פורימדע בטכנודע חדרה

4 0

מגוון פעילויות מדע לילדים בכל הגילאים וכל ילד/ה שיבואו מחופשים לאחד המדענים המוכרים: איינשטיין, ניוטיון, גליליאו או דה ויצ'י יקבלו כרטיס אחד במתנה לפלנטריום

סיורים במוזיאון הרפואה, תערוכת "ממציאים והמצאות ששינו את חיינו" לקטנטנים, ביקור בפלנטריום החדש, תחפושות של מדענים צעירים – פורים בסימן פורימדע בטכנודע חדרה.המוזיאון הישראלי הראשון לרפואה שנפתח בטכנודע חדרה, מזמן לכם חוויות עוצמתיות, אינטראקטיביות ורב חושיות בחג הפורים.

בין התאריכים 4-25.3 , מוזמנים הילדים לשני סיורים מרתקים "הלב הרגיש" או "המוח הגמיש". בכל סיור 3 תערוכות שונות (משך כל סיור כשעה וחצי). בין השעות 10:00-15:30, מומלץ לגילאי 8 ומעלה.מסלול לגעת בלב, יכלול את תערוכת הלב, בה תיכנסו לתוך לב ענק ותגלו כמה קשה הוא עובד, כיצד יודע הלב מתי לפעום וכמה פעימות הלב שלכם פעם עד היום. בחדר הניתוח האינטראקטיבי תהפכו לקרדיולוגים בעצמכם ובחדר הצנתורים תצילו סימולטור אנושי מהתקף לב ותתנסו במכשיר האולטרסאונד.

בתערוכת "הידעת?", תחקרו את נפלאות גוף האדם והטכנולוגיות הרפואיות החדשניות, תעמדו מול מודל של עין ענקית ותגלו כיצד העיניים שלנו באמת רואות את העולם, כיצד ניתן לייצר הבעות פנים וכיצד מאפשר המיקרוסקופ לראות את העור בהגדלה, כמו שעין רגילה לא יכולה לראות. בתערוכת הריאות, תוכלו למדוד את כמות החמצן בדם, תפעילו מוצג שימחיש לכם את פעולת הסרעפת, תגלו מה מייחד את הנשימה של הכבאי, של מטפס הרים ושל עובר ברחם, תתנסו בשימוש בסטטוסקופ בסימולטור אנושי בחדר ניתוח, ולבסוף, תצילו חיים בהנשמה מלאכותית של סימולטור נחנק!

מסלול המוח הגמיש יכלול את תערוכת המוח, בה תפעילו מודל מוח ענק ותגלו אילו אזורים מעורר כל סוג גירוי. מה הם תעתועי מוח? כיצד משפרים את תפקודו? כמה מידע יכול להכיל המוח? האם הוא פעיל יותר ביום או בלילה? מה מרגישים כשנוהגים תחת השפעת אלכוהול? האם ניתן לשלוט בכדור בכוח המחשבה בלבד? מדוע זקוק המוח לשעות השינה שלנו? ולסיום, תרגישו רופאים ליום אחד ותיכנסו לחדר ניתוח להמחשת טיפול רפואי באירוע מוחי חריף ועוד.

בתערוכת הגנטיקה, תעמדו מול הסליל הכפול הענק של ה-DNA ותבינו מהו אותו "כתב סתרים" שיסודות החיים צפונים בו. מה הופך אותנו למיוחדים? מה מכתיב את גובהנו ואת צבע עיננו? מהי מוטציה ומהו עיוורון צבעים? וכיצד מהנדסים וירוסים לצורכי הרפואה המודרנית? ובתערוכת החיידקים והווירוסים תגלו מהן מגיפות? ומה עושים החיסונים לגוף? כאן תוכלו לראות מקרוב מגוון רחב של מיקרואורגניזמים ולהכיר את המחלות להן הם גורמים ואת הדרכים בהן מתמודדת איתם הרפואה המודרנית. בנוסף, תיכנסו למיצג של עולם החיים המזערי הקיים סביבנו ובתוך גופנו ותחליטו מהו הטיפול הנכון במקרים רפואיים מרתקים.    

 במיוחד לגיל הרך (3-7) מציע הטכנודע את תערוכת "ממציאים והמצאות ששינו את חיינו"חוויה מרגשת לקטנטנים. בין התאריכים 24-25.03.24 בשעה 10:00 או 12:00. מיועד לגילאי 3-7. משך הפעילות כשעה וחצי. בתערוכה יכירו הילדים את אייזיק ניוטון ותומאס אדיסון, בדיוק כשניוטון ברגע היסטורי בו נפל תפוח על ראשו ונגלה איתו יחד את כוח המשיכה. יחד עם אדיסון נמציא את הנורה החשמלית. נכיר את המטוס של האחים רייט, נתנסה בבית דפוס של פעם ונכיר עוד ועוד מדענים מפורסמים והמצאות ששינו את חיינו.

ולחובבי החלל והכוכבים מתקיים מופע פלנטריום מרתק "המסע בעקבות הקריסטלים האבודים" בפלנטריום ביחד נצא למסע בחללית בעקבות הקריסטלים האבודים. בין התאריכים 24-25.03.24 בשעה 11:00, 12:00 או 13:00. משך הפעילות כ-40 דקות. מומלץ לגילאי 8 ומעלה. מדובר במופע פלנטריום מרתק אשר מטיס אתכם ב- 360 מעלות בין כוכבי הלכת במערכת השמש, בחיפוש אחר קריסטלים אבודים שבלעדיהם לא נצליח לשוב לכדור הארץ. גורל אנשי הצוות בידיכם, אנחנו סומכים עליכם.

מחיר כניסה החל מ-35 שקלים.

כל הפרטים והמחירים באתר http://technoda.org.il/פורימדע בטכנודע בין התאריכים 24-25/3כל ילד/ה שיבואו מחופשים לאחד המדענים המוכרים : איינשטיין, ניוטיון, גליליאו או דה ויצ'י – יקבלו בכניסה כרטיס אחד במתנה לפעילות בפלנטריום "המסע בעקבות הקריסטלים האבודים".כתובת: רח' הרב ניסים 2, גבעת אולגה , חדרה. טל' 04-6333505

Related Post

להשאיר חותם בחדרה

Posted by - 26 באוגוסט 2019 0
עיריית חדרה בשיתוף מפעל הפיס פרסמה קול קורא לאזרחים ותיקים משכונת גבעת אולגה להשתתף במיזם תיעוד בינלאומי של אירועים היסטוריים…

מועצת הנוער מסכמת שנה

Posted by - 5 באוגוסט 2021 0
בשבוע שעבר התכנסה מועצת הנוער לערב סיכום שנה. הערב התקיים במרכז הנוער העירוני בית רם אליו הוזמנו חברי מועצת הנוער,…

מסרים של חיבור

Posted by - 12 במאי 2021 0
חברי מועדון נגיש רגיש העלו את רחשי ליבם במסרים שנתלו על כרזה גדולה בחזית המועדון, במטרה להעמיק את החיבור בינם…

Leave a comment

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כלי נגישות