הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה חיפה אישרה שתי תכניות להתחדשות עירונית בחדרה – במתחם הגדוד העברי באולגה ומתחם סמילנסקי במזרח העיר – בסך הכול כ 458 יח"ד חדשות

4 0

ההתחדשות העירונית בחדרה תופסת תאוצה! הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה חיפה אישרה לאחרונה שתי תכניות לפינוי בינוי בעיר. 

בשבוע שעבר אישרה הועדה להפקיד תכנית להתחדשות עירונית במתחם סמילנסקי בחדרה. מדובר בתהליך פינוי בינוי של 4 בניינים וותיקים הכוללים 24 דירות על שטח של 4 דונם. במקומם יקים היזם, "חברת טאוורס – החזקות ויזמות" פרויקט בערוב שימושים הכולל 2 בניינים חדשים בני 22 קומות כל אחד ו184 יחידות דיור לצד שטחי מסחר, תעסוקה ומבנה ציבורי.

סמילנסקי בחדרה גיורא גור אדריכלים

מתחם סמילנסקי שבחדרה, משתרע מערבית לרחוב הלל יפה, בין הרחובות יצחק פרנקל מצפון, סמילנסקי מדרום וששת הימים ממערב; דרומית לבניין המוסד לביטוח לאומי ולבניין בית המשפט החדש.

הקמת הפרויקט כוללת שימושים מעורבים ביניהם מגורים, דיור מיוחד, תעסוקה, מסחר ושטח למבנה ציבורי.  את הפרויקט תכנן משרד גיורא – גור אדריכלים.

24 בעלי הדירות הוותיקים מפנים במתחם הכולל 4 בניינים ישנים , ויקבלו דירה הגדולה ב 20% מדירתם הקיימת ובסך הכל. תוספת ממ"ד ומרפסת בשטח 12 מ"ר ומחסן.

על פי הצפי התכנית תקבל תוקף בחצי השנה הקרובה ולאחר מכן יחלו בתהליך הוצאת היתר בניה.

פרויקט נוסף שאושר השבוע בוועדה המחוזית לאחר דיון בהתנגדויות הוא פרויקט של חברת ארזים בגבעת אולגה ומהווה סנונית ראשונה של התחדשות עירונית בשכונה . על פי התכנית שאישרה הועדה המחוזית חיפה במתחם הגדוד העברי באולגה , תפנה החברה אשר לוותה גם היא על ידי מנהלת ההתחדשות העירונית שנמצאת בחברה הכלכלית חדרה, 36 יחידות דיור קיימות ב 3  בניינים במתחם ותבנה במקומם פרויקט בעירוב שימושים עם 274 יח"ד חדשות בשני מגדלים בני 25 ו 33 קומות. הפרויקט החדש יכלול 2 גני ילדים  . כמו כן הדיירים יקבלו תוספת של 15 מ"ר לשטח הדירה בממוצע וכן חניה ומרפסת בשטח של 12 מ"ר. 

עו"ד שגיא צוקרמן ,  ראש מנהלת ההתחדשות העירונית בחברה הכלכלית חדרה : " לחדרה פוטנציאל לעוד כ-18,000 יח"ד במסגרת התחדשות עירונית בעיר , בעיקר במזרח העיר ומרכזה ובמתחם אולגה. פרט לקידום הבניה האינטנסיבי שאנו מבצעים בימים אלה במזרח חדרה ובאזור הים חשוב לרשות המקומית לקדם את ההתחדשות של מרכז העיר . אחת ההחלטות החשובות שהתקבלה ברשות המקומית היא לקדם את הפרויקטים בתהליכים אלה בעיר במסגרת עירוב שימושים. כלומר רוב הפרויקטים  יהיו בשילוב מסחר ותעסוקה על מנת לאפשר כדאיות כלכלית שכן כאמור ערכי הקרקע אינם גבוהים כמו ערכי הקרקע במרכז הארץ.  האופציה להתחדשות עירונית בעירוב שימושים גם מקנה לדיירים החדשים והוותיקים את האפשרות לבצע הכול מתחת לבית".

תמונה ראשית: מתחם סמילנסקי גיורא גור אדריכלים

Related Post

ילדי הגנים בחווה החקלאית

Posted by - 5 באוגוסט 2018 0
עשרות גני ילדים מגיעים ללמידה חד–יומית חווייתית בחווה החקלאית. במחלקה לחינוך קדם יסודי בוחנים אפשרויות להרחבת הפעילות והעמקתה במחלקה לחינוך…

מגיעים ללמוד מחדרה

Posted by - 28 ביולי 2019 0
קבוצה מיישובי מ.א מנשה הגיעה לחדרה כדי ללמוד על הקמתם ותפעולם של גני ילדים מאופסי אנרגיה, הראשונים מסוגם שנבנו בישראל…

Leave a comment

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כלי נגישות