השקעות נדל"ן מסוג אחר

5 0

במהלך השנים האחרונות, ובמיוחד בשנה האחרונה, הפך עולם הנדל"ן לכתובת מרכזית עבור המחפשים אחר אפיקי השקעה אטרקטיביים – בטוחים ביותר מצד אחד, אך גם כאלו המניבים תשואה יפה מצד שני. בעוד גם תחום ההשקעות בנדל"ן הוא תחום רחב ועשיר ביותר באפשרויות ואופציות שונות, כדאי להכיר את הסוגים האטרקטיביים במיוחד של השקעות בהלוואות נדל"ן, בנוסף להשקעות ה"סטנדרטיות" והמוכרות. דוגמה מצוינת לאפיק השקעות בהלוואות נדל"ן אטרקטיבי, מניב ובטוח במיוחד ניתן למצוא בעולם ההשקעות החברתיות ובפרט בהשקעה חברתית במשכנתאות

השקעות חברתיות במשכנתאות – במה מדובר?

השקעה במשכנתאות היא כאמור אחת האופציות האטרקטיביות ביותר כיום בעולם ההשקעות בהלוואות נדל"ן, כך ששווה בהחלט להכירה. הכוונה היא לענף ספציפי הפועל בתוך עולם ההשקעות החברתיות, ומוצע לציבור הרחב באמצעות פלטפורמות שונות המתמחות בהשקעות חברתיות, דוגמת אחת הפלטפורמות המוכרות והמובילות בתחום – "טריא". בעוד הפלטפורמה עצמה מחליפה את תפקידו המסורתי של הבנק כגוף המקשר בין לווים למלווים/משקיעים, האופן בו היא עושה זאת מספק יתרונות משמעותיים ביותר, בזכותם הפך ענף השקעות זה לפופולארי כל כך בשנים האחרונות.

בכך הנוגע להשקעה בהלוואות למשכנתאות, מציעה פלטפורמה דוגמת "טריא" את האפשרות להשקיע סכומים שונים (גם סכומים קטנים) במשכנתאות הניתנות ללווים שונים, ומוחזרות ככל משכנתא אחרת כאשר הבית או הדירה הנרכשים משמשים כביטחון להחזר ההלוואה. בעוד מדובר בהלוואה בטוחה יחסית (שכן קיים נכס נדל"ן המשמש כבטוחה להחזר ההלוואה), במקרה של השקעה בהלוואות למשכנתאות בפלטפורמת השקעות חברתיות מהסוג של "טריא" השקעה זו בעצם הופכת בטוחה ואטרקטיבית עוד יותר, זאת מכיוון שפלטפורמת ההשקעות עצמה דואגת לפזר את ההשקעה של כל משקיע ומשקיע בין מספר גדול של משכנתאות שונות, כך שגם אם בחלקן יתגלו בעיות בהחזר החוב, הסיכון אליו ייחשף כל אחד מהמשקיעים הוא בפועל אפסי.

יתרונות מרכזיים של השקעה בהלוואות למשכנתאות דרך טריא

מלבד פיזור ההשקעה המביא לרמת סיכון נמוכה מאוד ולהלוואה אותה ניתן להגדיר כסולידית במיוחד (אך עם תשואה יפה ביחס לזו המתקבלת מהשקעות אחרות באותה רמת סולידיות), קיימים מספר יתרונות נוספים המתקבלים כאשר בוחרים בהשקעה בהלוואות משכנתאות דרך פלטפורמה חברתית, ולא דרך גוף מוסדי גדול דוגמה בנק –

בסוג זה של השקעות ניתן להביא את החשיפה להפסדים פוטנציאליים לרמה נמוכה מאוד, לא רק בזכות החלוקה של כספיו של כל מלווה למשכנתאות רבות נפרדות, אלא גם בזכות שלל מנגנוני סינון ייעודיים אשר פותחו במקור בעולם הביון, ומיושמים בתחום ההשקעות החברתיות כאמצעי הגנה על המשקיעים. למשל – בנייה של פרופילים דיגיטליים עבור כל לווה במטרה להעריך בצורה הטובה והמוצלחת ביותר את רמת הסיכון שהוא מהווה.

בנוסף, במקרה זה ניתן כאמור להשקיע בהלוואות נדל"ן פחות או יותר כל סכום, גם סכומים קטנים, ועדיין ליהנות מכל היתרונות של אותה פלטפורמה. מאפיין זה חשוב במיוחד שכן ספציפית בעולם הנדל"ן קיימים פעמים רבות סכומי מינימום להשקעה, אשר מונעים ממשקיעים קטנים רבים להיות מעורבים וליהנות מהיתרונות של השקעה בענף זה. 

למידע נוסף הכנסו לאתר טריא – פלטפורמת השקעות דיגיטלית ופתרונות פיננסיים בכתובת

https://www.tarya.co.il/

קרדיט לתמונה: pixabay

Related Post

חיות מסך

Posted by - 5 במרץ 2020 0
גילי נמני וליעד פאר הם שניים מתוך חבורת הילדים שהולכים לככב בסדרת הילדים החדשה 'וואלה קוואלה' העוסקת בבעלי חיים; על…

"מסע לעתיד מתוק 2021"

Posted by - 4 במאי 2021 0
האגודה לסוכרת נעורים (סוג 1) תקיים ביום שישי ה- 7.5 את אירוע הספורט השנתי שלה לקהילה ולכל המשפחה שיעמוד השנה…

Leave a comment

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כלי נגישות