נבחרת קטועי הגפיים שיחקה כדורגל מול נבחרת ש"י עגנון והעניקה השראה
יום מרגש מאוד נערך בבית הספר ש"י עגנון, כאשר נבחרת ישראל לקטועי גפיים בכדורגל הגיעה לביקור.
בשיחה פתוחה, סיפרו השחקנים את סיפוריהם האישיים וכיצד ההצטרפות לנבחרת האירה את חייהם. התלמידים היו מרותקים לסיפורים על פצועי צה"ל, פצועי תאונות דרכים ובמיוחד לסיפורו המרגש של בן בנימין, שרק רצה לחגוג יום הולדת במסיבת הנובה.
המסר החזק שלהם היה "אל תוותרו על החלומות שלכם!"
בהמשך יצאה הנבחרת למשחק ראווה מול נבחרת תלמידי בית הספר עגנון ומי שהיה שם סיפר שהיה מרגש, ערכי וספורטיבי.
חודשו המסעות לפולין בעקבות השואה
תלמידי שכבת י"ב של תיכון שרת חזרו נרגשים מהמסע לפולין שאליו יצאו. המסע התקיים לאחר 5 שנים שבהן לא התאפשרה יציאה למסע.
נמסר כי המסע היה משמעותי, מרגש ומעצים דווקא בתקופה מאתגרת זו, כאשר במהלך המסע ביקרו התלמידים במחנות ההשמדה וסיירו באתרים בעקבות הקהילות היהודיות שנכחדו.
כמו כן קיימו תלמידי "שרת" פעילות משותפת עם בני נוער פולנים בבית הספר BIEGANSKI בעיר צ'נסטוחובה, התנדבו בבית העלמין העתיק בעיר ועזרו בשיקום ושיפוץ בית העלמין. בנוסף – נפגשו עם קבוצת פולנים אוהדי ישראל מהעיר קיילצה.
ביצחק נבון קיבלו השראה מהאולימפיאדה
בקמפוס יצחק נבון לאמנויות שברמת ידין-דורה למדו השבוע על האולימפיאדה: על מקורותיה, על ההיסטוריה שלה ועל מקומה של ישראל באולימפיאדה.
בנוסף עסקו בנושאים חשובים של תחרות, הישגיות, הוגנות ורוח ספורטיבית.
בהמשך – קיימו שם את ״המשחקים האולימפיים של הקמפוס״, שכללו תחרויות קבוצתיות של ריקודי ברייקדאנס וכן תחרויות אתלטיקה אישיות.
נמסר כי ההורים השתתפו וסייעו בהפעלת התחנות, הצוות החינוכי היה פעיל ומעורב וכמובן הילדים שהתנסו, התאמנו, התמודדו והביעו הנאה גדולה מהעשייה.
ביונתן קיבלו השראה מהדמוקרטיה
בביה"ס יונתן ציינו את שבוע הדמוקרטיה ועמדו מקרוב אחר ערכי הדמוקרטיה, הלכה למעשה. את השבוע פתחו בהכנת תעודות זהות אישיות – מהי תעודת זהות ומה משמעותה, מהו לאום ומהי האחריות האזרחית של כל אזרח הנושא תעודת זהות.
כמו כן, במהלך השבוע הכינו המועמדים למועצת התלמידים מצעי בחירות מרשימים והציגו בהם את החזון המנהיגותי שלהם לשיפור חיי בית הספר ולרווחת התלמידים.
היה מרגש לראות את הילדים מקשיבים בתשומת לב להצעות חבריהם, שואלים שאלות מעמיקות ולבסוף, מממשים את זכותם הדמוקרטית להצביע ולבחור את נציגיהם.
בהלל צור ציינו שבת עולמית
שכבת ו' בבית הספר לקחה חלק במיזם ייחודי של ״שבת עולמית״.
