סדר במרכז המורשת

4 0

ליל סדר מוקדם התקיים במרכז המורשת של יהדות אתיופיה, באירוע מושקע ושמח בהשתתפות רבים מיוצאי הקהילה.

חגיגת ליל סדר מוקדמת התקיימה במרכז המורשת של יהדות אתיופיה במעמד קייסים, ראש העיר צביקה גנדלמן, חבר המועצה טספאי אדראג'או, בכירי הקהילה, ותושבים רבים.

את הערב הובילו במשותף מוקד קליטה של עיריית חדרה בניהולו של מוטי מברט, תוכנית "עיר ללא אלימות" (הרשות למאבק בסמים, באלכוהול ובאלימות) אותה מנהלת בחדרה דבורה עמר, משטרת חדרה והשוטר הקהילתי תומר באייקדין.

הערב התנהל על פי מנהגי העדה האתיופית, וכלל תלבושות, מאכלי חג, מוסיקה, ברכות מסורתיות ותפילות ייחודיות.

האירוע נפתח בדברי תורה וברכת הקייסים, ולאחר מכן בירך חבר המועצה אדארג'או את המשתתפים הרבים שהגיעו לחגוג ביחד.

בדבריו הודה לראש העיר צביקה גנדלמן על עשייתו הרבה לטובת הקהילה האתיופית בעיר, ועדכן את החוגגים על הקמת הפורום לקידום שכונות, בסיועו המקצועי של מנכ"ל העירייה. הפורום נועד להוביל את השכונות הוותיקות ליישור קו עם שכונות חדשות ומבוססות יותר מבחינת חזות, טיפוח, קהילה, פנאי ועוד, וזאת באמצעות מיפוי של צורכי השכונות, ואיגום פרויקטים ומשאבים של כל הגופים הרלוונטיים בעירייה ובגופי הסמך.

ראש העיר גנדלמן הודה על המילים החמות ואמר כי הוא מצפה לראות את בני העדה משתלבים בשוויוניות בעיר ובעירייה, כולל בתפקידי מפתח בעלי השפעה.

בתום הברכות סיפרו ותיקי העדה את סיפור העלייה מאתיופיה במבצע משה ומבצע שלמה, ואילו הקייסים הרחיבו על הקשר של העלייה לישראל לסיפור יציאת מצרים.

נציגות הדור הצעיר נשאו ברכה לדור הוותיק, ובגאווה רבה הבטיחו לשמר את מורשת הקהילה ומנהגיה.

לשתיים מבנות העדה, מרי טספאי וקרן אשתו, ציפתה הפתעה כאשר הן נקראו אל שולחן המכובדים כדי לקבל תעודת הוקרה על פעילותן.

תעודת ההוקרה ניתנה להן על פועלן ותרומתן למען הקהילה, נתינה מכל הלב תוך גילוי מסירות והתמדה הראויים להערכה, וכן על חלקן בתכנון להקמת משמר שכונה – מאי טספאי בשכונת גני אלון וקרן אשתו בשכונת פאר.

לאחר הברכות והטקסים, הוגשו לשולחן מאכלים חגיגיים האופייניים לעדה, כולל טקס בציעת דאבו, לחם אתיופי מסורתי שנהוג להכינו באירועים מיוחדים. ברקע נשמעה מוסיקה אתיופית שתרמה למצב הרוח המרומם ושמחה בקרב החוגגים.

 

 

Related Post

שוטפים את העיר

Posted by - 16 ביוני 2019 0
אגף שפ"ע של העירייה רכש מכשיר גרניק מקצועי לניקוי מדרכות בעיר. מדובר במכשיר לשטיפה בלחץ (קיטור) למגוון פעולות ניקוי, ומתאים…

מחדרה לטוקיו באהבה

Posted by - 20 במאי 2021 0
לקראת אולימפיאדת טוקיו שתיערך בסוף יולי, ערך ראש עיריית חדרה צביקה גנדלמן קבלת פנים חגיגית לשלושת הספורטאים האולימפיים של העיר…

חצויים

Posted by - 25 בנובמבר 2018 0
במסגרת העצמת הקהילה האתיופית יתקיים אירוע נוסף במסגרת תרבות במה ושיחה, ובמרכזו ההצגה "חצויה" שמתארת את הקונפליקט של צעירים בני…

Leave a comment

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כלי נגישות