על כונס נכסים ומכירת דירת המגורים

5 0

כך ניצל תושב העיר, בשנות השישים לחייו שפונה מביתו ועמד בפני מכירת הדירה בכונס נכסים, מההליך עצמו

מאת עו"ד אייל קורסייה

תושב העיר המחזיק בדירת מגורים יחד עם אשתו, נקלע לחובות בשל פיגורים בהלוואות בנקאיות וכן לאור פיגוריו בתשלומי המשכנתא. מסמכי הבנק ומכתבי התראה לא איחרו להגיע, לפיהם ולאחר שלא שילם את תשלומיו לבנק, הוא נדרש לפנות את דירתו לשם מכירתה בכינוס נכסים.

לכאורה, הבנק צודק בטענותיו ומבקש להיפרע מחובותיו של אבנר דרך אותו נכס מקרקעין אשר משועבד לבנק. הבנק עמד על טענותיו וביקש לפנות מהנכס האמור את משפחתו של אבנר תוך שעוה"ד של הבנק ימכור את הנכס בהליך של כינוס נכסים.

מהי המשמעות של מכירת הנכס בכינוס נכסים?

מכירת נכס בכינוס נכסים לעיתים עשויה להיות הדרך היחידה, אלא שישנם מקרים בהם ניתן להתחשב בחייב ובבני משפחתו ולהשאיר להם לכל הפחות מעט כסף לדיור חלוף לאחר אותו מועד פינוי.

היה ונכס מקרקעין יימכר דרך הליך כינוס נכסים, המשמעות הכלכלית הינה כי ראשית מתוך כספי המכירה יש להעביר לעוה"ד של הבנק ערך בגובה 6% מערך הממכר ז"א : אם הנכס נמכר במיליון שקלים הרי שיש להעביר לכונס מתוך אותם כספים סך של 60,000 ₪.

מעבר לכך, ערך הדירה אשר תימכר בכינוס ירד משמעותית שכן זו תימכר כדירה תפוסה מה שיורד את ערך הדירה בכ- 20%-35% פחות משוויה המקורי אילו הייתה נמכרת בשוק החופשי.

על כן, ככל והנכס יימכר בכינוס הרי שנאבד 6% לטובת שכר טרחת כונס הנכסים ובנוסף עוד 25 % בממוצע ירידת ערך הנכס כמכירתו כתפוס.

מה ניתן לעשות?

במקרה המתואר כאן, הוגשו טענות הגנה אליה צורפו כלל האסמכתאות הרלוונטיות, לאחר מכן נעתר בית המשפט לבקשת עורכי הדין ואישר למכור את הדירה "במכר עצמי". לטובת כך, העמיד הקצה ביהמ"ש שלושה חודשים.

האיש פנה לחברת תיווך ולימים הנכס נמכר עפ"י ערכו האמיתי – מה שחסך לאיש ולמשפחתו סכום נכבד מאוד, בנוסף חסך האיש שכ"ט של כונס נכסים בגובה 6%. לא רק שהאיש החזיר לבנק את חובו, אלא שנותר בידיו סכום המספיק לרכוש דירה קטנה יותר. אילו היה נמכר הנכס בהליכי כינוס, הרי שהיתרה אם הייתה נותרת הייתה נמוכה המונים מזו שקיבל בפועל.

הכותב, עו"ד אייל קורסיה, מומחה לייצוג חייבים בהליכי הוצל"פ. טלפון: 09-8805055.

אתר: adv-dk.co.il

Related Post

הנהירה אחרי אזרחות פורטוגלית

Posted by - 23 בינואר 2020 0
מרוקאי? טוניסאי? טריפוליטאי? מי זכאי להגיש בקשה לקבלת דרכון פורטוגלי, למה ואיך עושים את זה נכון; עורכי הדין שלמה כהן…

Leave a comment

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כלי נגישות