פסח עם ערך מוסף: פעילות סביבתית וניקוי חופים למשפחות לציון יום כדור הארץ

2 0

הזדמנות להחזיר אהבה לים ולסביבה המקומית שלנו.

גם אקולוגיה, גם פעילות לילדים וגם חוף ים. מה יותר טוב מזה ?

יום ניקוי חופים בחופשת חול המועד פסח בשיתוף אורגניק זון, חוף מנאו, אקו לאב, מועצה אזורית עמק חפרה הפעילות תכלול דוכנים אקולוגיים, הרצאה, פעילות הסברתית וסביבתית לכל המשפחה ביום שישי 26.04 בין השעות 10:00-16:00 בחוף 'מנאו נעורים'

בצל מחקרים שונים שמצאו כי 60 אחוז לפחות מהפסולת בחופים בישראל מקורה בנופשים המבלים בחופים- נתון המעיד שציבור גדול לא נוהג באחריות סביבתית נדרשת. אירועים קיצוניים כמו שיטפונות וסערות ההולכות ומתחזקות כתוצאה משינויי האקלים, מעבירים נפחים משמעותיים של פסולת לים מאזורי החוף, מגדות נחלים וממערכות ניקוז מי הגשמים.

עטיפות מזון, שקיות ניילון, בקבוקי שתייה, כלי פלסטיק חד פעמי ואחרים הם רק חלק מאותה הפסולת המזהמת את החופים והים שלנו. עוד נמצא כי מקור יותר מ-90% מהפסולת הימית הוא בפלסטיק שאינו מתכלה, כאשר על פי הערכות שונות, מידי שנה מגיעים לימים ולאוקיינוסים בעולם יותר מ- 8 מיליון טונות של פסולת, נתון השווה ערך לריקון משאית זבל שלמה לים בכל דקה.

הנתונים המטלטלים האלו מובילים את עמותת "אקואושן" הפועלת לשימור והגנה על הסביבה הימית של ישראל, לקיים ימי ניקיון חופים מאורגנים לאורך כל השנה, בהם לוקחים חלק מתנדבים לצד עובדי ארגונים וחברות מסחריות רבות.

תמונה: עמותת אקואושן

Related Post

קריה יפה

Posted by - 22 בנובמבר 2022 0
בסוף החודש תתקיים תחרות ארצית. תחרות "קריה יפה בישראל יפה" שמטרתה הטמעת ההכרה בטיפוח הסביבה העירונית ולקידום איכות החיים לתושבים.…

בדרך לטופ

Posted by - 17 ביוני 2020 0
שר החינוך הנכנס יואב גלנט הגיע לביקור בעיר נתניה "נתניה התפתחה והפכה לסיפור הצלחה מעורר השראה". ביום חמישי דאשתקד שר…

Leave a comment

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כלי נגישות