איך בודקים CMV?

3 0

בדיקות מעבדה לאיתור נוכחות זיהום CMV מתבצעות על תינוקות מעל גיל שנה, וניתן לבצע את הבדיקה בכל גיל אם מתעורר חשד לנוכחות הזיהום בגוף. הבדיקות סרגולוגיות שמאתרות נוגדני CMV זמינות באופן נרחב במעבדות של קופות החולים או במעבדות פרטיות, על ידי צוותים רפואיים מיומנים שיודעים איך בודקים CMV ואיך לפרש נכון את התוצאות.

בדיקת החיסון הקשורה לאנזים ELISA היא הבדיקה הסרולוגית הנפוצה ביותר למדידת נוגדנים ל-CMV, ובכל מקרה בו הבדיקה בוצעה באופן שגוי, או שהתוצאות לא פורשו כהלכה, או שלא בוצעו כל הבדיקות הנדרשות, מתקיימת עילת תביעת רשלנות רפואית.

משמעות תוצאות בדיקת CMV

תוצאות חיוביות של בדיקת CMV IgG מצביעה על העובדה לפיה אדם נדבק ב-CMV בשלב כלשהו במהלך חייו, אבל התוצאות אינן מציינות מתי התרחשה ההדבקה. ההידבקות בזיהום יכולה להתרחש אצל תינוקות מעל גיל שנה כאשר הנוגדנים האימהיים כבר אינם קיימים.

ניתן להשתמש במדידת CMV IgG בדגימות זוגיות שנלקחו בהפרש של חודש עד שלושה חודשים לאבחון זיהום ראשוני; צוותי מעבדות שיודעים איך בודקים CMV מזהים תוצאות מדגם IgG שלילי ראשון, ומדגם שני חיובי של IgG כעדות ברורה לזיהום ראשוני שהתרחש לאחרונה.

לא מספיק לדעת איך בודקים CMV, הבנת הממצאים קריטית להרכבת תוכנית טיפול

לא ניתן להשתמש בתוצאות נוכחות CMV IgM לצורך אבחון זיהום CMV ראשונים, מכיוון ש-IgM יכול להיות נוכח גם במהלך זיהום CMV משני. תוצאות חיוביות ב-IgM בשילוב עם תוצאות נפיחות נמוכות ב-IgG נחשבות כראיה מהימנה לזיהום ראשוני, עם מגבלות של בדיקות אחרות שבוצעו.

מבחני תלות ב-IgG מודדים את חוזק הקישור בין נוגדני IgG לנגיף, שיכולים להבחין בזיהום CMV ראשוני מזיהום בעבר.

בעקבות זיהום ראשוני ב-CMV, לנוגדני IgG יש תלות נמוכה, ואז, בהפרש של חודשיים עד ארבעה חודשים, צוותים רפואיים שיודעים איך בודקים CMV ומפרשים נכון את התוצאות, מבצעים בדיקות נוספות כדי לאמת את התוצאות ולהעביר את הממצאים לרופא המטפל, כך שניתן יהיה להתחיל את תוכנית הטיפול המתאימה.

בדיקות מעבדה של זיהום CMV מולד

הבדיקה המעבדתית הסטנדרטית לאבחון זיהום CMV מולד היא תגובת שרשרת פולימראז על רוק, כאשר בדרך כלל נאסף ונבדק שתן לאישור. הסיבה לבדיקה המאשרת על שתן היא שרוב האימהות שנושאות את הנגיף, משילות אותו בחלב האם, ומצב זה עלול לגרום לתוצאה חיובית כוזבת של CMV ברוק שנאסף זמן קצר לאחר שהתינוק יונק.

תוהים איך בודקים CMV במעבדות רפואיות? הנה השלבים הספציפיים לאיסוף מתאים של דגימות רוק מתינוקות:

  • איסוף דגימות רוק בפרק זמן של שעה ומעלה לאחר ההנקה, ותוך שלושה שבועות מהלידה, מכיוון שגילוי CMV לאחר שלושה שבועות יכול להיות תוצאה של זיהום לאחר לידה.
  • הכנסת ספוגית סטרילית לפי התינוק בין החניכיים ללחי למשך מספר שניות.
  • הסרת מקלון הבדיקה והנחתו במאגר שנוצר לבדיקת האבחון. אם CMV קיים, הוא יפריש נוזל על ספוגית הבדיקה.
  • הנוזל מעובד בהתאם להנחיות, והבדיקה צריכה להתבצע על פי הפרוטוקול במעבדה.

הצגת עדות מומחה מטעם התביעה תאשר את ההתנהלות השגויה

בכל מקרה בו לא בוצעו נכון השלבים הנדרשים, או שמומחה רפואי בהליכים משפטיים הוכיח שהצוות הרפואי שביצע את הבדיקה אינו יודע איך בודקים CMV, ולכן נמנעה מהתובע אפשרות הטיפול המתאים בזמן, בית המשפט עשוי למצוא את האחראים אשמים בנזקים שנגרמו ולחייב אותם בתשלום פיצויים הולמים לתובע.

תמונה באדיבות pixabay

Related Post

BAY WATCH  – גרסת נתניה

Posted by - 26 ביולי 2022 0
במסגרת משחקי המכביה שהתקיימו בחוף פולג נחתם הסכם שיתוף פעולה בין מרוקו, אוסטרליה וישראל הנוגע למשמר הצלה ימי. משמר ההצלה…

Leave a comment

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כלי נגישות