"שעון קיץ "

0 0

הזמן רץ ושוק השעונים רק מרוויח מזה, דוח שפורסם בנובמבר האחרון על ידי חברת TechNavio מעריך כי בשנים הקרובות (2024-2028) צפוי להנות מצמיחה שנתית ממוצעת של 5.94% . את השוק שהיקפו ב-2023 הוערך בקרוב ל-64 מיליארד דולר, מובילה אמריקה הצפונית בעוד שאירופה צפויה לחוות את הצמיחה הגבוהה ביותר עד שנת 2030. גם באסיה לא נותרו אדישים, כאשר אזור האוקיינוס השקט באסיה צפוי לתרום לכ-33% מסך הצמיחה העולמית.

מניעי הצמיחה המשמעותיים כוללים את העלייה בביקוש לטכנולוגיה לבישה, עלייתם המחודשת של שעונים קלאסיים ויוקרתיים, וצמיחה של פלטפורמות מסחר אלקטרוני למכירת שעונים. עם זאת, השוק מתמודד עם אתגרים כמו תחרות ממכשירים דיגיטליים.  לקראת המעבר לשעון קיץ, מציג שוק השעונים מספר מגמות צרכניות בולטות: השעון שמספר לנו מה קורה מתרחש מאחורי הקלעים ממשיך להיות פופולארי, חלק מהצרכנים בוחרים לשלב בין פונקציונליות ועיצוב וחלק לוקחים את השימוש בשעון כאמצעי לביטוי עצמי צעד אחד קדימה

קטגוריה חדשה בשוק טורפת את הקלפים

אם בעבר כל שעון היה תחום בגבולות גזרה: עיצוב לגבר או לאישה, צורה מרובעת או עגולה וכו' – קטגוריית היוניסקס ביטלה למעשה את גבולות הגזרה. בדומה למגמות צרכניות שאנחנו עדים להן בעולמות כמו אופנה או בישום, גם תחום השעונים חווה רנסנס כאשר מדובר בשעונים ללא התאמה מגדרית מובחנת, כמו גם שעונים החורגים מהצורה ה"קלאסית" של שעון. המשמעות היא חופש בחירה לא רק עבור הצרכן אלא גם היצרנים והמעצבים שיכולים לבחור בשילובים לא שגרתיים ו"לקחת סיכונים" שבעבר לא יכלו להעז לקחת.

שלדים בשעון

צרכנים רבים, בעיקר חובבי שעונים המושבעים – עדיין מצביעים ברגליים (או בידיים?) ובוחרים לרכוש את שעוני הסקלטון (שלד). השעונים הללו מאפשרים תצוגה ברורה של הפעולות המורכבות בתוך בשעון, תכונה מבוקשת בקרב מי שמעריך את המורכבות והמכניקה העדינה שבשעון.

אמור לי מה השעון שלך ואומר לך מה תחביבך

צרכנים הרואים בשעון בראש ובראשונה כלי לביטוי אישי, נוטים לבחור שעוני עם עיצוב מותאם קונספט. זה יכול להיות שעון שמרפרר לסרט אהוב, ענף ספורט או תחביב. צרכן שעונד שעון כזה, בוחר להסתובב עם "אמירה" מסוימת. לתוך הטרנד הזה ניתן להוסיף את השעונים הצבעוניים- שמשלבים צבעים כמו אדום ירוק וכחול, ובאים בניגוד לשעונים "של פעם" שהתאפיינו בעיקר בשחור כסף וזהב. גם כאן הסיבה היא הרצון של הצרכן לייחודיות וביטוי אישי.

הצרכן מחפש שניים במחיר של אחד

אם בעבר, הצרכנים נאלצו לבחור בין שעון אופנתי, לשעון ספורטיבי שמכיל מגוון רחב ומדויק יותר של פונקציות – היום נוכל למצוא בשוק שעונים שמערבים את הטוב משתי העולמות. דוגמה לכך הם שעונים בעיצוב כרונוגרפ, המשלבים בין פונקציות ספורטיביות למראה יוקרתי.

באופן כללי, שעונים כרונוגרפים המציגים לוחות משנה בולטים מלמדים על הערכה של הצרכנים ללוחות שעונים מפורטים המציעים יותר מתצוגת זמן פשוטה.

הצרכנים רוצים לאחוז בשני צדי החבל

מה עדיף שעון בעיצוב וינטג', או דווקא כזה שמשדר חדשנות ועיצוב מודרני. חלק מהצרכנים בוחרים שלא להכריע בשאלה, ומעדיפים שילוב של השניים.

אלה בוחרים בשעונים היוצרים שילוב בין אלמנטים מסורתיים לעיצוב מודרני, ועושים שימוש בגוונים מיוחדים כדי ליצור נקודות הדגשה.

Related Post

Leave a comment

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כלי נגישות