״פתחנו את הבית והמתנדבים מילאו אותו בנשמה״

4 0

משפחת קוצר בפולג הפכה את ביתה לחמ"ל, 850 בגטים מפנקים יוצאים בכל יום לבסיסי צה"ל. רויטל קוצר: "לא נפסיק עד שננצח". עם ישראל במיטבו

בכל יום בשעה 5.30 בבוקר, חמ"ל קוצר מתחיל עוד יום של נתינה. לביתם של רויטל ואורי קוצר ברמת פולג, מגיעים מתנדבים ראשונים מתוך 100 מתנדבים בחמ"ל. מכינים פס יצור שעד השעה 10:00 יספק כ-850 בגטים לבסיסי צה"ל, לפי הזמנות מראש. כ-80 ק"ג חזה עוף יהפכו לשניצלים עסיסיים, בנוסף בגטים עם חביתות, טונה, אבוקדו ועוד. הבגטים נארזים ועליהם מדבקה בה רשום מה תוכן הבגט, בנוסף לעוגות פרווה ומכתבים מילדי בתי הספר בעיר לחיילים. בשעה 10 לכל המאוחר, יוצאים שני רכבים לשטח. בחמ"ל מתחילים הנקיונות, קבלת סחורה מהספקים, תשלום לספקים ורישום ההזמנות ליום המחר מבסיסי צה"ל. כ-100 מתנדבים פועלים באהבה ובמרץ, פנסיונריות ופנסיונרים, צעירים ומבוגרים כולם בנתניה אין סופית ועל המנגינה הזו מנצחת רויטל קוצר, סניגורית פלילית בבתי המשפט במקצועה, לצידה בעלה אורי העוסק בנד"לן ושלושת ילדיהם שהפכו את ביתם לפי יצור של בגטים ומזון. על כך אמרה רויטל: "אנחנו נתנו את הבית למשימה הנעלה הזו והמתנדבים מלאו אותו בנשמה, זה התחיל במיזם משפחתי עם כמה חברים ורוח ההתנדבות הפכה את הרעיון לחמ"ל שמוציא בכל יום בין 700 ל-850 בגטים ביום. כבר במוצ"ש זה מתחיל בהכנות ליום ראשון. החמ"ל פועל מתחילת המלחמה ולא נעצור עד שננצח באופן מוחלט. אציין גם את השכנים משפחת רזמוביץ׳ שאיתנו מהיום הראשון".

אנחנו בצו 8

החיים במשפחת קוצר מתנהלים ברוח החמ"ל, המשפחה כולה כאילו בצו 8, זוהי עבודתם העיקרית. מדי יום עוברים בבית עשרות אנשים, מתנדבים, ספקים, נהגים. רויטל ביקשה להדגיש: "החיים השתנו. כולנו עם המתנדבים הנפלאים, ממש מגויסים בצו 8. המשלוחים שלנו מגיעים לתוך עזה, לחאן יונס, סג'עיה. התקשרו גם מבסיסים בצפון וביקשו לקבל משלוחים. התחלנו עם 300 בגטים פעמיים בשבוע, בעזרת בני המשפחה וחברים טובים והמיזם הלך וגדל. אנו שמים דגש על משלוחים לשטחי כינוס ללא מטבח, כך שבאמצעות שינוע צבאי המטבח שלנו משרת את חיילינו היקרים".

אין ספק שכל העוסקים במיזם נעלה זה, ראויים לכל המחמאות. עם ישראל במיטבו כבר אמרנו? אז הנה, אמרנו שוב…

העלות 35,000 ₪ בשבוע

המיזם האדיר הזה, מסתכם בכ-35,000 ₪ לשבוע, חישוב מהיר כ-140,000 ₪ לחודש. החמ"ל פועל מעל שלושה חודשים והופ…הגענו להוצאות של כחצי מליון ש״ח. הספקים מתחשבים עד כמה שאפשר, אך יש לציין שהמח"ט הזה פועל מרוחב לב של אנשים טובים ובמילים אחרות, בחמ"ל מקווים שעוד אנשים יצטרפו למעגל התורמים, כדי שאפשר יהיה להמשיך ואף להגדיל את הכמות. על כך אמרה רויטל קוצר: "כל תורם מקבל קבלה על הוצאה מוכרת". ככל שעובר הזמן, היכולת והמוטיבציה של התורמים פוחתת וזה המקום לקרוא לאנשים נוספים וחדשים להצטרף לנתינה הזו שהיא ממש עובדת קודש. את המנגינה הזו אי אפשר להפסיק.

תודה!

באנו, ראינו, הרגשנו ובעיקר התחזקנו. מערכת ׳השבוע בנתניה׳ רוצה להודות לחיילי צה"ל שלהם מגיע הכל, למשפחת קוצר שהפכה את ביתה למטבח ענק, לכל המתנדבים הנפלאים. לכל התורמים ולאלה שיצטרפו ויתרמו. לכל מי שסייע, מסייע ויסיע להמשך המיזם.

הלוואי ובעזרת השם בקרוב המיזם יגיע לסיומו כי נסיים את המערכה בניצחון גדול ושכל החטופים יחזרו הביתה. אמן.

Related Post

כלי נגישות