הפתרון שלך להעלמת כתמי עור בפנים כבר בעונת הקיץ החמה

5 0

השמש היא בין הגורמים המזיקים ביותר לעורך, חשיפה ללא הגנה מיטבית עלולה לגרום לנזקים ארוכי טווח, ואף בלתי הפיכים, ביניהם כתמי עור ופיגמנטציה. אך אין זה הגורם היחידי להופעתם של כתמים בגוון חום בהיר עד כהה. במאמר הבא נבחן את הסיבות הנוספות לכך ואופן הטיפול.

מהי פיגמנטציה, וממה היא נובעת?

פיגמנטציה היא הופעתם של כתמים על גבי העור. בדרך כלל גוון הכתמים נע בין חום בהיר לכהה, והסיבה להיווצרותם היא הפרשה עודפת של מלנין, הפיגמנט שמופרש בגוף וגורם לו להיראות שזוף לאחר החשיפה לשמש.

כאשר מדובר בפיגמנטציה הכוונה היא למראה עור לא אחיד, אולם יש לך מספר סיבות פרט לחשיפה לשמש, ביניהן שינויים הורמונליים, הזדקנות העור או טראומה בעור.

פיגמנטציה עלולה לערב את הדרמיס, שכבת העור השטחית, את האפידרמיס, שזו שכבת עור עמוקה יותר. במקרים מסוימים ניתן להבחין בפיגמנטציה שמערבת את 2 השכבות הללו יחד.

פיגמנטציה – סוגים שונים של כתמים בעור

ניתן לחלק את הפיגמנטציה לסוגים שונים, אולם 2 או יותר מהם עלולים להופיע יחד. להלן סוגי הפיגמנטציה הנפוצים בטיפול במכונים קוסמטיים:

  1. כתמי שמש – פיגמנטציה שנוצרת מחשיפה לשמש מכונה לנטיגו. בדרך כלל היא פוגעת בשכבת הדרמיס של העור, והכתמים מופיעים באזורי הגוף שנוטים להיחשף יותר לשמש, ביניהם הפנים והקרקפת, הגב העליון ומחשוף החזה, הכתפיים והידיים. הגוון של הכתמים המאפיינים פיגמנטציה מסוג זה נעים בין חום בהיר לחום כהה.
  2. פיגמנטציה הורמונלית – פיגמנטציה שכיחה בקרב נשים בגיל הפוריות, המכונה מלזמה. נפוץ לראות אותה אצל נשים בהיריון, אך היא עלולה להופיע גם בקרב נשים שנוטלות גלולות למניעת היריון. מלזמה עלולה להופיע בחלק או בכל האזורים הבאים: שטח העור שמעל השפה העליונה, גשר האף, הלחיים והמצח. כמו כן, היא מופיעה בדרך כלל בשכבה העמוקה יותר של העור בדרגות חומרה שונות.
  3. פיגמנטציה כתוצאה מטראומה של העור – פיגמנטציה זו מכונה גם פיגמנטציה פוסט דלקתית. היא מופיעה באזורים בהם העור נחבל, נפצע, נכווה וכדו' כתוצאה מהפרשת מלנין כחלק מתהליך הריפוי של העור. פיגמנטציה מסוג זה עלולה להופיע גם כתוצאה מטיפולי לייזר או פילינג. לאורך הזמן הפיגמנטציה עשויה להיעלם, אך במקרים מסוימים רק טיפול בפיגמנטציה יוכל לסייע בהעלמתה.

למה אנשים עם גוון עור כהה נוטים לסבול יותר מפיגמנטציה?

אנשים עם גוון עור כהה נוטים לסבול מפיגמנטציה יותר מאנשים עם גוון עור בהיר, מכיוון שהגוף שלהם מייצר באופן טבעי יותר מלנין, במיוחד כאשר העור נחבל או נפצע.

באילו מקרים הטיפול בפיגמנטציה עלול להחמיר את הבעיה?

