אתגר העיר הושק בחדרה

4 0

עיריית חדרה השיקה השבוע את "אתגר העיר", מיזם ייחודי ופורץ דרך שמניע בני נוער וצעירים ליצירת שינוי חברתי | חדרה היא הרשות הראשונה שמפעילה אתגר מסוג זה | לכבוד אירוע ההשקה, הופסקו הלימודים במערכת החינוך העל-יסודית בעיר, ומ"מ ראש העיר בפועל ניר בן חיים הזניק את בני הנוער לאתגר בשידור ישיר

כחלק מהתכנית העירונית למצוינות וחדשנות, עיריית חדרה השיקה השבוע את "אתגר העיר" – City Challenge#. מיזם ייחודי ופורץ דרך, תחרות עירונית שמניעה בני נוער וצעירים (13-35) ליצירת שינוי חברתי באמצעות הרשתות החברתיות (בדגש על טיקטוק). חדרה היא הרשות הראשונה שמובילה אתגר בו הופכים את התושבים לשותפים אמתיים לשינוי בעיר.

הרעיון: הצעירים יהפכו ליזמים וינסו לספק פתרונות יצירתיים להפיכת חדרה למרחב התפתחות וצמיחה אישית. איך עושים את זה? חולמים! ועושים! וביחד משפיעים, משנים, יוצרים.

באירוע ההשקה, שהועבר בשידור ישיר בערוץ היוטיוב והפייסבוק של העירייה, הזניק ממלא מקום ראש העיר בפועל, ניר בן  חיים, את האתגר תוך הנעה לפעולה של בני הנוער. בשעה 11 בבוקר כל מוסדות החינוך בחטיבות הביניים והתיכונים עצרו את הפעילות וכולם התחברו למסכים לצפות בשידור ולהתחיל לקחת חלק באתגר. בתוך 20 דקות התקבלו עשרות סרטונים של בני הנוער, כאשר הוסבר להם שמדובר בתחרות נושאת פרסים – כאשר הפרס הראשון עומד על 10,000 שקלים!

באירוע נוסף שהתקיים השבוע, 'איך להיות יזם?' התארחו שלושה יזמים ושיתפו את תלמידי ותלמידות העיר בהצלחות, כישלונות ובטיפים הכי טובים שלהם שהפכו אותם ליזמים פורצי דרך. שלושת הדוברים באירוע: עמוס טלמור, מייסד מרכזי יזמות בישראל, משקיע ומנטור, עומר זכאי, מייסד שותף ומנהל האסטרטגיה והחדשנות של Edvanza ושרית מרום, מנכ"לית ובעלים של 'Happy Gluti', חנות בחדרה המספקת פתרונות למוצרי מזון ללא גלוטן.

הרעיון שעומד מאחורי האתגר הוא לאפשר לבני הנוער להפוך את העיר לבית להגשמת חלומות. להבין שיש להם אפשרות להיות אקטיביים ולייצר בעצמם מציאות חדשה. תוך כדי האתגר יקבלו בני הנוער כלים רבים בעולם של חדשנות ויזמות שיקדמו אותם לעבר המיומנויות של המאה ה-21.

התחרות תימשך כחודש ובסיומה כאמור יוכרזו הזוכים, שגם יקבלו את הפרסים. לאחר מכן תאמץ עיריית חדרה את הרעיונות המרכזיים והזוכים, וגם כאלה שלא זכו אבל הרשימו, ותמשיך את השיח מול בני בנוער באתגרים נוספים.

ממלא מקום ראש העיר בפועל, ניר בן חיים: "עיריית חדרה מבצעת באמצעות האתגר הזה מהפכה של ממש ביחסים שבין רשות מקומית לבני הנוער בעיר. לראשונה אנו מגיעים לבני הנוער ומנסים לדבר בשפה שלהם. מבהירים להם שהם יכולים להיות שותפים אמתיים לשינוי. יכולים לייצר מציאות. ואנחנו פה על מנת לעזור להם, לתת להם כלים ובעיקר נהיה פה על מנת לאמץ את היוזמות והפתרונות שלהם. אני משוכנע שהאתגר ייסחף לא רק את בני הנוער אלא את העיר כולה לפעולה, וביחד נצליח להפוך את העיר לבית להגשמת חלומות!".

Related Post

חנוכה עם צרכים מיוחדים

Posted by - 17 בדצמבר 2020 0
במרכז למשפחה שמפעיל אגף הרווחה ציינו את חנוכה במסיבה עליזה לילדים עם צרכים מיוחדים ומשפחותיהם במרכז למשפחה שמפעיל אגף הרווחה…

חדרה בדרך לעיר איתנה

Posted by - 12 במאי 2019 0
הוסר המכשול האחרון בדרכה של חדרה לקבלת הגדרה של עיר איתנה. כאשר הוקם תאגיד המים "מי חדרה", התקבלה בקדנציה הקודמת…

יום שכולו טוב

Posted by - 24 במרץ 2021 0
מאות מתנדבים בחדרה לקחו חלק בעשייה ההתנדבותית במסגרת יום המעשים הטובים, ועשו טוב לאלפי אנשים ביום המעשים הטובים פעלו בחדרה…

מתקני נגינה במרחב הציבורי

Posted by - 17 במרץ 2021 0
חדרה זכתה בקול קורא להקמת שני גני משחקים מוזיקליים. את הגן הראשון מבין השניים מקימה העירייה בשכונת גבעת אולגה בהתאם…
כלי נגישות