שוק הנדל"ן בצל המלחמה, חוסר ודאות ואי יציבות או הזדמנות ליצירת רשת ביטחון כלכלית?

7 0

בעקבות המצב הבטחוני במדינה, השאלה אם זה הזמן להשקיע בנדל"ן, עולה רבות. האם אני ממליץ להשקיע בנדל"ן בימינו או להמתין קצת?

דווקא בזמנים של חוסר וודאות ואי יציבות יחסית, חשוב לזכור שהשקעות בנדל"ן ובטחון כלכלי, הם הדברים שדווקא מחזקים את היציבות בחיינו. דווקא בזמנים של חוסר וודאות יחסית ואי יציבות ביטחונית יש לנו את האפשרות למצוא הזדמנויות טובות נדל"ניות, שלא נמצא בדרך כלל וזהו בדיוק הזמן הנכון לייצר הכנסה נוספת ולהגדיל את ההון שלנו.

בשנים האחרונות אנו מבינים שלהמתין עם השקעות נדל"ן זה לא הדבר הנכון. ישנה עליה מתמדת בביקוש ובמחירים, גם עם לעיתים ישנה עצירה כלשהי אנו רואים בהמשך עלייה עקבית ומתמדת במחירי הנדל"ן ושווי קרקעות.

חשוב לרכוש קרקעות רק באזורים במצב תיכנוני מתקדם ועדין לקחת בחשבון שצריך סבלנות כאשר קונים מגרש, הסבלנות משתלמת בסוף. כן חשוב לעשות סקר שוק ולרכוש רק עם חברות ותיקות בתחום, שרוכשות בעצמם.

כל זמן שאנחנו פועלים באחריות נוכל תמיד להגדיל את ההון שלנו בעזרת השקעות נדל"ן. הרכבת בנסיעה מתמדת ואנו חייבים לוודא שאנחנו מתקדמים יחד איתה. גם בתקופה הנוכחית של המלחמה, של חוסר וודאות יחסית, כל התחזיות מראות שבסיומה של המערכה יהיה גל של עליה נוספת במחירי הנדל"ן וכדאי שנהיה להיות צעד אחד לפניו. העלייה מיוחסת לעודף ביקוש, האטה בהיצע, מחסור בעובדים בענף הבנייה, ציפיות לירידת אינפלציה וירידת הריבית, וכמו גם מפוני הצפון והדרום, שחלקם לא יחזרו ליישוביהם וירצו לרכוש דירות במקומות אחרים בארץ והן תושבים חוזרים מחו"ל – עקב התפרצות והתגברות האנטישמיות, ירצו לחזור להתגורר בישראל.  

השקעה בנדל"ן תוכל להעניק לנו את הביטחון הכלכלי והיציבות להרוויח, תוך כדי בניית חוסן כלכלי שישמור עלינו במיוחד במצבים כאלה. גם אם פתאום אין הכנסה מהעבודה הקבועה שלנו. מחירי הנדל"ן בישראל עולים, לא ביחס ישיר לעליה בשכר, לכן הדרך הטובה ביותר לצבור הון היא לרכוש נדל"ן ותמיד כמה שיותר מוקדם. זה הזמן להתבונן בעתיד וליצור לך ולמשפחתך רשת הגנה כלכלית ויציבות שתגן לעוד שנים קדימה.

חשוב לפעול בזהירות מתוך ראיה לעתיד, לחלק את סל ההשקעות שלנו במספר סגמנטים על מנת לייצר מקסימום רווח במינימום סיכון.

בשוק הנדל"ן רואים סימנים לעלייה חדה בביקוש רכישת נדל"ן בקרב יהודים ברחבי העולם ובעקבות המלחמה. זהו לא בהכרח גל עלייה, אך יהודים ברחבי העולם רוכשים נדל"ן  בישראל מאז ומעולם ובעיקר עכשיו ליתר ביטחון. בנוסף, התחזקות היורו והדולר הופכת רכישת נכסים בישראל לזולה יותר. רכישות כאלה עשויות להשפיע על מחירי הנדל"ן בערים מסוימות בישראל. בתחילת העשור הקודם, רכישות של אזרחים זרים היו אחד הגורמים שהעלו את מחירי הנדל"ן בישראל.

הכותב כפיר למבז מומחה לנדל"ן בעל חברת LDB  גלובל השקעות נדל"ן וליווי פיננסי.

צילום יח"צ

Related Post

פתרון יצירתי למצוקת החנייה בעיר

Posted by - 10 ביולי 2019 0
עיריית נתניה שיחררה 180 חניות "נשק וסע" הצמודות למוסדות הציבור, לרשות התושבים וללא תשלום עד סוף אוגוסט. עיריית נתניה תאפשר חניה…

מנציחים את זכרם

Posted by - 12 ביולי 2021 0
ישיבת מועצת העיר האחרונה אישרה שמות רחובות חדשים בעיר; ואישרה את החלטות הוועדה למתן שמות רחובות בראשותו של סגן ראש…
כלי נגישות