סגורים בבית עם הילדים? כך תשלטו על זמן המסך של הילדים

5 0

הישראלי הממוצע מבלה 10 שעות ביום מול המסכים השונים, וגם הילדים שלנו לא טובים בהרבה, בטח בתקופה לא שגרתית כמו התפרצות הקורונה שהביאה לחופשה ארוכה ובלתי צפויה מבית הספר ולזמן רב בו אנו נהיה סגורים בבית עם הילדים.  בתקופה כזו חשוב במיוחד לשים לב מתי השימוש במסכים הופך מפעילות לשעות הפנאי להתמכרות של ממש שעשויה להשפיע על התנהגות הילד, ואפילו על הבריאות שלו.  אלו הסימנים שכדאי לכם לשים לב אליהם.

הילד מחזיק את הספר או הנייד קרוב מדי לעיניים: הילד שלכם תקוע כל היום מול המסך? אם הוא מבצע את הפעולה הזו מטווח קצר מדי – זהו סימן אזהרה, שיכול לרמז על קושי בראייה מרחוק (קוצר ראייה), לקות שיכולה להתפתח בעקבות צפייה ממושכת במסכים או מחשיפה מועטה מדי לאור יום. "שימו לב האם הילד מחזיק את המכשיר הנייד קרוב מאוד לפניו, והאם הוא מתקרב לטלוויזיה יתר על המידה בזמן צפייה או משחק", ממליצה אורטל סבג, אופטומטריסטית ומנהלת מחלקת מחקרים ב-CooperVision.

הילד מתלונן על כאבי ראש, סחרחורות ובחילות: אם הילד סובל לעיתים תכופות מהתסמינים האלו, ייתכן שלא מדובר בנגיף שאתם חוששים ממנו, אלא בתוצר לוואי של קושי למקד את המבט והידרדרות בראייה לרחוק.

הילד משפשף הרבה את העיניים: בעת שימוש במחשב או בטלפון לפרקי זמן ארוכים, העיניים ממצמצות פחות מהרגיל, מה שהופך אותן ליבשות, וגורם לתחושת כאב, צריבה ועייפות. זה עלול להתבטא גם בצורך לשפשף את העיניים לעיתים תכופות. "שפשוף העיניים לרוב לא מזיק, אך נמצא קשר בינו לבין התפתחות מחלה ניוונית בקרנית בשנות העשרה המאוחרות (קרטוקונוס)", מסבירה סבג.

הילד מתחיל לעלות במשקל: כשהילד מבלה זמן רב מול המסכים, זה פעמים רבות מגיע על חשבון של פעילות גופנית, במיוחד בתקופה בה אתם סגורים בבית, מה שיכול להתבטא בעלייה במשקל. הקפידו על פעילות גופנית קבועה לילד גם בתוך הבית.

הילד מתלונן על עייפות וקשיים בהירדמות: האור הנפלט מהמסכים מפריע למחזור השינה במוח ויכול להוביל לנדודי שינה ולכן צפייה ממושכת במסכים, במיוחד לפני השינה, היא גורם שכדאי לצמצם ככל האפשר.

הילד מפגין סימני התמכרות: האם הילד שלכם מביא את הטאבלט איתו לשולחן האוכל? מציץ בטלפון תוך כדי שיחה? לא מסוגל להתמודד עם המגבלות על זמן המסך שהצבתם לו? יש סיכוי טוב שהילד שלכם פיתח התמכרות.

צילום קופרויז'ן

Related Post

סודקות בטופ

Posted by - 9 בפברואר 2021 0
נבחרת הסודקות של בית הספר תמר אריאל זכתה במקום הראשון , מבין בתי הספר בנתניה, בחידון המתמטיקה השנתי של "סודקות…

סדנאות חורף לילדים

Posted by - 26 באוקטובר 2021 0
יוגה לילדים, פעלולי חישוקים, ג'אגלינג, אוריגמי וגרפיטי: סדנאות חורף לילדים מבטיחות התאמה לתחומי העניין של כל ילד וילדה -כניסה חופשית במהלך…

תקווה והתחדשות

Posted by - 3 בינואר 2024 0
21 גננות נתניה לקחו לאחרונה חלק בזריעה של פרחי בר בחצרות הגן ובסביבה הקרובה. במסגרת יוזמה ארצית של איגודי הערים,…

כריך למי שצריך

Posted by - 30 בינואר 2020 0
פרויקט 'כריך למי שצריך' מחלק אחת לשבועיים בנתניה מאות כריכים לכל המבקש, ומספק אינספור סיפורים מרגשים. לימור בכר, מספרת על…

Leave a comment

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כלי נגישות