עיצוב ממלכת השינה

4 0

זהו, הן כבר כמעט כאן! העונות הקרות בדרך חזרה לחיינו וזה בדיוק הזמן להכניס אווירה חמימה ועוטפת לחדרי הבית השונים. וכשאפל וקר בחוץ וטיפות הגשם דופקות בעוצמה על החלון, אין כמו להתכרבל מתחת לפוך ולהנות מחדר שינה שלא היה מבייש סוויטה בבית מלון מפנק. כל הדרכים לעשות זאת נכון.

על אף העובדה שישראל נחשבת למדינה חמה לאורך כל ימות השנה עדיין, גם כאן במזרח התיכון המדברי, אנחנו זוכים ללא מעט ימים קרים ולמנות גשם הגונות שמגבירות את החשק להישאר בבית החם והנעים. חדרי השינה הפכו כבר מזמן לחללים מושקעים ומעוצבים ולא בכדי. הרי זהו בדיוק המקום להטעין מצברים אחרי יום מפרך ולהנות קצת מאווירה מרגיעה עם בן או בת הזוג, או לגמרי לבד כשמתחשק. לרגל העונה הקסומה והרומנטית בשנה אספנו עבורכם טיפים ועצות שיוכלו להפוך גם את חדר השינה שלכם לממלכה נעימה, ממש כמו בבתי מלון בוטיק יוקרתיים.

כמו במקרים רבים בתחום עיצוב הפנים, גם בתכנון ועיצוב חדר השינה האולטימטיבי מומלץ לקבל השראה מהמתרחש בחוץ. בין אם מדובר בנוף אורבני ובין אם מבעד לחלון נגלת גינה מוריקה, מומלץ לגזור את סכמת הצבעים והקונספט כך שישתלבו עם המתרחש בפנים ויגבו אותו. זאת ועוד, הקפידו להתייחס לחלל כמכלול. לפרופורציה של הקירות, לגובה התקרה ולסוג הריצוף בחדר יש השפעה אדירה על בחירת האביזרים, לדוגמאות ולצבעוניות החלל.

לאורך תהליך בחירת החפצים, החל מהמיטה ושידת האיפור וכמובן סט המצעים וכריות הנוי שעל הכורסא, חשוב שכל הפריטים ידברו באותה ספה על מנת ליצור אווירה הרמונית ומרגיעה. בחדרי שינה קטנים זכרו שמראות יכולות ליצור אשלייה ויזואלית של מרחב וחשוב להימנע מיצירת מראה אחיד גנרי ומשעמם. המראה האקלקטי כובש גם את חדרי השינה ומתברר שבחירות נכונות של שידות מעט אחרות או גוף תאורה אחר ויצירתי יכולים ליצור מראה מפתיע ויצירתי. אל תהססו לקבל השראות ממגזיני עיצוב נבחרים- מהארץ ומחו"ל, שמציעים תצוגה מרשימה של פרויקטים מעוררי השראה וסגנונות ייחודיים.

במציאות האינטנסיבית והתובענית בה אנו חיים מומלץ ליצור בחדר השינה עיצוב כמה שיותר מפנק עם מוטיבים הלקוחים מאתרי נופש יוקרתיים ובצבעוניות הגורמת לכם רוגע. גוונים שקטים ורגועים ושימוש בחומרים טבעיים כמו עץ וברזל בהחלט עושים את העבודה אך בד בבד, מומלץ שלא לנתק לחלוטין את עיצוב חדר השינה מזה המתקיים ביתרת הבית כך שבמידה וגוונים של צהוב ואדום הם השולטים אצלכם בסלון, שלבו אותם גם בחדר השינה אך בטונים רגועים ובמינון מופחת.

לטקסטיל כוח משמעותי בהלבשת החלל ולעיתים כל מה שצריך כדי להפוך את מראהו מקצה לקצה הוא לבחור בטפט ובסט מצעים מרהיבים שמושכים את תשומת הלב ולחלוטין עושים את העבודה. כמו שכבר הדגשנו, מומלץ  לשמור על גוונים מונוכרומטיים, אך נעשיר את החלל בכריות, בדים וילונות ושטיחים שיצרו טאצ' יוקרתי. כיום, בזכות טכנולוגיות מתקדמות, מוצעים פתרונות דקורטיבים עם ערכים מוספים- כך למשל טפטים אקוסטיים, או כאלה העשויים סיבי זכוכית, עמידים ורחיצים וגם טקסטיל מחומרים סינטטים נעימים למגע, גם הם עמידים במיוחד. בכל הנוגע לשטיחים מומלץ שלא לבחור בכזה שיתחום את המיטה וכך ייצור אשליה של חלל אוורירי ורחב. להשלמת המראה מומלץ לבחור בוילון הפרוס על כל הקיר מרצפה עד תקרה, גם הוא מסייע ביצירת אשליה של מרחב ומעגן את החלל. נאחל לכולם חורף מפנק.

צילום ליאור טייטלר

Related Post

ל"ג בעומר

Posted by - 2 במאי 2023 0
חגיגות ל"ג בעומר, במסגרתו עשרות אלפי מדורות יודלקו ברחבי הארץ בערב החג (8.5). בל נשכח את המסר העיקרי של החג…

Leave a comment

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כלי נגישות