הוצאת עובדים לחל"ת שאינם עובדי המגזר הציבורי

6 0

נוכח וירוס הקורונה וההתפתחויות החלות כל העת בהתאם להנחיות משרד הבריאות ומשרד האוצר, מעסיקים רבים נאלצו לסגור את עסקיהן ו/או לצמצם פעילות באופן משמעותי. אנו נמצאים באירוע מתגלגל, במסגרתו יש מעסיקים שנאלצו להפסיק את פעילותם באופן זמני או לצמצם פעילות באופן משמעותי נוכח ההנחיות.

משה סמיה, יו"ר ההסתדרות מרחב נתניה

ירידה בהיקף הפעילות או סגירת מקום העבודה המהווה למיטב ידיעתי טעם ענייני להוצאת עובדים לחופשה ללא תשלום ואולם נדרשת הסכמת העובד לכך .שירות התעסוקה והביטוח הלאומי פרסמו חוזר ובו הוראות מקלות בדבר קבלת דמי אבטלה במקרה בו עובד ישהה בחל"ת של 30 יום לפחות ובלבד שמתקיימים לגביו התנאים המזכים בתשלום דמי אבטלה. פרטים בדבר הזכאות לדמי אבטלה מפורטים באתר של ביטוח לאומי.

על מנת לממש את הזכות לדמי אבטלה, על המעסיק לתת לעובד מכתב בדבר הוצאתו לחל"ת ולציין במצב כי היציאה לחל"ת נעשתה ביוזמת המעסיק בשל נגיף הקורונה ולתקופה של ימים ויותר.בנוסף נדרש המעסיק למלא בעבור העובד טופס בל/1514 – אישור על תקופת העסקה ושכר – הנמצא גם הוא באתר המוסד לביטוח לאומי.

המציאות מלמדת כי מרבית העובדים אכן יוצאים לחל"ת ומעדיפים לשמר את מקומם עד למועד בו יתבהר מצב הדברים ויהיה באפשרותם לשוב לעבודתם.


כאמור, במגזר הציבורי הושגו הבנות ופורסמה הודעה לעיתונות ביום 16.3.2020 במסגרת הצויין כי בהתאם להנחיית ראש הממשלה על מעבר למתכונת חירום במגזר הציבורי, יחתמו הממונה על השכר במשרד האוצר ויו"ר ההסתדרות על הסכם המסדיר את אופן העסקת עובדי המגזר הציבורי.ההסכם קובע כי עובד שנקבע כי אינו נדרש לעבודה בעת המשבר, יצא לחופשה על חשבון ימי החופשה שצבר במהלך חג הפסח יחולו תנאי החופשה המרוכזת הנהוגים.

בנוסף נקבע כי המעסיקים במגזר הציבורי וההסתדרות מקימים קרן ימי חופשה משותפת לעת חירום שתפעל כדי למנוע פגיעה בשכר העובדים שאין ברשותם יתרת ימי חופשה נדרשת.

Related Post

הקורונה לא תעצור את נתניה

Posted by - 13 בינואר 2021 0
בצל הקורונה, רשמה העיר בשנת 2020 שיאים חדשים 1.     בהיקף יחידות הדיור והיתרי הבנייה שאושרו 2.     בהיקף שטחי הבנייה ו- 50,000 מ"ר…

מתחם חדש בפתח, העסקים במתח

Posted by - 9 באוקטובר 2018 0
נתניה ממשיכה למשוך אליה יזמים ועסקים – בימים אלו החלה  חברת שפונדר את פדלון, בעבודות בניית/הקמת , קומפלקס משרדים חדש …

סיפורה של מכונת תפירה

Posted by - 11 בדצמבר 2018 0
71 שנה לאחר אירוע מכונן שהיווה את יריית הפתיחה למלחמת העצמאות – נסגר מעגל במוזיאון לתולדות נתניה. המעגל נסגר 71…

מוצאים איפה לעבוד

Posted by - 28 באפריל 2021 0
בתאריך 4 במאי יתקיים בבית הידידות שברמת ידין |(דורה) יריד תעסוקה. ביריד ישתתפו מעסיקים שיציעו משרות למבקשי העבודה, בין המעסיקים…

Leave a comment

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כלי נגישות