הילדים למדו אודות המיזם ופרשת ״וירא״, שיחקו במגוון משחקים העוסקים בהווי המשפחתי, פתרו חידונים, האזינו ושרו שירי שבת, בירכו על מיץ ענבים וחלה ובעיקר נהנו מזמן איכות משותף.
השבת העולמית היא מיזם שייסד הרב ד"ר זאב וורן גולדשטיין, רבה של דרום אפריקה לפני כ – 11 שנה. מאז המיזם התרחב ומתקיים באלפי קהילות יהודיות בארץ ובעולם.
פעם בשנה, בחודש חשוון בשבת פרשת ״וירא״, יהודים בכל העולם ובכל רחבי הארץ זוכים לקיים יחד מפגשים, פעילויות ומנהגים מסורתיים – ובהם הפרשת חלה, סעודות שבת משותפות, קבלות שבת ועוד, הכול סביב השבת.
מעגלי שיח בהלל צור
בבית הספר הלל צור קיימו מעגלי שיח בהובלת מובילי חברותא משכבת ה׳, במסגרתם חוו התלמידים את כוחו של השיח המכבד.
מובילי החברותא קיימו את מעגלי השיח בקרב תלמידי כיתה ד'4 בנושא יום הזיכרון ליצחק רבין, תוך התמקדות בערכי היסוד של החברה הישראלית ובחשיבות הדיאלוג הפתוח והכבוד ההדדי. היה מרגש לראות כיצד התלמידים הצעירים סופגים את הערכים הללו ומיישמים אותם בשיחה.
קבלת כל הילדים לחברת הילדים
בבית הספר הרצוג שמעו מאחת הבוגרות על חוויותיה כתלמידה, כחלק מהפעילויות החברתיות וחינוך לקבלת כל הילדים לחברת הילדים.
הורים ותלמידים התכנסו להקשיב לסיפורה האישי ולתחושות הקשות שחוותה בהיותה תלמידה בבית הספר. היא דיברה על הדרה חברתית ועל העלבונות שספגה. מתוך המקום הזה חזרה כבוגרת עם תובנות ועצות לילדים, להורים ולצוות.
מסע תקומה של תלמידי ריגלר
תלמידי י"ב בתיכון ריגלר יצאו לשלושה ימים של מסע תקומה, במטרה לחקור ולהעמיק את הקשר שלהם עם עצמם, עם הקהילה ועם המדינה. במהלך המסע, קיים צוות המורים מעגלי שיח מרתקים בקרב התלמידים – מעגלים שהתמקדו בשלושה נושאים מרכזיים: אני ועצמי, אני והקהילה וכן אני והמדינה.
במסגרת הפעילויות, ביקרו התלמידים בשדרות, השתתפו בסיור בתחנת המשטרה ושמעו עדויות מרגשות מתושבי המקום. נוסף על כך, לקחו התלמידים חלק בהתנדבות בשדה חקלאי, חוויה שהדגישה את ערך התרומה לקהילה ואת הקשר לאדמה.
ביום השני, עלו התלמידים למצדה בשעת זריחה ושמעו על הגבורה המופתית של אנשי מצדה. הביקור בלטרון היה המשך טבעי למסע, שם למדו התלמידים על חיל השריון מאז קום המדינה. בשיחה משמעותית, הם חקרו את העוצמות והכוחות שבהם, במיוחד לקראת היציאה לחיים האמיתיים.
כמו כן – חברו לצוות החינוכי מדריכי פרויקט "מעגלים" והעבירו לתלמידים מעגלי שיח מעמיקים, שהעשירו את החוויה הלימודית. לסיום המסע יצאו התלמידים לסיור היכרות עם מכינות שונות כהכנה לעתיד, לקראת השלב הבא בחייהם.
נמסר כי באמצעות מסע זה, הצליחו תלמידי י"ב בתיכון ריגלר להתחבר לערכים של זהות, שייכות ומחויבות לארץ, ולקחו עימם חוויות משמעותיות שילוו אותם גם בעתיד.
