רישיון לצריכת קנאביס רפואי ממשרד הבריאות מרקיע שחקים…

בטיחות מעל הכל

Posted by - 8 בספטמבר 2019 0
שיפוצי קיץ התבצעו בעשרות גני ילדים ברחבי העיר, בתיאום עם הגננות ועל-פי צורכי כל גן. דגש מיוחד הושם על הבטיחות…

קייטנת מדעים בכפר יונה

Posted by - 10 ביולי 2023 0
לאחרונה הסתיימה קייטנת מדעים של עיריית כפר יונה, בשיתוף משרד החדשנות, המדע והטכנולוגיה. בקייטנה, שארכה חמישה ימים והתקיימה בבית חינוך…
כלי נגישות