שבוע החלל הישראלי 2022 בפלנתניה התקיים השבוע במסגרת פעילות מקוונת לתלמידי בתי הספר בנתניה

6 0

מתחם הפלנתניה- מרכז מדע, תרבות וחלל בעיר נתניה, חרט על דגלו להנגיש את עולם המדע והחלל לכלל מבקריו עם מגוון אפשרויות חדשניות הכוללות פעילויות הנעשות באופן היברדי- באופן פיזי מתחם עצמו ובפעילויות שטח ובתכנית מקוונת. המתחם מארח בתי ספר וקהל רחב באירועים מיוחדים, חגים וחופשות. מיצגי כוכבים בפלנטריום ותצפיות במצפה הכוכבים.

שבוע החלל הישראלי נקבע בסמוך למועד אסון המעבורת קולומביה בו נספו טייס החלל הישראלי אל"מ אילן רמון ז"ל וצוות המשימה STS-107. שבוע החלל הישראלי מתקיים ביוזמת סוכנות החלל הישראלית שבמשרד החדשנות, המדע והטכנולוגיה בשיתוף עיריית נתניה והפלנתניה.

השנה מציינים 10 שנים לחגיגות שבוע החלל. מטרת שבוע זה להגדיל את הקשר וההזדהות של הקהל הרחב לתחום החלל ולהרחיב את העניין והסקרנות של צעירים בפעילות החלל בישראל. השנה הנושא שנקבע הינו "החלל החדש" ועוסק בהנגשת המעבר מ"חלל מסורתי" לחלל יזמי וחדשני. עידן החלל החדש מאפשר כניסה של שחקנים, תחומים ומקצועות חדשים.

לאור תקופת הקורונה, הוחלט בסוכנות החלל להמשיך ולקיים את הפעילות באופן מקוון.

ביום הראשון של שבוע החלל שהתקיים השבוע נערך משדר מיוחד וחגיגי לפתיחת אירועי שבוע החלל שצולם מהפלנתניה בשיתוף מכללת אלקסמי. במסגרתו התקיימה הרצאה של האסטרונאוט הראשון מאיחוד האמירויות הזעא אל מנסורי. השידור התקיים בעברית ובערבית.

מתחם הפלנתניה נערך עם פעילות מקוונת מיוחדת לתלמידים. שיעור בנושא החלל החדש במהלכו התלמידים הרכיבו קיטים וערכת אלקטרוליזה או מבוך לייזר ולמדו על חשיבות חקר החלל. כ- 1,600 תלמידים מכיתות ד'-ו', זכו להשתתף, ללמוד וליהנות מהפעילות. הפעילות הותאמה לתלמידים בין אם היו בבית (בבידוד) ובין אם היו בכיתה.

וביום ד' 26.1 בשעה 19:30 יתקיים שידור *מקוון* חגיגי מהפלנתניה עם הרצאות קצרות על הירח, החלל החדש, מאדים ותצפית כוכבים מקוונת. תוכלו לצפות בשידור דרך עמוד הפייסבוק של הפלנתניה.

תוכלו להשתתף באירועי שבוע החלל ולצפות ברשימת האירועים המלאה באתר הייעודי של סוכנות החלל הישראלית.

Related Post

מציצים בסימן חודש המודעות לסרטן השד שחל בחודש אוקטובר: הקמפיין שגייס נשים למען חולי סרטן, פסטיבל עכו המוצלח וגם – תערוכת אופנה חברתית לרגל חודש המודעות

Posted by - 19 באוקטובר 2022 0
לצילומי קמפיין תרומה מיוחד לכבוד חודש אוקטובר של מותג התכשיטים 'הדס תכשיטים' לעמותת 'נולדת לנצח' שמלווים חולי סרטן ומשפחותיהם בו נמכר צמיד…

פרשת תרומה

Posted by - 6 בפברואר 2019 0
משנכנס אדר מרבין בשמחה: השבוע ציינו את ראש חודש אדר א'. מוכר ומפורסם המשפט "משנכנס אדר מרבין בשמחה" המופיע במסכת תענית,…

צבע השנה לשנת 2022

Posted by - 1 בדצמבר 2021 0
גם השנה, ובמסורת השנים האחרונות, חברת הצבע נירלט משיקה את צבע השנה שלה. צבע מוביל, שמשקף תמונת מצב עדכנית ומנומקת,…
כלי נגישות