על אמנות ועיצוב

4 0

אמנות היא אחת הבחירות החשובות בעיצוב חלל הבית. במיוחד לקוראי השבוע בנתניה מספקת מרב רינגל, בעלת סטודיו גליפס, טיפים לעיצוב הבית באמצעות אמנות

אמנות היא אחת הבחירות החשובות בעיצוב החלל. יצירות משמעותיות, בניית קיר כוח וקומפוזיציה נכונה יכניסו עומק, אופי ויופי לחלל. יצאנו לאסוף את הטיפים המנצחים לבחירת אמנות לבית, אלה שיעזרו לכם לעשות את הבחירה הכי נכונה. גודל, סגנון, היכן למקם, מה יכריע ומה חשוב. מרב רינגל, בעלת סטודיו גליפס, מרחיבה על העקרונות שיהפכו את עיצוב הפנים של הבית ליצירת אמנות של ממש.

1. Follow your art

בכל הנוגע לבחירת אמנות, קודם כל יש להתאהב בה. אמנות היא לא רק יופי, היא אופי. "לכו עם האינסטינקט הראשוני, ברוב הפעמים הוא נכון״, מסבירה מרב רינגל בעלת סטודיו גליפס לעיצוב אמנות ממתכת. "רובינו פרפקציוניסטית ורוצים שהבית שלנו יהיה הכי יפה, ואז מתבלבלים מהשפע. אבל נחשו מה: באמנות אין טעויות. תסמכו על עצמכם. מניסיון, ברוב הפעמים מתלבטים ואז חוזרים לבחירה הראשונה, שבאה מהלב.

צילום אבי קבלו

2. תעוזה

אין אמת אחת, וזה הדבר הכי יפה בעיצוב, באסתטיקה ובוודאי באמנות. דווקא בבחירת אמנות יש מקום להעז. הבחירה צריכה לשדר את התשוקה שלכם ומי שאתם. לפעמים, דווקא שילוב שיוצא מהקופסה הוא זה שגורם לבית שלכם להיראות מיוחד והוא זה שיתפוס אתכם, תלוי באופי שלכם וביכולת ללכת עם הבחירות עד הסוף. הבית שלכם הוא לא קופי פייסט של מה שראיתם במגזין/ בקבוצת עיצוב זו או אחרת, הוא שלכם וצריך לייצג את מי שאתם.

3.גודל ופרופורציות

שאלת המידות וגודל היצירה מאוד חשובה בהתאמת אמנות לבית. כמו גם סוג הקיר והמרחב. יצירות קטנות המתכתבות זו עם זו, הן אופציה לחללים קטנים יותר, בחללים גדולים ומרווחים או בחללים מרכזיים בבית שרוצים להבליט אותם, ההמלצה היא לרוב ללכת על יצירה אחת גדולה, בסקיילים גדולים, דרמטית ודומיננטית. יצירה כזו יוצרת ״קיר כוח״ עם אימפקט משמעותי ועוצמה. מחד, היא שומרת על מינימליזם מדויק. מאידך, ״גונבת״ את כל ההצגה. היצירות הגדולות מתאימות למגוון קירות, אך הביקוש המרכזי הוא בעיקר לסלון: גב ספה, קירות אשר ״מבקשים״ יצירה אחת, כניסה או קיר פינת אוכל. ומה עם קירות צרים? לקירות צרים ואורכיים מתאימות יותר יצירות גובה. כגון מקרמה או תמונות אורך ואפילו יצירות מקולקציית ה- XL  שניתן לתלות לאורך או לרוחב.

4. קומפוזיציה

בחיים הכל עניין של הגשה וקומפוזיציה שבאה לידי ביטוי בכל אספקט בחיינו. קומפוזיציה נכונה של יצירה/ יצירות על הקיר היא מרכיב קריטי בבחירת האמנות. אפילו לספייס הנוצר על הקיר יש חשיבות, וכמובן לתכנון וצורת תליית האמנות.

