מנגישים לכולם: בשנת 2020 הושלמו עבודות הנגשה ב 70 גנים ציבוריים לטובת אוכלוסייה עם מגבלות. מה צפוי ל 2021 ?

5 0

עיריית נתניה, באמצעות מינהל התפעול, אגף גנים ונוף – השלימה עבודות הנגשה בכ – 70 גנים ציבוריים לטובת ילדים והורים עם מוגבלויות, כאשר בשנת 2021 היא צפויה לבצע עבודות הנגשה בעוד עשרות גנים, טיילות, אנדרטאות ואתרי טבע עירוניים ברחבי העיר.

מאת: חן כהן

במסגרת עבודות ההנגשה – הותקנו מתקני משחק ייחודיים לנכים וכן  לבעלי מגבלות ראיה ומגבלות שמיעה.

מדובר בנגישות מתקני המשחק, נגישות הגישה למתקנים כולל משטחי נפילה ,שבילים ודרכי גישה באתר, ריהוט גן- ספסלים,  שולחנות, ברזיות, הסרת/סימון מכשולים, שילוט ואמצעי הנחייה וכמובן הסדרת  חניית נכים.

כמו כן הותקנה אפליקציית נגישות בכניסה לאתרים   step  hear    בה ניתן לשמוע בכניסה לגן היכן מצויים המתקנים המונגשים ולמי הם מיועדים.

מדיניות ראש העיר, מרים פיירברג-איכר מורה למחלקות השונות לאפשר לילדים והוריהם ליהנות ממשחק בגנים ובאתרים השונים, תוך הקפדה על מתקני משחק חדישים המשלבים בין ילדים עם מוגבלויות לילדים ללא מוגבלויות. זאת בהתאמה לדרישות המתקדמות של החוק בעניין.

בכוונת העירייה לזמן נציגות הורים של ילדים בעלי מוגבלויות שונות כדי לשמוע מה עוד ניתן להוסיף על מנת לשרת בצורה הטובה ביותר את הילדים והוריהם.

עו"ד שירי חגואל-סיידון, סגנית ומ"מ ראש העיר, הממונה על גנים ונוף: "כל  הילדים בנתניה שווים! אנחנו רוצים לתת לילדים עם מוגבלויות את האפשרות  לשחק יחד עם ילדים אחרים. לכן אני שמחה מאוד מהעובדה שעיריית נתניה היא בין הערים המובילות בארץ בתחום  הנגשת המתקנים בגני המשחקים ובמרחב הציבורי.

זה נכון שמנעד המוגבלויות הוא רחב מאוד אך אנו שואפים שכבר בשנת 2021 נצליח להביא לכך שכל ילד וילד יוכל לצאת לגן הקרוב לביתו וליהנות ממתקנים שמתאימים לו  כמו  לכל ילד אחר.

בתור הממונה על התחום, אני שואפת לשים סוף לימים בהם הורים לילדים עם מוגבלוית נאלצו להוציא כספים רבים על צורך בסיסי כמו משחק בגן השעשועים. גני השעשועים בנתניה שייכים לכולם!"

Related Post

מתיחת פנים רפואית

Posted by - 30 באפריל 2019 0
בית חולים לניאדו ממשיך להתרחב: מיליוני שקלים הושקעו בציוד רפואי מתקדם עבור חדרי הניתוח הגינקולוגים שיאפשר ביצוע ניתוחים מורכבים בתחום…

מעצמת נשים חזקות

Posted by - 21 במרץ 2023 0
הצלחה גדולה לכנס "מדברות עסקים" שהתקיים במסגרת אירועי יום האישה הבינלאומי בעיר. עשרות רבות של נשים הגיעו לכנס הייחודי שהתקיים…

התחדשות עירונית

Posted by - 1 בפברואר 2022 0
משרד הבינוי והשיכון והרשות הממשלתית להתחדשות עירונית חתמו הסכמי מסגרת להתחדשות עירונית בנתניה ועם עוד 11 רשויות מקומיות מאת בניה…

Leave a comment

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כלי נגישות