מתנה יוקרתית או שי צנוע ? פעולה סמלית או השקעה מטורפת? כל הרעיונות למתנות לט"ו באב 2023

4 0

ט"ו באב הוא הזדמנות אחת מיני רבות להראות אהבה, ואחת הדרכים הטובות ביותר להראות אהבה היא באמצעות מתנה. מתנות תמיד כיף לקבל- בין אם מדובר בחפץ שנקנה או עבודת יד ולפעמים אפילו פעולה סמלית תעשה את העבודה. עם זאת, קניית מתנה היא לא אתגר כזה פשוט…. " הדרך הטובה ביותר לרכוש את המתנה המתאימה היא להכיר את מי שעומד/ת מולכם- מה הם אוהבים, מה יגרום להם לחייך, וגם כמובן, לתאם ציפיות". אז האם כדאי להשקיע במתנה חומרית ויקרה? או שללכת דווקא על מתנה אישית ונוגעת ללב? ואולי אתם עוד בשלב של מתנה סמלית בלבד או כבר בשלב של מתנה רגשית ומושקעת? לפניכם מדריך המתנות המלא לט"ו באב (ובכלל)

השקעה כלכלית- מתנות חומריות ויקרות:

למי הן מתאימות? לאלה שמאמינים שכסף מבטא את האהבה ואת ההערכה לצד השני ושזו הדרך שלהם להראות שהצד השני יקר לליבם. מה אפשר לקנות? תכשיט יוקרתי, עיסוי מפנק, פריט צרכני יקר, חוויה כמו ערב במלון או טיסה לחו"ל. המתבקשת.

חשוב לזכור- אמנם מתנה שעולה הרבה כסף נועדה להרשים ולעורר התפעלות אך אסור לשכוח שמטרתה העיקרית היא לשמח את הצד השני. לכן בררו מראש מה הטעם של מקבל/ת המתנה בכדי שלא תרכשו מתנה יקרה שלא תזכה להערכה. מתנות יקרות יכולות גם לעורר אי נוחות ואפילו מבוכה של הצד השני במידה ולא ציפו להן או שלא הביאו משהו באותו סדר גודל , לכן חשוב מאוד לתאם ציפיות אפילו ברמה של עד כמה מוציאים על המתנה או לברר לפני איפה עומדת מערכת היחסים שלכם ואם היא שווה את ההשקעה.

נוגע ללב- מתנות אישיות:

למי הן מתאימות? למי שמכיר היטב את הצד המקבל ויודע להתאים לו את המתנה שתגרום לו לחייך חיוך אמיתי ואותנטי ולהתרגש מהמחשבה שהושקעה בה.

מה אפשר לקנות? מתנה אישית יכולה להיות קשורה לתחביב של המקבל/ת או למשהו שהוא כבר הרבה זמן מדבר עליו, כמו לדוגמא- ספר שהוא חיפש הרבה זמן, כלי אפייה למי שאוהב את המטבח ואפילו כרטיס למופע של אמן אהוב.

חשוב לזכור- מתנות אישיות לא נמדדות בערך הכספי ולא בגודל שלהן אלא בכך שאתם שמים לב לדברים הקטנים ואכפת לכם. מתנה אישית מראה על הקשבה ואכפתיות כלפי הצד השני, וגם מסמלת כמה אנחנו מכירים את מי שאנחנו נותנים לו את המתנה.

העיקר הכוונה- מתנות סימליות

למי הן מתאימות? מתנה סמלית לרוב נרכשת בשביל תשומת לב ולפעמים אפילו בשביל לסמן לעצמכם וי. היא מתאימה לזוג בתחילת הקשר כשעוד לא ממש מכירים ויודעים מה לקנות זה לזו אבל בכל זאת רוצים לתת משהו קטן לתשומת לב. היא יכולה להתאים גם כאשר שני הצדדים מחליטים לא להוציא יותר מדי כסף על מתנה ולהסתפק במתנה סמלית בלבד.

מה אפשר לקנות? זר פרחים קטן, קופסת עוגיות בטעם שאוהבים, לב מלא בשוקולדים או כל דבר קטן מקושט בסמלי אהבה שמראה על תשומת לב (ויש הרבה מאוד כאלה בתקופה הזו של השנה!)

חשוב לזכור- מתנה סמלית כשמה כן היא- מתנה שמסמלת סטטוס רגעי ולכן לא צריכה להיות יקרה ולא גדולה וגם לא בעלת משמעות עמוקה מדי.

מסר חד וברור-מתנות ריגשיות

למי הן מתאימות? מתנה רגשית מתאימה למי שמרגיש שלם עם הרגשות שלו ומוכן להעביר מסר חד וברור לצד השני בדמות של- אהבה, הערכה, ואפילו רצון להתקדם שלב במערכת היחסים.

מה אפשר לקנות? תמונה ממוסגרת מטיול משותף, פלייליטס של השירים שהם "שלכם", תליון שרשרת עם השם של בן/בת הזוג. וגם- כל מתנה יכולה להפוך למתנה רגשית אם מוסיפים לה ברכה אישית או מחברים אותה לשיר משותף שמעלה זכרונות ומעורר רגשות.

חשוב לזכור, מתנות רגשיות לעיתים דורשות אומת שכן לא תמיד תוכלו לחזות את התגובה של הצד השני לכן עליכם להיות בטוחים במתנה ולהיות מוכנים לכל תגובה.

כיום ניתן למצוא מתנה בכל טווח מחירים ובכל תחום שרק תחפשו כך שאתם רק צריכים להחליט על כיוון, להתאים אותה לצד המקבל, וליהנות מיום מלא באהבה. 

תמונה ראשית: מתנה אישית- תיק צד קשיח מבית רשת B.unique, 196 שח במקום 280 שח, להשיג בחנויות הרשת ובאתר www.b-unique.co.il, עמירן בן ישי

Related Post

איך בוחרים מקלחון חזית?

Posted by - 2 בספטמבר 2020 0
בבחירת מקלחון חזית מתאים, השיקול הראשון צריך לענות על השאלה: מי ישתמש במקלחון? הדגם שתבחרו יהיה תלוי במידה רבה בסוג…

קידום אתרים – למה זה חשוב

Posted by - 4 בפברואר 2019 0
שירותי קידום אתרים או בשפה יותר מקצועית אופטימיזציה במנועי החיפוש זאת השיטה האסטרטגית שמבוססת על תהליכי חשיבה וטכנולוגיה אשר מטרתן…
כלי נגישות