מהסיבה שצוינה קודם לכן, הטיפול באנשים כהי עור לא ייעשה באמצעות פילינג, שעלול לגרום לנזק רב יותר מאשר תועלת. עבור רבים הטיפול באמצעות פינג יכול להיות מועיל, אך לשם כך נדרש לעשות אותו רק אצל קוסמטיקאית המתמחה בטיפול בכתמי עור ופיגמנטציה.

איך מומלץ לטפל בפיגמנטציה ובכתמי עור?

הטיפול בפיגמנטציה יכול להיעשות בטכניקות שונות, שנבחרות בהתאם לסוג הפיגמנטציה, דרגת החומרה שלה וגוון עורו של המטופל. כמו כן, חשוב לבחון האם המטופל ביצע בעבר טיפולי פיגמנטציה, באיזו שיטה ומה הייתה מידת היעילות של הטיפול.

לאורך כל תקופת הטיפול בפיגמנטציה ואחריה על המטופל להשתמש בכל עת במקדם הגנה על מנת לספק לעור שכבת הגנה, בעיקר מאור השמש.

חשוב לציין שיש למרוח קרם גם אם לא יוצאים החוצה ובכל עונות השנה.

לצורך הטיפול בפיגמנטציה הקוסמטיקאית עשויה לבחור בשיטה אחת או יותר מבין השיטות הבאות:

  1. טיפול בפיגמנטציה באמצעות קרם הבהרה – חשוב להשתמש בקרם בהתאם להוראות הקוסמטיקאית ולהקפיד על טיפול תדיר.
  2. טיפול בפיגמנטציה באמצעות פילינג – פילינג לטיפול בכתמי עור משלב חומצה, שמסייעת לקבל תוצאה טובה בזמן קצר. כאמור לעיל, הטיפול בפילינג לא מתאים לכל מטופל, ועבור מטופלים ם גוון עור כהה יומלץ על טיפול בחומצות (ללא פילינג).
  3. טיפול בפיגמנטציה באמצעות מכשיר IPL – מכשיר זה מסייע לטפל בכתמי עור ונועד לתת לעור מראה צעיר ורענן.
  4. סוגי הטיפולים הנפוצים לטיפול קוסמטי בפיגמנטציה וכתמים בעור:
  1. קרם הבהרה – בבתי המרקחת ורשתות הפארמה משווקים קרמים שונים להבהרה של כתמי עור. אולם לא מומלץ לרכוש קרם ללא התייעצות עם קוסמטיקאית שמתמחה בטיפול בפיגמנטציה וערכה אבחון בקליניקה. במרבית הקליניקות משווקים קרמים שהקוסמטיקאית עשויה להמליץ עליהם מתוך ניסיונה.
  2. פילינג – השימוש בפילינג לא מומלץ לכל מטופל, מכיוון שלבעלי גוון עור כהה לדוגמה, זה עלול לגרום יותר נזק מתועלת ואף לגרום להופעתם של כתמים נוספים.
  3. חומצה – השימוש בחומצה נפוץ מאוד לטיפול בפיגמנטציה וכתמי עור, והוא מתאים גם לבעלי גוון עור כהה וגם לבעלי גוון עור בהיר.
  4. מכשיר IPL – מכשיר ייעודי, שנועד לטפל בכתמי עור ופיגמנטציה ותורם גם להצערת העור. מסיבה זו הוא עשוי להיות בחירה מצוינת עבור מי שסובל מכתמים ופיגמנטציה כתוצאה מהזדקנות העור.

לסיכום,

השמש הישראלית היא בין הגורמים הבולטים לפיגמנטציה בקרב הישראלים, אולם עלולות להיות לכך סיבות נוספות.

על מנת לאבחן את סוג הכתמים שהופיעו בעורך ולהתאים טיפול אישי שיסייע לך להיפטר מהם, מומלץ ליצור קשר רק עם קוסמטיקאית מוסמכת לאבחון וקבלת טיפול שיבטיח את התוצאות הטובות והמהירות ביותר.

Related Post

Leave a comment

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כלי נגישות