חדרה במקום ה-5 בארץ בהגירה חיובית

3 0

על פי נתונים שפרסמה הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה: חדרה ממוקמת במקום ה-5 ברשימת הערים שהישראלים הכי מעדיפים לגור בה. 

חדרה ניצבת במקום ה-5 בארץ ברשימת הערים שהישראלים הכי מעדיפים לגור בהן. מנתונים שפרסמה הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה (למ"ס) לשנת 2017, עולה כי העיר חדרה נהנית מהגירה חיובית עם מאזן 1,066+ כתוצאה מ-3,341 תושבים שעברו אליה לעומת עזיבה של  2,275 איש. יודגש כי ברשימת חמשת הערים הראשונות, ישנן שתי ערים, ראש העין ועפולה, שבהן נבנות אלפי יחידות דיור במסגרת תכנית "מחיר למשתכן" שלן משרד האוצר. כך שההישג של חדרה, הוא גדול יותר.

יצוין כי בשנה הקודמת ניצבה חדרה במקום ה-6 בהגירה חיובית לערים בישראל, כך שהנתון הנוכחי מהווה עלייה של שלב בנתוני ההגירה. נתוני ההגירה מהווים מדד משמעותי, מאחר שעיר עם הגירה חיובית מעידה על קליטת תושבים חדשים רבים ומצביעה על היותה אטרקטיבית בעיני תושבים בישראל.

על פי הנתונים שפורסמו לאחרונה ממשיכה מגמת העזיבה של ישראלים מהערים הגדולות כאשר בערים כמו תל אביב, ירושלים, חיפה, נרשמה גם השנה הגירה שלילית.

לעומת זאת, המגמה העקבית של הגירה חיובית לחדרה, מעידה על האטרקטיביות של תהליכי התחדשות והתפתחות מואצים בעיר הכוללים עבודות בנייה של אלפי יחידות דיור, הקמת מוסדות חינוך וציבור, הקמת פארקים, פרויקטים בתחום התחבורה, שיפור חזות העיר, פיתוח תשתיות, מגוון תוכניות שעיקרן פיתוחה וקידומה של העיר תוך שיפור וייעול השירות עבור תושבי העיר. מגמה זו באה לידי ביטוי גם בכל תחומי החיים בעיר, ההשקעה בחינוך גדלה וגם בתרבות, באירועים ובספורט. כמו כן הושם דגש גם על נושא איכות הסביבה ופיתוח הפוטנציאל התיירותי. היציבות הכלכלית המאפיינת את העירייה בשנים האחרונות, מציבה כיום את חדרה בשורה אחת עם רשויות איתנות, מבוססות ומובילות.

ראש עיריית חדרה צביקה גנדלמן: "נתוני ההגירה החיובית, שנה אחר שנה, מעידים על הבעת אמון בעיר ובהתפתחותה החברתית, התרבותית והתשתיתית. אני שמח שתושבים רבים עוברים לגור בחדרה, ואנו נמשיך לשרת אותם ולהעניק להם את השירות העירוני הטוב ביותר".

Related Post

חולקו מלגות עיר עם אנרגיה

Posted by - 12 באוגוסט 2018 0
סך המלגות שחולקו השנה בשיתוף העירייה מגיע לכ-1.8 מיליון שקלים, תמורתם השתלבו סטודנטים בסך כולל של כ-27 אלף שעות עשייה…

תערוכה חדשה רטרוספקטיבית לאמנית חוה גדיש 

Posted by - 27 באוגוסט 2023 0
אוצרת: שרית לפיד אוספים של עבודות מגוונות המייצגות תקופות שונות אמנותיות בחייה של האמנית והאוצרת חוה גדיש. תהליך הליקוט לתערוכת "רבדים" הביא לתוצאה מרהיבה ועשירה של תצוגת…

אפטר סיגד במרכז הצעירים העירוני

Posted by - 10 בדצמבר 2020 0
במרכז הצעירים העירוני "טורבינה" לא ויתרו על אירוע האפטר סיגד, וקיימו אותו בזום. במקביל הפיקו וחילקו חוברות פעילות לתלמידים בנושא…

Leave a comment

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כלי נגישות