לפתוח עסק זה קל – קפיצה למע"מ, סיבוב למס הכנסה, טלפון קצר לרואה החשבון, ויש לכם עסק פעיל. נחמד, לא? ככה חושבים הרבה מאוד בעלי עסקים שמתחילים את דרכם בעולם העסקי, ללא ייעוץ. עולם העסקים הוא לא מים מתוקים ונעימים, אלא אוקיאנוס סוער של תחרות, וגלים המתנפצים בחוזקה על אלו שלא מגיעים מוכנים. ייעוץ עסקי הוא לא רעיון, עצה, אפשרות, אלא מהלך מחייב שיוצר את ההבדל בין עסקים מצליחים לעסקים שמדשדשים בפינה, במקרה הטוב.
אם האמירות הנ"ל נשמעות לכם מוגזמות, לא ריאליות, או מופרכות לגמרי, אנו ממליצים לכם לחשוב שוב, ולפתוח רגע את הראש לאפשרות שאולי יש בזה משהו. אולי בסופו של דבר לא תסכימו, ותמשיכו הלאה עם הקמת העסק ללא יעוץ מקצועי, אך אם נצליח להעביר לכם אפילו במעט את החשיבות של ליווי עסקי מקצועי, דיינו.
2 סיבות חשובות לקבלת ייעוץ עסקי מקצועי
ניגש ישירות לעניין –
- רווח – כל מי שפותח עסק, אפילו אם מתוך שליחות ואהבה לתחום שלו, רוצה בסופו של דבר להרוויח כסף. להתפרנס, להתעשר, אין זה משנה, בלי שורת רווח מוצדקת, העסק שלכם עלול להיסגר, להיכשל, ואף לעלות לכם ביוקר. יועץ עסקי יוכל לבנות לכם תוכנית עסקית ריאלית, ויותר חשוב מזה – לפתוח בפניכם אופקים שלא תיארתם לעצמכם לרגע שאפשריים בעסק שלכם.
- ניהול – איזה דמות אתם רוצים לשחק בהרכב העסק שלכם? לא משנה אם מדובר בחנות אונליין קטנה, במסעדת יוקרה בלב העיר, או במפעל מרובה עובדים באזור תעשיה כלשהו – בכל עסק יש רשימה (כמעט) אינסופית של משימות, שאת חלקה הגדול מגלים רק בזמן אמת. במהלך ייעוץ עסקי מקצועי תוכלו להבין לאיזה כיוון אתם הולכים, מה יהיה התפקיד שלכם, ומה חובה עליכם להעביר הלאה לעובדים, שכירים או עצמאים כאחד.
עסק זה גם שיווק
כל מי שמתחיל עסק חדש בטוח לגמרי, או לפחות מקווה מאוד, שיהיה מי שיקנה. מישהו ירצה את השירות או המוצר, מישהו כבר יקנה ממני, מישהו כבר יזמין ממני. האמת היא שלא משנה מה התחום שלכם, יש עוד כמוכם. התחרות גדולה בכל הענפים, בישראל כמו בכל העולם, ואינספור יזמים מקימים עסקים בכל יום, כולל עסק כמו שלכם, עם או בלי ייעוץ.
עסקים מצליחים זה עסקים שמשווקים נכון, ושיווק נשען על מיתוג, שנשען על הבנה עמוקה של הלקוח הפוטנציאלי שלכם. ייעוץ שיווק עסקי מקצועי יכול לשפוך אור יקרות על הנושא החשוב הזה, ולתת לכם את הפרספקטיבה החיונית להצלחת מאמצי השיווק שלכם.
ייעוץ עסקי אומר שאדם חיצוני נושם את העסק שלכם, אך אינו משוחד לרעיון שלכם, כך שהוא יכול לתת לכם נקודת מבט חדשה, רעננה, ורחבה הרבה יותר ממה שאתם יכולים לבד, ולחסוך לכם הון תועפות בפרסום, שבמקום לרדת לטמיון, יוליד לכם המון לקוחות חדשים לעסק.