מיזם חברתי של מועצת התלמידים של ריגלר: הקמת קפיטריה חברתית
יצא לדרך מיזם מרגש בריגלר: קפיטריה חברתית. המיזם החל עוד בשנה שעברה כשחברי מועצת התלמידים העלו רעיון לפתוח קפיטריה חברתית ולמכור מוצרים במחירי עלות.
בינתיים, שיפצו התלמידים מבנה והכשירו אותו לצורכי מכירת המוצרים, המנהל רכש מקרר ומיקרוגל והמיזם יצא לדרך.
יש לציין כי חברי מועצת התלמידים ניסחו כללים לתורני הקפיטריה, הוכן לוח תורנויות להפסקות, מונה גזבר ונקבעו דרכי התקשרות קבועה ויומיומית עם ספק המאפים. כמו כן נקבעו המחירים למוצרים.
רקפת כהן, מנחת מועצת התלמידים בתיכון ריגלר: "מה שמיוחד בעיניי, שהתלמידים התמידו במשך שנה, גילו אחריות, הגיעו בזמן לתורנויות והחליפו בשמחה תלמיד שלא הגיע לבית הספר".
באולפנית בר אילן יושבים על קפה ומאפה וקוראים מהרמב"ם – ברבע לשמונה בבוקר
ביום חמישי האחרון התקיימה בחט"ב אולפנית בר אילן פתיחה חגיגית לפרוייקט "רבע ל-8" שפועל זה מספר שנים באולפנית.
בנות החטיבה מוזמנות בכל יום חמישי להקדים ולהגיע רבע שעה לפני הזמן ל"קפה ומאפה" ולשבת במעגלי לימוד ייחודיים שאותם מעבירות מנהלת האולפנית והמורות.
הבנות נהנות מלימוד הרמב"ם היומי, קוראות תהילים ועוסקות בתשובות בנושאים הלכתיים ואמוניים.
תלמידי שרת ביקרו בספרייה הלאומית בירושלים
תלמידי כיתת ז' בתוכנית מופ"ת מדעית מתמטית וכיתת עתי״ד אקדמית, יצאו לסיור בספרייה הלאומית בירושלים.
כיתת עתי״ד אקדמית הינה פרי פיתוח של בית הספר שרת. הכיתה מתמקדת במיומנויות החקר והלומד העצמאי, בתקשורת וביזמות קהילתית.
במסגרת הפעילות יצאו תלמידי בית הספר לסיור בנושא קהילות ובדגש על השפה המשותפת כיוצרת קהילה. התלמידים השתתפו בחידון שבו נדרשו להתאים פיוט לקהילות יהודיות שונות, למדו על מאפייני הקהילה וניהלו דיון עליהן.
התלמידים ניגשו אל מטמון הספרייה, שם ראו את הרובוט מוציא ומחזיר ספרים וצפו בתערוכת קבע שנקראת "אוצר מילים" שבה מוצגות יצירות חשובות.
בחיים גורי פתחו את שנת המשפט
השבוע נפתחה בבית ספר חיים גורי שנת המשפט.
בערב נכחו תלמידי חטיבת הביניים מכיתות ח'-ט' הלומדים במסלול משפטים כתוכנית העשרה לקראת מגמת המשפטים וכן תלמידי מגמת המשפטים מכיתות י'-י"א.
לאחר דברי פתיחה של גלית פישר, מנהלת התיכון ושל רון אביטל, רכז המגמה, עלתה להרצות בפני התלמידים והמורים אילנה ראדה, על אחד מהתיקים המתוקשרים במדינה – תיק תאיר ראדה.
התלמידים, ששקדו ארוכות על לימוד התיק, הפגינו ידע מופתי בשאלותיהם בדיון.
ועוד בחיים גורי: "נאמני נחל פולג"
פרויקט חברתי וסביבתי חדש בתיכון גורי, בהובלתה של מזל רכזת מעורבות חברתית: ביה"ס התיכון מאמץ את נחל פולג ודואג לניקיונו ולטיפוחו של הנחל.
