אלימות – הפתרון מתחיל בהקניית ערכים ודרך ארץ

5 0

הן מוכות פיזית, נפשית, מינית, כלכלית וחברתית על ידי בני זוגן, קרוביהן או מכריהן, ושומרות את אשר נעשה להן בסוד, לעיתים גם מהקרובים להן ביותר, זה יכול לקרות לכל אחת בכל גיל .

לילך רפי, יו"ר נעמת נתניה

מדובר בבעיה חברתית הפוגעת בכל שכבות וסוגי האוכלוסייה, תופעת האלימות עלתה לסדר היום הציבורי בזכות פעילותן של ארגוני הנשים. בעבר גם הקורבן וגם הסובבים אותה, נהגו להתבייש, להצניע, להחביא ולהתעלם מהתופעה, לא עוד!

למרות שהמודעות עלתה, נשים ממשיכות להירצח, הן שקופות לנבחרי הציבור.

מצד אחד הפוליטיקאים מגנים ומבקרים במקלטים לנשים מוכות ומצד שני לא מקיימים את הבטחותיהם והחלטות בעניין העברת תקציבים שהובטחו למאבק באלימות נגד נשים. אנחנו לא נרפה עד שהתקציב שהממשלה עצמה אישרה כבר בשנת 2017 ינותב לייעדו ואף שיוסיפו תקציבים נוספים לטיפול בתופעה.

התקופה האחרונה הנה עוד יותר מאתגרת ואנו עדים לעלייה משמעותית בפניות לקווי החירום מאז פרוץ הקורונה- הלחצים הכלכליים והנפשיים מחריפים את המצב במשפחות הסובלות מאלימות, ואולם חרף ההקצנה אותן מאות אלפי נשים שקופות לנבחרי הציבור.

לדעתי הדרך להוקעת התופעה מתחילת בחינוך, יש לתת כלים כבר מגיל צעיר, הן בחינוך הפורמאלי והבלתי פורמאלי.

חובה עלינו ללמד את הבנים והבנות שלנו להכיל, להתמודד עם תסכול וכעס, איך לנהל רגשות, התמודדות עם משברים ולהטיל וטו על כל גילוי אלימות מכל סוג שהוא. הפתרון מתחיל בהקניית ערכים ודרך ארץ ובלתם אין וכמובן להוות דוגמא אישית!

זאת ועוד עלינו לעמוד על המשמר ולא לאפשר הקטנת נשים, החפצתן, הדרה והדתה.

עלינו להמשיך ולהעלות את המודעות לזיהוי סימנים לאלימות במשפחה, במעגלים הקרובים והרחוקים כאחד. כמו כן עלינו לעודד נשים לעצמאות אישית וכלכלית ואלה יאפשרו לנשים את חופש הבחירה.

נעמת נחשבת לגוף מקצועי מוביל בתחום הטיפול והמניעה של תופעת האלימות ומהווה כתובת לנשים במצוקה. כל מי שחש/ה מצוקה מוזמנ/ת לפנות לקו החם של נעמת בטלפון 9201*.

בתמונה הראשית: לילך רפי צילום עצמי

Related Post

שפיץ מהיציע / אפי ישראל

Posted by - 1 באוגוסט 2018 0
‎‫פרשת ערן לוי, כולם טעו כולם יפסידו ** האגו עבד שעות נוספות, מה שהיה באוויר הרבה זמן התפוצץ לכולם לפנים,…

שפיץ‭ ‬מהיציע עם ‬אפי‭ ‬ישראל

Posted by - 17 ביוני 2020 0
שוב‭ ‬הפסד‭ ‬למכבי‭ ‬נתניה‭ ‬והפעם‭ ‬בבית‭ ‬3:1‭ ‬מול‭ ‬בני‭ ‬יהודה‬, ‬במחזור‭ ‬הבא‭ ‬רעננה‭ ‬בחוץ‭ ,‬שלושה‭ ‬מחזורים‭ ‬לסיום‭ ‬העונה‭ ‬ומכבי‭ ‬נתניה‭…

טור אישי: לזכור ולעולם לא לשכוח

Posted by - 23 בינואר 2020 0
יום הזיכרון הבינלאומי לשואה יצוין בשבוע הבא (27.01); סניף "עמך"  נתניה והשרון מזמין את תושבי העיר נתניה והשרון למפגש  הקשור…

Leave a comment

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כלי נגישות