הפנים היפות של הנוער הישראלי

4 0

ליאם בקר תלמיד כיתת י"ב בבית הספר הרב תחומי עמל למדעים ואמנויות חדרה, יקבל את אות שר החינוך לנוער מתנדב מצטיין ארצי ע"ש אלעד ריבן ז"ל

הפרס, המוענק זו השנה התשיעית, קרוי על שמו של אלעד ריבן ז"ל מחיפה, שנספה באסון הכרמל בשנת 2010 בהיותו בן 16 בלבד.

אות שר החינוך לנוער מתנדב מצטיין ע"ש אלעד ריבן ז"ל בסימן שותפות ואחדות, מוענק השנה לליאם בקר תלמיד כיתת י"ב בבית הספר הרב תחומי עמל למדעים ואמנויות חדרה. ליאם נבחר ע"י הוועדה הארצית של משרד החינוך, והפרס יוענק על ידי שר החינוך יואב גלנט, בטקס שיתקיים בהמשך. מנהלת חברה ונוער במחוז חיפה של משרד החינוך עינב יניב שוורץ ומפקחת רשותית ויו"ר הועדה במחוז מלי מלכא, ציינו בהודעה על הבחירה: "הועדה הארצית התרשמה מתרומתך המשמעותית למען החברה והקהילה ובחרה בך כמצטיין ארצי בשל שילוב השונים בחברה". ליאם מתנדב לאורך השנה בארגון אקי"ם בחדרה, שם הוא חונך במסירות רבה נער שאינו מסוגל לדבר. בנוסף, ליאם מתנדב גם במד"א, ובמרכז למשפחה "הכי אחי" וחולם להיות רופא. הוא לומד בביה"ס מדעי הרפואה.

אילנה שטרהל, מנהלת ביה"ס הרב תחומי עמל למדעים ואמנויות חדרה: "גדולתו של ליאם היא צניעותו. הוא נחבא אל הכלים. מתנדב ותורם ככל יכולתו. ליאם הוא סמל לנתינה שאינה תלויה בדבר".

עו"ד רוית דום-עיני, מנכ"לית רשת עמל: " זוהי גאווה גדולה. רשת עמל מובילה תפיסה חינוכית ערכית וחברתית ופועלת להטמעת ערך ההתנדבות בקרב בני הנוער ומעורבותם בחברה. בחירתו של ליאם בקר על ידי הוועדה הארצית של משרד החינוך, מוכיחה כי בקרב הנוער הישראלי קיימת רוח התנדבות ואהבת האדם וזוהי תעודת כבוד לחברה הישראלית. ליאם מהווה דוגמה ומופת לאחרים וראוי למלוא ההוקרה וההערכה על פעילותו ההתנדבותית".

אלעד ריבן ז"ל שעל שמו קרוי הפרס המוענק, הצטרף לתנועת "צופי האש" פאר הכרמל – קבוצת תלמידים מתנדבים אשר הוכשרה לסייע לשירותי הכבאות. כשפרצה השרפה בכרמל, אלעד קיבל את ההודעה על השרפה באמצע שיעור אזרחות בבית הספר. אלעד מיהר להתקשר לאמו וביקש ממנה שתביא לו את מדי המתנדב ושתסיע אותו למקום, כדי להצטרף לצוות כיבוי שהגיע מעפולה, כשהסתער בגבורה עם לוחמי האש על הלהבות.

בחייו הקצרים הספיק להגיע להישגים לימודיים וערכיים. הוא הנחיל מורשת של הקרבה, של נתינה, של אהבת אדם. מסורת זו של הענקת פרס על שם אלעד לנוער מתנדב היא ביטוי לרצון לעודד את בני הנוער להתנדבות.

תמונה- באדיבות רשת עמל

Related Post

זוכרים ולא שוכחים

Posted by - 20 באפריל 2020 0
סיפורו של שלמה בובה, גיבור ששרד את השואה בעזרתה של משפחה מאמצת בהולנד, עלה לארץ והקים משפחה כאן בחדרה מאת ניר בן חיים בחדרה חי מזה 60 שנה ניצול שואה שלמה בובה –  שעבר את מרבית  תקופת השואה אצל משפחה מאמצת בהולנד. שלמה שנולד להורים בתקופת השואה איבד את אימו במצעד המוות באושוויץ. אביו שניצל הספיק להעבירו למשפחה מאמצת בהולנד טרם נלקח על ידי הנאצים. שלמה בובה  עולה לארץ בגפו  ולאחר שירות צבאי מתיישב בעיר חדרה מאז שנת  1960 את שירותו הצבאי הוא עושה בחיל צנחנים בגדוד 50 תחת המפקד ההרואי דני מט.   סיפורו של בובה הוא  אחד הסיפורים היותר מרתקים  של ילדים שניצלו בשואה. הוא מועבר כאמור למשפחה מאמצת בהולנד אשר מסתירה אותו למעלה מ-3 שנים. שלמה  אינו יודע מה זה יום  ומה זה לילה. אסור לילד לצאת החוצה לשחק עם ילדים בני גילו. אסור לו לחגוג  ימי הולדת ועליו להסתתר בביתו במשך כל היום. במיוחד כאשר היו מגיעים מבקרים הביתה נאלץ לרדת למרתף ולשמור על שקט מוחלט.  שלמה מציין את המזל הגדול שנפל בחלקו ומשווה אותו לאורך כל השיחה עם  הילדה אנה פרנק. לאנה אומר שלמה לא היה מזל כי הגויים הלשינו עליה. לי היה מזל ואף אחד לא הלשין עלי כי אותי המשפחה האומנת החביאה בצורה מושלמת. התפנית בחייו היתה כאשר עם תום המלחמה בחודש מאי 1945 נקרא שלמה בובה הילד לאחד החדרים בדירה בה הוסתר ונתבקש לזהות אורח שהגיע למשפחה המאמצת. "…איני מכיר אותו אמר שלמה, זהו אביך אמר אביו המאמץ…" ההתרגשות היתה גדולה.  שלמה הבין כי אימו נרצחה במחנה אושוויץ וכי אין בכוונתו של אביו לעלות לארץ  ישראל. שלמה לקח יוזמה ועלה לארץ ביוזמת הסוכנות היהודית עם קבוצה של צעירים וכל מצא עצמו בתחילה בשנת שירות ולאחריה התגייסות לשירות צבאי מלא. שלמה נישא לציפי,  ילד שלושה ילדים וכיום יש לו 7 נכדים וזהו בעצם הניצחון  של שלמה על הנאצים. מאחר ונכפה עלינו הנגיף הנוראי "קורונה", נבצר משלמה לעמוד ולהמשיך להיות איש עדות המספר את סיפורו של ילד  באחת המלחמות הכי קשות שידעה ההסטוריה. 

חסד שכולו נתינה

Posted by - 23 בפברואר 2020 0
תוכנית "סיירת חסד ייחודית" פועלת במתנ"ס גבעת אולגה במטרה להעצים בני נוער באמצעות ערכים של נתינה ועזרה לזולת מאת ברק…

יוחלפו שלטי הרחוב

Posted by - 24 בדצמבר 2020 0
השלטים הנושאים את שמות הרחובות בעיר יוחלפו בשלטים חדשים ומפורטים יותר, להנצחה ראויה של האישים שעל-שמם נקראים הרחובות עיריית חדרה…

Leave a comment

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כלי נגישות