עלייה בביקוש להנדסאי בניין ב-2019

6 0

הנדסת בניין או הנדסה אזרחית, הוא אחד התחומים המבוקשים והפופולאריים בשנים האחרונות. למעשה, התחום עוסק בתכנון ובניית מבנים, תכנון כבישים, תכנון נתיבים, תכנון תחבורה ותעבורה, בניית מבנים תעשייתים ועוד. רבים נוטים להתבלבל בין הנדסאי אדריכלות להנדסאי בניין, כאשר באדריכלות עיקר העיסוק הוא בתכנון ועיצוב מבנים, ובבניין העיסוק העיקרי הוא במיפוי, תכנון וניהול פרוייקטים לבנייה בסביבה האזרחית.

מה בין הנדסאי בניין למהנדס? 

סטודנטים רבים אשר עומדים בפני לימודים ומתעניינים בתחום, מוצאים את עצמם הולכים לאיבוד בין הגדרת הנדסאי והגדרת המהנדס. אנחנו כאן כדי לעשות לכם קצת סדר בנושא. ישנם כמה הבדלים עיקריים בין הנדסאי בניין למהנדס:

  • ההבדל הראשון והעיקרי הוא במשך הלימודים. לימודים לתואר מהנדס נמשכים כ – 3 שנים ובסיומם מקבלים הבוגרים תעודת תואר מדעי B.sc. לימודי הנדסאי בניין נמשכים כשנתיים ובסיומם מקבלים הבוגרים תעודה מטעם המה"ט – המכון הממשלתי להכשרה בטכנולוגיה ומדע.
  • ההבדל השני הוא בתנאי הקבלה לכל אחד ממסלולי הלימוד.  לימודי הנדסת בניין הם לימודים לתואר ראשון, וכפועל יוצא גם תנאי הקבלה הם בהתאם. לרוב המועמדים יצטרכו להציג תעודת בגרות בממוצע ציונים גבוה יחסית בשילוב עם הבחינה הפסיכומטרית. תנאי הקבלה ללימודי הנדסאי יחייבו אתכם בתעודת בגרות בלבד עם דגש על ציון במתמטיקה ואנגלית.
  • לבסוף, בבואנו לבחון את המצב בשוק, גם מהנדסי בניין וגם הנדסאים רשאים להשתלב בפרויקטים שונים כגון: פיקוח וניהול פרויקטים של בנייה, חתימה על תכנון מבנים פשוטים עד ארבע קומות, וגם הגשה של תוכניות בנייה לאישור על ידי ועדות בנייה. ההבדל העיקרי הוא שמהנדסים יכולים להיות מעורבים בתהליכי בניה גם של מבנים גבוהים יותר, ויש להם מעט יותר תחומי אחריות.

    למעשה, הבחירה די תלויה ברצון המועמד, ביכולת שלו ללמוד לא מעט שנים, ובשאיפות העיקריות שלו מהתחום ומהמקצוע.

מה המצב בשוק העבודה?

אם נסתכל על הנתונים שפרסמה לאחרונה הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, נוכל לראות כי ברבעון הרביעי (בין אוקטובר לדצמבר של שנת 2019) נרשמה עלייה של 5.6% במספר המשרות הפנויות בחישוב שנתי. הנתונים האלו מראים כי יש ביקוש רחב לעובדים מצד המעסיקים, והביקוש הולך ועולה. נכון לחודש דצמבר של שנת 2019 היו 100.7 אלף משרות פנויות במשק, לעומת 98.1 אלף משרות פנויות בחודש נובמבר שקדם לו, כלומר שיעור המשרות הפנויות עלה לכ-3.51% בחודש דצמבר, לעומת 3.44% בחודש נובמבר שקדם לו.

אם נסתכל על הנתונים בצורה קצת יותר מפורטת, בחלוקה לפי מקצועות, ניתן לראות כי העליה הגדולה ביותר בשנת 2019 במספר המשרות הפנויות, היתה בקרב מהנדסים מתחומים שונים, ובעיקר נרשם זינוק של 20% בדרישה לעובדי בניין. ניתן להסיק מהנתונים האלו כי יש ביקוש הולך ועולה לעובדים מתחום הנדסאי הבניין בשנה החולפת, וכי הביקוש הולך וגדל, כך שמי ששוקל את הלימודים בתחום, יוכל להיות רגוע יחסית מבחינה תעסוקתית.

תמונה באדיבות: unsplash

Related Post

Leave a comment

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כלי נגישות