"ביקשתי מהקב"ה, תן לי כח להמשיך לחיות. תן לי כוח להנציח את עמית"

4 0

ברוך בן יגאל, הוא איש חינוך, אדם חזק ברוחו, ואביו של הלוחם, רב סמל עמית (כלפו) בן יגאל הי"ד, גיבור ישראל – בנו יחידו. עמית היה צעיר מלא שמחה, לוחם גאה ונחוש, וחבר נאמן ואהוב. אף על פי שכבן יחיד, היה עמית פטור משירות קרבי – הוא התעקש להתנדב ולהילחם.

בחודש מאי 2020 יצא כוח של סיירת גולני לפעילות מבצעית לעצירת מבוקשים. אבן במשקל עשרה קילוגרמים הושלכה על עמית מאחד הגגות ופגעה בו אנושות. מאז נפילתו של עמית קמו מפעלי הנצחה רבים אשר מסמלים את ערכיו.

אביו ברוך, שיתארח ביום שני הקרוב בהתוועדות י"ט כסלו במלון 'המלך שלמה' המאורגנת ע"י 'מטה משיח', מספר על עוצמות האמונה להן זכה מאז הירצחו של בנו הי"ד. "בני עמית היה לא רק בן, אלא גם שותף. התייתמתי בגיל 21, עמית עזב אותי בגיל 21, היינו ביחד ב־21 מדינות. במשך השנים לא ידעתי שאני זורע אצלו את אהבת הארץ, אהבת המסורת, ההיסטוריה. לקחתי אותו לאורכה ולרוחבה של המדינה". על ההתמודדות כיום הוא מספר: "בשבעה  אמרתי לו 'עמית, אני בוחר בחיים'. בשביל עמית – להנציח את עמית, ואני באמת מנסה כל בוקר, שאני מניח תפילין אני אומר לקב"ה להיום תן לי כח, להיום. כי אני כל יום קם מחדש".

על מפגש מיוחד שהאיר את חייו הוא מספר: "בגיל 21 אני עצמי התייתמתי. היה לי קשה. הייתי כולי בזעם. כועס. נסעתי לחצרו של הרבי מליובאוויטש ב770, ונכנסתי לרבי ל'חלוקת דולרים'. הרבי אמר לי "אני יודע למה אתה פה". אמרתי לרבי: "כבודו אני ברוגז עם הקב"ה. הרבי משיב לי, אתה לא יכול להיות ברוגז איתו. אתה יהודי קדוש. יש לך משימה בעולם הזה". זכיתי גם עם עמית להיות ב-770. אני מרגיש שהרבי איתי ומלווה אותי. הרבי שותף מלא לכל מה שקורה מסביבי. לא היה לי סיכוי לשאת הכל לבד. זכיתי להנציח את זכרו של בני באלפי מיזמים. לא ישברו אותנו".

ברוך בן יגאלישא את ההרצאה המרכזית ב"התוועדות י"ט כסלושתיערך ביום שני הקרובי"ח כסלו, 12.12 במלון "המלך שלמהרחהמעפילים 18 נתניההציבור הרחב מוזמן.

Related Post

שלושה מינויים חדשים בהנהלה הראשית של קבוצת לוריאל ישראל מנתניה כחלק מחיזוק ההובלה האסטרטגית של החברה כחברת הביוטי המובילה בישראל

Posted by - 1 בפברואר 2024 0
גלי לב – מונתה לסמנכ"לית השיווק והדיגיטל, אן הירש – מונתה לסמנכ"לית טרנספורמציה ראשית ואריאלה יערי –  מונתה לסמנכ"לית התקשורת והקיימות

פסטיבל של היי טק לצעירים

Posted by - 22 בינואר 2019 0
מדי יום רביעי יקיים "הגג" הרצאות וסדנאות במסגרת פסטיבל I-Tech; המטרה: חשיפת צעירים למקצועות ההנדסה באקדמיה ומתן מענה לאופק התעסוקתי…

נורדאו החדשה

Posted by - 9 ביוני 2021 0
אז איך יראה רחוב נורדאו בתוכנית החדשה שיוצאת לדרך…  התוכנית ברחוב נורדאו יוצאת לדרך וכוללת 553 יחידות דיור, כ- 900…
כלי נגישות