עם הספר חוגג את שבוע הספר

5 0

אירועי שבוע הספר העברי יתקיימו השנה בין התאריכים 17-7 ליוני ויכללו למעלה מ-30 אירועי תרבות ופנאי מגוונים ואיכותיים לילדים ומבוגרים במספר מוקדים מרכזיים בעיר ובלב שכונות נתניה, בהשתתפות: יובל דיין, אמיר דדון ,גיל חובב ועוד

שנת הקורונה הוכיחה שאין ספק אנחנו "עם הספר". בשנת 2020 רשמה רשת הספריות העירוניות עלייה חדה במספר הקוראים החדשים ומלבד השאלת ספרים בשפות שונות גם ספרים דיגיטליים וגם קוליים.

אחרי שנה של קורונה, אסונות לאומיים ומלחמה אחת באמצע, העיר נתניה יוצאת לחירות וחוגגת את שבוע הספר העברי שעתיד להתקיים בין התאריכים 17-7 ביוני בעשרות מופעי תרבות, מפגשי ספרות, שעות סיפור וסדנאות יצירה מבית מוסדות תרבות ופנאי מובילים בעיר.

זהו המקום היחיד בשנה שבו ניתן להציג את יבול התרבות הספרותית בהיקפים עצומים. בין האירועים השונים תוכלו ליהנות ממפגשים פרונטליים עם אמנים ויוצרים עכשוויים שהעניקו למילה הכתובה משמעות ביצירה המוסיקלית. ביניהם: הופעה חיה עם אמיר דדון בהיכל התרבות העירוני (8.6), מפגש ספרותי מעורר השראה בו גיל חובב מספר על אליעזר בן יהודה בנעלי בית (9.6) וכיתת אמן עם האמנית והיוצרת יובל דיין (13.6)

לצד ההופעות החיות תוכלו להתארח ברשת הספריות העירוניות, ספריית הכיכר והמרכזים הקהילתיים בסדנאות יצירה והצגות לילדים עם מיטב כוכבי הילדים, בשוק "קח תן" ובמופע לילדים ומשחקי רצפה במוזיאון בית הבאר.

במסגרת פעילות היכל התרבות העירוני תוכלו להתארח במוזיאון לתולדות העיר במגוון פעילויות. תוכלו לחזור לשנות ה-60 באמצעות ספרי הזיכרונות האישיים שהוותיקים בינינו החזיקו קרוב לליבם. להנאתכם, צעירים ומבוגרים, סדנאות "גרפיטי" בעקבות סיפור ומרתון צילום בעקבות שירים ובכלל היכרות עם קורות העיר המוצגים בספר, בתמונה, במכתבים וביומנים. תוכלו להתארח בסלון ספרותי הכולל מפגש עם סופרים ויריד ספרים לדוברי רוסית וצרפתית ומופע שירה של הזמרת והמלחינה רחלי וולשטיין במופע מקורי לשירי משוררות מקומיות.

כחלק מהליך עידוד הקריאה בקרב ילדים ובני נוער רשת הספריות יצאה במיתוג חדש ומרענן עם סדרה מוגבלת של כרטיסי קורא, סימניות וכיוצ"ב בדמויות של גיבורי על שאוירו במיוחד לטובת הפרויקט על ידי אמנים בני המקום: אלירן מלכה וענת רז.     

תושבי נתניה זכאים למינוי ללא תשלום ברשת הספריות העירוניות, פרטים באתר www.sifrianet.org.il או בוואטסאפ שמספרו 053-4246013 שימו לב: ילדים ובני נוער עד גיל 18 מחויבים ברישום על ידי ההורה.

משה קייזלר, מנכ"ל העמותה לחינוך בלתי פורמלי: "מילים מאפשרות ליצור דברים גדולים. למילה, רצף של אותיות, ובהן הכוח לברוא את המציאות התרבותית-חברתית שלנו, ובכך להשפיע על חברה טובה יותר. שבוע הספר העברי הוא מאורע תרבותי חשוב מאין כמוהו לכלל תושבי העיר בכל הגילאים. אני מברך על שיתוף הפעולה הפורה בין כלל מוסדות התרבות המובילים בעיר ומזמין את התושבים להצטרף לחגיגה בלתי פורמלית של יצירה ופעילויות תוכן מעוררות השראה".

בני אפרים, מנכ"ל עמותת היכל התרבות העירוני: "התרבות מקורה במילה. התיאטרון המעלה מחזות, מופעי הזמר שמקורם בשירים, המוסיקה והציור המהווים שפה בפני עצמה יוצרים את העוצמה התרבותית והשפעתה הנפלאה על כולנו. שבוע הספר העברי ממחיש את היותה של המילה בכלל ושל המילה הכתובה בפרט, יוצרת תקשורת בינאישית, מרחיבה אופקים ומעשירה את חיינו. זו הזדמנות נהדרת לכל משפחות תושבי העיר על נעריהם וטפם, לגעת במילים ולגעת באנשים באמצעות שפע הספרים ושפע פעילויות התרבות היוצאות מהמילה הכתובה וחוזרות אליה".

Related Post

מוקירים את האמנים

Posted by - 29 בינואר 2020 0
18 אמניות ואמנים צעירים מנתניה זכו במילגה לעידוד אמנים צעירים – זאת בטקס ייחודי אותו מקיימת עיריית נתניה מדי שנה…

טיול בטוח

Posted by - 22 באוגוסט 2023 0
בעקבות ריבוי התאונות בטבע ולרווחת המטיילים ובשיתוף קק"ל , הנחיות לטיול בטוח . בימים האחרונים אירעו מספר מקרים מצערים בהם…

Leave a comment

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כלי נגישות