נובי גוד בשכונות

5 0

למרות מגבלות הקורונה לא ויתרו בחדרה על חגיגות נובי גוד. רכב מוזיקאלי עבר בשכונות העיר לציון השנה האזרחית החדשה ושימח את התושבים

בעקבות מגבלות הקורונה נחגג בחדרה אירוע נובי גוד (ברוסית: שנה חדשה), המסמל את תחילתה של שנה אזרחית חדשה, באמצעות רכב מוזיקאלי שעבר בין שכונות העיר ושימח את התושבים.

את היוזמה הוביל סגן ראש העיר רומן גישר, ששמח לראות את ההיענות הרבה של התושבים. גישר: "לא ציפינו שתהיה היענות כה גדולה לחגיגות הנובי גוד ושמחנו לראות את שמחת ההורים והילדים בשכונות השונות. לצערנו, לאור המצב והמגבלות, לא ניתן היה לקיים את החגיגה כמתוכנן, וכולנו תקווה שבשנה הבאה יוסר איום הקורונה ונוכל לחגוג באמת ביחד עם התושבים המצפים לכך".

מסורת הנובי גוד החלה בברית המועצות בשנות ה-30 של המאה הקודמת, והיא שאבה סממנים פולקלוריסטיים שאינם בעלי זיקה נוצרית, מן המיתולוגיה הסלאבית. במסגרת החגיגות הוכרז היום כיום חופש, והרחובות קושטו על-ידי השלטונות ליצירת אווירה חגיגית. יום החופש יכלו משפחות להתכנס יחדיו ולהעניק מתנות זה לזה, תוך גיבוש מסורת לציין את הגעת השנה החדשה בהרמת כוסית שמפניה ובצפייה בנאום הנשיאותי המשודר בכל הערוצים רגע לפני כניסת השנה. גם בשלהי העשור השני של המאה ה-21, כל ערוצי הטלוויזיה משדרים בלילה זה תוכניות מיוחדות, המשלבות הופעות של זמרים ושל קומיקאים פופולריים.

בימים כתיקונם חוגגים את הנובי גוד מאות אלפי יוצאי ברית המועצות ברחבי הארץ, כמסורת משפחתית המקפלת בתוכה שנים של תרבות, קולינריה והומור.

השנה נחגג נובי גוד במתכונת מצומצמת בהתאם להנחיות התו הסגול, הן ברחבי העיר כאמור, והן במרכז הצעירים העירוני הרואה חשיבות רבה להביא לידי ביטוי את מגוון התרבויות והעדות שמרכיבות את הפסיפס האנושי של העיר חדרה ושל החברה הישראלית בכלל. 

Related Post

פנינים במועדונית

Posted by - 23 בדצמבר 2018 0
בשיתוף של אגף הרווחה עם ויצו מופעלת תוכנית "פנינים" במועדונית הרווחה "כיף בלב", המהווה מסגרת טיפולית משלימה לילדים שמשפחתם מטופלת…

סדנת "ישראליז" במרכז הצעירים

Posted by - 10 בדצמבר 2018 0
מטרת הסדנה לשנות לטובה את תדמיתה של ישראל, באמצעות הקשר בין צעירים ישראלים המטיילים בחו"ל לבין צעירים שהם פוגשים ברחבי…

שנת זהירות בדרכים

Posted by - 12 ביולי 2018 0
תלמידי חטיבת הביניים תיכון חדרה בית אליעזר למדו על הסכנות ברכיבה לא זהירה ברכיבה על אופניים חשמליים והתנסו בסימולטור.  לראשונה…

Leave a comment

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כלי נגישות