לגור בבית (מלון)

4 0

"שנת 2020 היא שנה מאתגרת בכל הרמות ובתוך כך היא הותירה ישראלים שתכננו לבלות את חופשת החגים באתרים ובריזורטים בחו"ל מאוכזבים. מתחילת המשבר החלטתי שאת הלימון הזה אנחנו חייבים להפוך ללימונדה כדי לשמור על מידה של שפיות לכן אני מציעה לנצל את ימי החופש לשדרג חלקים נרחבים בבית ולהפוך אותם לריזורט פרסונלי לכל דבר ועניין.

אותם מלונות בריזורטים ובתוך כך הלובאים, החדרים המפנקים  ומתחמי הבילוי והפנאי שבהם, הפכו עם הזמן לנקודת אחיזה שפויה שמרחיקה אותנו, ולו במעט, משגרת החיים ומהמציאות האינטנסיבית והלא פשוטה בה אנחנו חיים לכן נכון יהיה לנסות ולשחזר את אותה תחושה מרגיעה ונינוחה, גם במרחב הביתי" מסבירה שירלי דן, בעלת משרד לאדריכלות ועיצוב פנים.  

"ככלל, בשנים האחרונות הישראלים הפכו למודעים יותר מאי פעם לכל מה שקשור לעיצוב ולחוויית לייף סטייל ומבקשים ליצור מראה יוקרתי ומפנק בבתים. מה שישר קופץ להם לראש הוא אותו בית מלון יוקרתי ומפנק שהם התארחו בו בשנה שעברה ובאופן טבעי נצרב להם בראש", מוסיפה דן. "זאת הסיבה שאנו רואים יותר ויותר בתים בהם חדרי האמבט מרוצפים ומחופים באריחים גדולים במיוחד ומדוקקים ממש כמו אלה שבבתי המלון, חדרי שינה רחבי ידיים שמתוכננים בדומה לסכמה המקובלת בבתי המלון (מסדרון שמצדו האחד ח. ארונות ומצדו השני ח. רחצה שמוביל ישירות לחדר השינה).

בבתים הפרטיים אנחנו רואים הרבה יותר טיפול במרחבים חיצוניים מטופחים עם מרחב לאונג' מרוצף, פרגולות מעוצבות, פינות ישיבה אינטימיות שפזורות בין הצימחה ועוד. באותם ריזורטים אנחנו שואפים לקבל שירות שפותר אותנו מהתעסקות בענייני היום יום ומספק לנו כל מחסור בהישג יד וזוהי התחושה שנרצה ליצור גם אצלנו במרחב הביתי".

תכנון ועיצוב שירלי דן, צלם שי אדם, מתוך הספר בבית עם שירלי דן

לשיטתה של אורלי גוהר בן הרוש, מעצבת הבית של רשת אליתה ליוינג, הרצון לשחזר את החוויה המפנקת שחווינו בריזורט היא לא גחמתית ואין מניעה מלשחזר אותה במרחב הבית די בקלות: "בחדרי השינה, הבסיס לעיצוב הם המיטה וגב המיטה שתופסים נפח גדול. מומלץ לבחור במיטה קלאסית שתיטמע בחלל ולא תשתלט עליו. גב ובסיס המיטה יכולים להיות נפרדים אך מותאמים מבחינת העיצוב", היא מסבירה. "הגישה היום היא להשתמש בגב מיטה מרופד שמשמש כסוג של כרית מפנקת ומקנה לחלל מראה עשיר ויוקרתי. בכל מקרה, חשוב מאוד לעבוד עם ריפוד רחיץ מכיוון שאנחנו נשענים עם הראשים שלנו על הריפוד ועם הזמן הם יתלכלכו".

עוד ממליצה גוהר בן הרוש להכניס  כמה שיותר אור טבעי ואוויר לחדר השינה: "פיזיולוגית שני אלה יוצרים תחושה אוורירית ונעימה ועל עוצמת האור ניתן לשלוט על ידי וילונות האפלה שהם פרקטים ומוסיפים ממד עשיר ורומנטי לחדר", היא אומרת. "נסו לשמור תמיד על סדר וארגון- חדר שינה מסודר הוא המפתח לרגיעה אמיתית. מכיוון שמדובר בכל בית באתגר, אני ממליצה למצוא פתרונות אחסון פרקטיים שישתלבו בהרמוניה בחלל ולא יתפסו שטח רב ממנו. אני ממליצה גם להצטייד בשידות לילה על גבן ניתן להציב מנורות קריאה, להניח ספר או מגזין ולהטעין את הטלפון הנייד. מומלץ לבחור בכאלה שיהוו הד לעיצוב המיטה או לשידת קומודה/איפור עם מראה במידה ויש בחדר השינה".