השבוע יצאו תלמידי כיתה י"א 1 עם המחנך יחי, להתחיל את פרויקט הטיפוח החשוב.
תלמידי מגמת המוזיקה בטשרניחובסקי העלו מחזמר בסגנון פופ-רוק
המחזמר, פרי עטם של התלמידים ורכז המגמה אסף חכמון בסיוע של הודיה שרעבי רכזת שכבת י"א, כולל נגינה ושירה מקצועית של תלמידי המגמה לצד קטעי משחק.
העלילה מתרחשת בשיא תחרות מוזיקלית בין שתי להקות מוזיקליות: פופ ורוק, המתחרות על ליבה של אלברטה, המנהלת הקשוחה.
דווקא בערב הגדול בו אלברטה עומדת להכריז על הזוכה בחוזה הקלטות בסך מיליון דולר, היא נעלמת.
לאן היא נעלמה? ומי מהלהקות תזכה?
המחזמר זכה לשבחים רבים מהצופים והוא עתיד לעלות בקרוב בשנית.
מופע להקות צבאיות של מגמת התיאטרון
בביה"ס אלדד
באירוע הופיעו בני הנוער הלומדים במגמה. מיכל רכזת המגמה ביימה את המופע שכלל רצף של שירי להקות צבאיות וגם שירי זמר ישראלים ייחודים לתקופה הנוכחית. השירים בוצעו על ידי התלמידים בליפסינק (תזוזת שפתיים מדויקת לשמע הפלייבק) וחלקם בשירה חיה.
החזרות למופע ארכו כשלושה חודשים, ובמסגרת שיתוף פעולה של המגמה עם היכל התרבות העירוני, הוזמנו התלמידים, זו השנה השנייה, לבצע אירוע מחווה לפתיחת עונת המנויים בהיכל. אירוע זה בוצע בפתיחת סדרת זמר עברי של הלהקות הצבאיות שהועלה בהיכל, טרם הכניסה למופע עצמו.
סודקות אלדד סיירו בחברת הייטק
תלמידות י' מבית הספר תיכון אלדד שמשתתפות בתוכנית "סודקות את תקרת הזכוכית" מבית כל ישראל חברים הגיעו לביקור בחברת Start.io – פלטפורמה מבוססת בינה מלאכותית, לפרסום ממוקד במכשירים ניידים.
בחברת Start io כמחצית מכלל העובדים וההנהלה של החברה הינן נשים. במסגרת המפגשים בחברה מתחלקות הבנות לקבוצות עבודה, כשעל כל קבוצה להוציא לפועל בסופו של דבר פרזנטציה של מוצר מבוסס בינה מלאכותית.
חלק ממטרות תוכנית סודקות בשנת לימודי כיתה י', הינו העצמת יכולות העמידה מול קהל ועל כן הכוונה היא להביא אותן לכדי הצגת התוצר שלהן בפני קהל.
כל מפגש נפתח בהרצאה מעוררת השראה של אישה מהחברה, החולקת עם הנערות את מסלול הקריירה שלה.
בהמשך מלווים את הקבוצות צוותים שונים, המסייעים להן לבנות את המוצר שלהן, החל משלב בחירת הרעיון דרך מחקר שוק, מחקר ופיתוח, בניית מצגת ולבסוף הצגתה בפני הקהל.
את העבודה בקבוצות, לאורך כל התהליך מובילות מנטוריות אישיות מהחברה.
סודקות את תקרת הזכוכית היא תוכנית העצמה מגדרית של תלמידות בתחום לימודי המדעים, הטכנולוגיה והמתמטיקה, המעודדת מצוינות חינוכית.
התוכנית מגדילה את מספר התלמידות הלומדות לימודי מדעים וטכנולוגיה, המתמידות בלימודיהן ומשיגות תעודת בגרות איכותית, המאפשרת המשך לימודים במוסדות להשכלה גבוהה, בניית קריירה והגשמה עצמית ומקצועית.