עור הוא לא משחק ילדים

5 0

רופאת העור, ד"ר מוניקה אלמן, בעלת רשת מרפאות עור ואסתטיקה, קובעת: הסוד לטיפול מוצלח הוא באבחון מקצועי על-ידי מומחה

מאת ברק גולן

לד"ר מוניקה אלמן (64), אחת מרופאות העור המובילות במדינה, סדר יום ברור. היא מתעוררת בשעה 06:30, לא מוותרת על אימון כושר עם מדריך שלוש פעמים בשבוע, פעמיים בשבוע היא יוצאת יחד עם בעלה לצפות בשקיעה ופעם בשבוע מקדישה עצמה להוצאת הנכדים מגני הילדים ובילוי עמם. בין לבין היא מנהלת ביד רמה את רשת מרפאות עור ואסתטיקה שייסדה לפני 24 שנה.

האם זה נכון שברשת המרפאות שלך פועל מזה שנים מרכז לימוד לרופאים?

"אכן, המרפאה מהווה מזה שנים רבות מרכז לימוד  לרופאים. כשש פעמים שימשתי כאתר בודק עבור רשויות המזון והתרופות האמריקאי (FDA) וכן הוצאתי שני ספרים שפורסמו בניו- יורק".

את בעלת רשת עם סניפים ובמקביל רופאת עור בכירה. כיצד משלבים בין השניים?

"ברשת שלנו שלושה סניפים הממוקמים בראשון לצין, בתל אביב, בחיפה ומרפאה המעניקה שירות למכבי שירותי בריאות. ההתמקדות שלנו היא בבעיות עור אסתטיות. זו הרגשת אחריות להיות, בפועל, אחראית על רופאים, מטפלות, אחיות, וצוות מנהלה. זה בהחלט מאתגר ודורש הרבה תשומת לב בשני כובעים – כרופאת עור וכבעלים".

את עובדת כ-12 שעות ביום. האם העבודה אינה שוחקת?

"דווקא העבודה המגוונת שוחקת פחות. עם זאת, ברמה אישית, זה מקצר זמן ליציאות ולבליינות. לכן, באופן אישי, חשוב לי זמן איכות קבוע בו בעלי ואני צופים בשקיעה, כמו גם זמן איכות לעצמי בחדר כושר שלוש פעמים בשבוע. בכלל אני מאמינה, שהמתכון להצלחה בכל תחום מורכב מאהבה לעשייה, מאתגר, וכמובן הרצון לחדש וליצור".

מהן הבעיות הנפוצות ביותר בעור ובאסתטיקה?

"זו שאלה רחבה מאוד. בהיבט המקצועי יש חלוקה ברורה בין מחלות עור של ילדים, מבוגרים לבין בעיות עור אסתטיות. כל אחד צריך לקבל את האבחון הנכון, ההתייחסות האישית והטיפול המתאים. אם רוצים לטפל בבעיות עור אסתטיות, יש לקבל אבחנה אצל מומחה עור ואז להחליט אם הבעיה קוסמטית, אסתטית, משולבת או מורכבת. רק אז להחליט על  דרכי טיפול. לגישתי, חשוב קודם כל לבדוק מקצועית: מרפאה או מכון מוסמך, רופא עור מומחה. חשוב מאוד לבדוק האם יש פיקוח על הטיפול, אם נוצרות בעיות מי לוקח  אחריות".

האם את עדיין מתרגשת מהעבודה?

"כן, הגיע אלי בחור מקסים שטופל בצלקות אקנה. לאחר טיפול ארוך ומוצלח חזר לו הביטחון העצמי וזה הוביל להצלחה בזוגיות וכיום הוא איש משפחה מאושר. היכולת לגרום לשינוי באדם שמגיע אלי לטיפול, ממלאת אותי סיפוק רב".

ד"ר מוניקה אלמן. צילום יח"צ

Related Post

Leave a comment

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כלי נגישות