ואיך החום פתאום עולה: כך תתמודדי עם תסמיני גיל המעבר

7 0

הזעת יתר בלילה, עייפות כרונית ביום או גלי חום? 9 מ-10 נשים חוו לפחות תופעת לוואי גופנית אחת במהלך גיל המעבר. כיצד בכל זאת ניתן להתמודד עם התופעה? בדיוק כך

דנה אריאלי

אי שם בעשור השישי לחיים ואף מוקדם יותר בחציו של זה החמישי, מתחילה ירידה בייצור כמות האסטרוגן ושאר ההורמונים האחראים על הופעתו של המחזור החודשי. לאחר שנים רבות של פוריות בהן סבלתן (או לא) מכאבי מחזור והקמתן משפחה, גופכן מעדכן אתכן בדרכים כאלו ואחרות שאתן קרובות – או שאולי כבר הגעתן, לתקופת גיל המעבר. כשכל אלו מלווים בגלי חום, התעוררויות באמצע הלילה בשלולית של זיעה, עייפות כבדה, כאבי ראש ובאופן כללי בזמן ממש לא נוח בעודכן עסוקות בלשלב בין חיי העבודה, הלימודים, הבית, הילדים או על מה שמופיע ב״טוּ-דוּ ליסט״ שלכן – השינויים במצב הרוח ממש לא עוזרים. החדשות הטובות הן שישנן דרכים שיכולות להקל על התופעות הללו, המופיעות למשך תקופה של בין כמה חודשים לכמה שנים, הנה כמה מהן.

להשפיע מבפנים

הופעתם של תסמיני גיל המעבר הינה תהליך טבעי שעובר גופינו ומכאן שניתן להקל עליו בדרכים טבעיות גם כן. כתמיד, מומלץ להקפיד על שתיה מרובה של מים ולבצע שינויים בהרגלי האכילה שלכן: על התפריט להכיל מגוון של ירקות ופירות בצבעים, מוצרים העשירים בסידן ומגנזיום דוגמת קטניות, סרדינים וזרעי חמניה כמו גם דגים, אגוזים שונים והעדפת דגנים מלאים על פשוטים. בשעה שכל אחת שונה מרעותה, תוכלו לפנות לקבלת ייעוץ תזונתי מדיאטנית או מרופאת המשפחה, שתדע להצביע בבדיקת הדם על כלל ערכי הייחוס החריגים ובהתאם לכך להמליץ לכן על תפריט מתאים. במקרים מסויימים מומלץ אף לשלב בתפריט גם צריכת תוספי תזונה המכילים חומצות, ויטמינים וערכי ייחוס אחרים שדורשים שיפור, או כאלו המכילים פיטואסטרוגנים בפרט – מולקולות צמחיות המצויות גם בסויה ובמוצריה, שיסייעו בהקלה על חלק מתסמיני התקופה. אם כבר קבעתן תור לרופא, נצלו את ההזדמנות להתייעץ עימו על הפתרונות האפשריים העומדים לרשותכן.
זה אף פעם לא מאוחר מדי לאמץ הרגלים טובים

בשעה שלא די בשינוי הרגלי האכילה ולמרות שבשנים אלו הטמפרטורות שלנו ושל כדור הארץ שוברות שיאים יחדיו – חשוב לבצע פעילות גופנית: ללכת, לשחות, לרכב על אופניים, לבצע יוגה או פילאטיס . אינכן צריכות להתאמן לטריאתלון אלא ליהנות מהאדרנלין בסיום האימון, שצפוי גם להסיח את דעתכן וגם לחזק את גופכן. תזמנו פעילות גופנית ממריצה לשעות היום ובצעו מתיחות ותרגילי הרפיה טרם שנת הלילה.

זאת ועוד, אם מצאתן את עצמכן מתעוררות באמצע הלילה עקב הופעתם של גלי-חום לא נעימים, הרשו לעצמכן בעת הצורך לתפוס תנומה קלה גם באמצע היום שכן בשנים אלו אתן זקוקות לשינה איכותית וארוכה בהרבה.  

טיפ: העדיפו שימוש במצעים ובמלתחה מאריגים טבעיים כמו כותנה 100% שכן אלו צפויים להקל על הזעת היתר.
העדיפו שאנטי על פני אנטי

גם אם חייכן לא התנהלו עד כה כמירוץ יומיומי מטורף אחר אין ספור עניינים, להרגלים החדשים כדאי להוסיף תיבול מן המזרח הרחוק. בין אם מדיטציה או מיינדפולנס – המסייעת בהתמודדות עם תסמיני גיל המעבר ובפרט עם חרדה ודיכאון, יציאה לריטריט ויפסנה שנערך במקום עם אקלים נוח – ומגיש תה צמחי מרפא נהדר, לתרגולים הללו השפעה נהדרת הן על הגוף והן על הנפש והם מסייעים בהתמודדות עם השינויים במצב הרוח.

מישחו שמנים אתריים

ישנן נשים שמראות שיפור בעוצמת תסמיני גיל המעבר לאחר שימוש בשמנים אתריים המיועדים לחיזוק מערכת העצבים, לאיזון מצב הרוח, להפחתת גלי החום, לאיזון הורמונלי וגינלי ותסמינים אחרים. השמנים האתריים מגיעים בריחות ילנג-ילנג, מרווה רפואית, זרעי גזר, גרניום, קורנית אדומה, סנדלווד ורבים אחרים. אל תשכחו לבדוק טרם השימוש כי הריח לטעמכן – אחרי הכל, אתן צפויות להריח אותו במשך כמה חודשים.  

יש שתאמרנה כי צרת רבות חצי נחמה: כל אישה בעולם חוותה, תחווה או חווה ברגעים אלו ממש את תופעות גיל המעבר. עובדה זו למעשה מבטיחה שגם בסביבתכן הקרובה תוכלו למצוא לפחות מישהי אחת להתייעץ איתה, לחלוק איתה חוויות, לתרגל עימה יוגה, להחליף מתכונים לסופר פוד ואפילו לקבל ממנה המלצה על כמה תוספי תזונה מתאימים להתמודדות עם התקופה.  

קרדיט לתמונה: Shutterstock

Related Post

הלבנת שיניים

Posted by - 27 במאי 2021 0
לפני אירוע? חתונה? בר מצווה? רוצים להתחדש בשיניים זוהרות ובוהקות? הגעתם אל המקום הנכון! החיוך ההוליוודי הוא לבן כשלג, מושלם…

BRING THEM HOME

Posted by - 26 בדצמבר 2023 0
120 מנהלות ומפקחות של בתי הספר בנתניה וגם מנהלי אגפים במנהל החינוך, נפגשו במפגש "הסיירת" שמטרתו המשך מימוש ופיתוח הערבות…

Leave a comment

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כלי נגישות