 עוד ממליצה המעצבת ליצור מארג הרמוני של הפריטים על ידי התאמת סגנונות וצבעים: "כדי ליצור חדר שינה בסגנון מודרני מומלץ להשתמש בגוונים אפורים ולבנים, במידה ואנחנו שואפים ליצור מראה טוסקני- כפרי חשוב לבחור באלמנטים רומנטיים עם פיתוחים כמו טפט עם הדפס 'חותם המלך', שטיח טלאים עדין וברהיטים מחומרים טבעיים כמו עץ אלון או אגוז אמריקאי וכיוב'. בתוך כך, הקפידו לבחור בטקסטיל ואריגים רכים ונעימים- למצעים, כריות, שטיחים, טפטים  ולווילונות יש כוח אמיתי ליצור את האווירה המבוקשת". 

את אותה אווירה אפשר ומומלץ ליישם גם בסלון: "מערכות ישיבה עמוקות, נמוכות ומפנקות שאינן תופסות גובה אלא מעצימות את החלל ומשוות לו מראה עשיר ויוקרתי הן אופציה טובה", מסבירה גוהר בן הרוש. "כריות ממולאות בנוצות מספקות גם הן תחושה רכה ונינוחה. כחלק ממערכת הישיבה מומלץ לשלב שזלונג שאפשר להשתרע עליו בכיף והוא משדר תחושה נינוחה ומזמינה, ממש כמו זאת שאנחנו אוהבים להרגיש בבית מלון. על מנת לייצר איזון מומלץ לבחור פריטים  כמו שולחנות קפה וצד בעיצוב מינימליסטי, אוורירי וקליל מחומרים כמו נירוסטה, זכוכית וברזל או פלטת שיש מדוקקת שאל מול מערכות הישיבה המפנקות יוצרים תמהיל מדויק ומאוזן בחלל".

לדברי שרית גולדשטיין, סמנכלית השיווק ומבעלי 'גולדשטיין גלרי טפט', מותגי הטפטים הבינלאומיים ממש לא נשארים אדישים לשנה האחרונה ומציעים בקולקציות החדשות מגוון דימויים שעונים בדיוק על ההגדרה: "העובדה שטפטים וחיפויי קיר מכסים שטח ניכר בחלל מאפשרים להם לשנות באופן גורף את האווירה", היא מסבירה. "אפשר בצורה קלה ופשוטה יחסית להכניס מוטיבים שמתקשרים אצלנו לתרבויות מרוחקות ובתוך כך גם לאתרי הנופש מעבר לים בהם בילינו לאורך השנים.

כך למשל אנחנו רואים כיצד הביטוי האפריקאי ממשיך לקבל ביטוי גם בקולקציות החדשות כך שמי שמתגעגע לריזורט בו בסאוונה או בספארי בהחלט ימצא את עצמו. העיצובים הללו שופעים בחמימות ובאותנטיות והפאטרנים שלהם נועזים, על רקע צבעוניות אדמתית לוהטת בגוונים של כורכום, קינמון ופפריקה- אדומים, כתומים וחומים. החיפויים הללו ברובם טקסטורליים, עשויים מחומרים טבעיים כמו פשתן ויוטה ולכן אפשר להכניס בעזרתם מראה חם ועשיר במרקמים ורבדים מבלי להשתלט על החלל.

בתוך כך, עבור אלה שמחפשים את הקו השקט והנקי יותר מוצעים חיפויים שמשלבים בין תפיסות חיים שונות. בולטים במיוחד הם חיפויים בהשראת סגנון ה- Japandi שמבוסס על מציאת היופי בשילובים פשוטים- בין המנימליזם היפני לגולמיות הסקנדינבית באופן שאינו מעמיס על החלל ולכן הוא נפלא ליצירת אווירה מאוזנת ורגועה כמו זאת שבבתי המלון. הטפטים הללו משרים תחושה טבעית, שקטה ומרגיעה- השילוב בין הפשטות הסקנדינבית לאלגנטיות היפנית מאפשר לנו ליצור חללים  מסודרים, שקטים ומינימליסטים פחות חומריים ויותר רוחניים.

רבים מהם עשויים מחומרים טבעיים והגימור שלהם טבעי ולא מעובד. אנחנו רואים שימוש בסוגים שונים של עץ ובמבוק, בדי קטיפה ומשי ועוד. הדוגמאות במרביתן לקוחות מעולמות הצומח והחי באינטרפרטציה שמשדרת פשטות וראשוניות".

תמונה ראשית: באדיבות טופ אודיו – בית חכם, יחצ

Related Post

שפיץ מהיציע עם אפי ישראל

Posted by - 18 בדצמבר 2019 0
משבר? מי זוכר שלפני חמישה מחזורים היה דבר כזה במכבי נתניה, 0:4 על הפועל תל אביב ומכבי נתניה כבר במקום השישי…

קורח – פיקח היה ?

Posted by - 13 ביוני 2018 0
מחלוקת קרח ועדתו עליה נקרא השבת החלה לכאורה מתוך רצון לקיים חברה שוויונית אשר אינה בנויה ממעמדות. כולם שווים. כטענת…

Leave a comment

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כלי נגישות