שואלים את עצמכם – מדוע אתם משקיעים באימונים-מתאמנים ולא מצליחים לרדת במשקל ?

5 0

מי מאתנו לא הגיע בשלב מסוים בחייו לייאוש ממשקלו והחליט להירשם לחדר הכושר ולסדנאות תזונה יוקרתיות, רכש בגדי ספורט עדכניים ונעליים אופנתיות ובכל זאת לא הסיר גרם ממשקלו ואף העלה מספר נוסף יותר של ק"ג……….

השבוע אחשוף אתכם קוראים יקרים לסיבות העיקריות לכך:

 

1.הכנה מנטלית:

התייחסו לפעילות הגופנית כחלק מאורח חיים ומשגרת חיים קבוע וכחלק משגרת חייכם, אל תעמדו עם שעון חול ותמתינו לתוצאות, נסו ליהנות ואף להתמסר לתהליך ..אל תפגשו את העולם הזה רק לפני הקיץ , אלא תצרו מציאות של פעילות בכל חודשי השנה.

 

2.תזונה:

הרעיון הוא לפזר ארוחות ולשמור על תחושת השובע לאורך היום. תחושת רעב לאורך זמן לא תוכל להחזיק אתכם מרוכזים בתהליך. יש לאכול כ5-6 ארוחות קטנות המתבססות כל אבות המזון לאורך

היום. יש לשמור על רמות סוכר מאוזנות בגוף ולשלב בארוחות ירקות( 7-10 ירקות בצבעים שונים במהלך היום) , פירות ומגוון של ויטמינים ומינרלים. התזונה הינה המרכיב העיקר בתהליך הירידה במשקל ולא הפעילות הגופנית!!! גופינו זקוק לדלק מטאבולי על מנת לשרוף קלוריות ולכן תפריטי צום ורעב לא יועילו לתהליך לאורך זמן ואף עלולים לגרום לנו לפגיעות ופציעות במגוון מערכות הגוף. ההמלצה שלי  היא ארוחת בוקר כשעה מרגע היקיצה ומשם ארוחה של 300-400 קלוריות בכל 3-4 שעות.

דגש על מאכלים טריים ומבושלים, מזונות מן הצומח ופחות מן החי ,להפחית במזון מעובד ומשומר, מלוח (ובכלל מלח) ומזון מתוק (ובכלל סוכרים פשוטים) וקמח לבן .

 

3.פעילות אירובית ופעילות כוח כשגרה:

על מנת להאיץ את התהליך הן מבחינה פיזיולוגית והן מבחינה אסטטית יש לשלב שריפה קלורית נוספת ממקור של פעילות אירובית וכן אימוני התנגדות על מנת לעצב ולחטב את הגוף, לשרוף יותר קלוריות בזמן מנוחה ואף לנצל מאגרי שומן בצורה טובה יותר. ההמלצה שלי היא לשלב  אימונים מטאבוליים המשלבים את שני סוגי האימונים גם יחד.כ2 יחידות אימון כוח וכ-150 דקות לפחות של אירובי בשבוע.

 

4.חלבון בכל ארוחה:

שימו לב אכילת חלבונים כמו גבינות דלות שומן, דגים ועופות דלי שומן, ביצים ובשר רזה , תצמצם את תחושת הרעב לארוך זמן (מערכת העיכול עובדת קשה יותר על מנת לפרק חלבון ולכן נשרוף יותר קלוריות מאשר פרוק של פחמימה או שומן), כמן על מנת להעלות את מסת השריר יש לצרוך כמות נכבדת של חלבונים .רקמת שריר  גבוהה תוביל לחילוף חומרים יעיל יותר בזמן מנוחה .

 

המשך בשבוע הבא…………..

 

 

Related Post

שפיץ מהיציע עם אפי ישראל

Posted by - 10 בדצמבר 2020 0
תיקו 0:0 נוסף למכבי נתניה שצברה 3 נקודות מ-12 בארבעת משחקיה האחרונים, מה שהלך בקלות ב 4 מחזורי הפתיחה, הפך…

שפיץ מהיציע עם אפי ישראל

Posted by - 10 בספטמבר 2020 0
מחכים לסכנין הליגה חוזרת מפגרת הנבחרות, מכבי נתניה תארח את העולה החדשה בני סכנין שהובסה במחזור הראשון 3:0 בביתה לבני…

שפיץ מהיציע עם אפי ישראל

Posted by - 11 בפברואר 2021 0
מכבי נתניה גנבה נקודה ב"סמי עופר" לאחר בונקר שהניב 0:0  המאבק על כרטיס לפלייאוף בעיצומו  מכירת מלדה שולם…

שפיץ מהיציע / אפי ישראל

Posted by - 17 בינואר 2018 0
לאן נעלמה מכבי נתניה המפחידה? * בקושי תיקו ביתי 2:2 מול קבוצת התחתית מאשדוד * שריקות בוז נשמעו בסיום *…

לדבר אל הקיר

Posted by - 26 באוגוסט 2020 0
הדיבורים על מערכת בחירות אפשרית בקרוב לא עוזבים אותנו. אין ספק שהתגעגענו לכל הטוב שתקופת הבחירות מפזרת סביבה… הרב שניאור…

Leave a comment

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כלי נגישות