5. סדרות

"בסטודיו אנחנו מאד אוהבות ומאמינות ביצירות סדרות. רבות מהיצירות שלנו באות בסדרה של שתיים או שלוש. מעבר לכך שמבחינה עיצובית יש בזה הגיון שיוצר שפה והרמוניה, יש בזה כוח והעצמה בדיאלוג", קובעת מרב ומסבירה: "למשל, יצירת ציפורי אוריגמי של סטודיו גליפס, היא דוגמא מצוינת. מדובר בשלישיה של ציפורים תלת מימדיות, מעוצבות בטכניקת כיפוף מרחפת. כל ציפור נמצאת במצב תעופה שונה ויחד הן יוצרות סיפור ורוקמות יופי על הקיר. מכיוון שהן באות בסדרה, הן יכולות להתאים לסוגי קירות רבים, כי אפשר ״לשחק״ עם הקומפוזיציה שלהן. בסטודיו קיימות הרבה יצירות שניתן לשלב ביניהם, או ליצור Mix&mach".

6. צבעים

מומלץ לשלב ביצירות בבית שימוש בצבעים שהם מעל לזמן ולמקום, ולתת לתוכן ולצורה לדבר. חשוב שיצירה לא תעייף ולא תשעמם, שלא יהיה לה תאריך תפוגה, ובעיקר שיהיה לה אופי. לקוחות מספרים שהם זורקים תמונות צבעוניות שהיו להם בבית ורוצים יצירה מונוכרומטית כתכשיט. הצבעוניות העזה לעיתים נטולתרוגע. "אני דוגלת באמנות מונוכרומטית. שחור, זהב, לבן, מוחלד. בצבעים אלה יש אנדרסטייטמנט והמוטו הוא: לצמצם כדי להרחיב. לכל אלה שחוששים מצבעוניות מונוכרומטיות – חשוב לזכור, החיים עצמם בבית, הטקסטיל, השטיחים, הספרים, הירוק של העציצים, כלי האוכל וההגשה, כל אלה מספיק צבעוניים ועל כן האמנות צריכה להיות בולטת בנוכחות וביצירה ולא בצבע", מסבירה מרב.

7. סיפור ללא מילים

לכל בית יש את הסיפור שלו, את האופי שלו בהתאם לדיירים שחיים בו. יש המון סוגים של אמנות שכולם יכולים ״להתאים״ לאותו חלל והשמיים הם הגבול, כי בעיצוב אין שחור ולבן או נכון ולא נכון. אינטואיציות וחיבור רגשי ליצירה הם התנאים החשובים. ברגע שמשתחררים מפרדיגמות, ובאים עם תשוקה יש חיבור ובחירה מדויקת.

8. ״סגנון״ עיצובי

היום ישנן המון הגדרות. סגנון מודרני, דני, כפרי, אקלקטי ועוד. "אני אישית לא בעד הגדרות, אך כן ממליצה לשרטט בראש את הסגנון אליו דיירי הבית יותר מתחברים ולצאת משם לעיצוב ובחירת האמנות והאקססוריז", אומרת מרב ומסכמת: "מומלץ לבנות לוח השראה שינחה וימחיש את הויז'ן. הבית הוא כעין הצהרה של מי אתם, אוסף של חוויות וחפצים, יחד עם זאת חשוב ליצור קו, סגנון ושפה שיעברו כחוט שני, יאחדו בין האמנות וימנעו ״בלאגן בעיניים״.

צילום תמונה ראשית: צילום טל ניסים

Related Post

האם אתם אנשים עם חזון?

Posted by - 22 ביולי 2020 0
דמיינו את החיים שלנו בלי מטוסים, טלפון נייד, מקרר או יישומון הניווט וייז. האם אתם מצליחים? סביר להניח שלא. הרב…

BRING THEM HOME NOW

Posted by - 14 בנובמבר 2023 0
מיצג מיוחד ומרגש הוצב השבוע בכיכר העצמאות בנתניה – 240 זוגות נעליים עם תמונות החטופים, כאשר לכל זוג נעליים נקשר…

השטיחים של גיפטד

Posted by - 18 באוקטובר 2018 0
GIFTED SHOP  ניתן להזמין לכל חלקי הארץ בחנות און ליין    -שטיחי כותנה ארוגים בעבודת יד. השטיחים דו צדדיים עם הדפס המופיע…

Leave a comment

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כלי נגישות