נתניה מתחדשת

6 0

הוועדה לשמירה על הסביבה החופית אישרה שינוי לתוכנית מתאר ארצית שתסדיר את רצועת החוף של העיר. הוועדה הארצית לתכנון ולבנייה של מתחמים מועדפים לדיור החליטה להפקיד תכנית להתחדשות עירונית בשכונת נורדאו בנתניה הכוללת 870 יחידות דיור.

עיריית נתניה ומינהל התכנון מקדמים שתי תכניות משמעותיות בנתניה – הוועדה לשמירה על הסביבה החופית (הולחוף) אישרה בשבוע שעבר את התכנית שתסדיר את רצועת החוף של העיר; הוועדה לקידום מתחמים מועדפים לדיור (הותמ"ל) החליטה להפקיד תכנית להתחדשות עירונית בשכונת נורדאו.

הוועדה לשמירה על הסביבה החופית (הולחוף) אישרה אתמול שינוי לתוכנית מתאר ארצית לחופי העיר נתניה. התוכנית מאזנת בין פיתוח חופי רחצה חדשים ומוקדי חוף, לצד השימור האקולוגי בשמורת פולג ובחוף האירוסים. כמו כן, התכנית מתייחסת לתנאי החוף הייחודיים של נתניה המאופיינים כחופים צרים תחת מצוק כורכר ויוצרת בסיס להכשרתם לטובת תושבי העיר ההולכת וגדלה ולתושבי המדינה בכלל.

 

עם אישור התכנית ניתן יהיה לאשר בקשות להיתר לרשימת מבנים ארוכה, לרבות חדר מרפאה ולאנשי אכיפה, מחסנים לשימוש ואחזקת החוף, תחנת שאיבה לביוב, שירותים, מלתחות וכן קיוסק עד לשטח של 50 מ"ר. יודגש כי תכנית זו הינה ייחודית לעיר נתניה והיא נדרשה בשל המצוק הגבוה המנתק את העיר מחופי הים והרחצה.

אדריכל אבנר אקרמן: "זוהי בשורה חשובה לעיר שכן עד היום לא ניתן היה לקבל אישור לאף אחד מהמבנים המוזכרים וציבור המתרחצים לא יכול היה לקבל שירותים בסיסיים הקיימים בערים אחרות".

הדמיה2- שכונת נורדאו נתניה

כמו כן, הוועדה לקידום מתחמים מועדפים לדיור (הותמ"ל) החליטה להפקיד תכנית להתחדשות עירונית בשכונת נורדאו. התכנית מתפרשת על שטח של כ-27 דונם, בחלק הדרומי של נתניה, והיא כוללת 870 יחידות דיור שיוקמו ב-14 מבני מגורים בגובה של בין 9 עד 24 קומות. מתוך כלל יחידות הדיור, 174 יוקצו עבור דירות קטנות. מבני המגורים החדשים יוקמו במקום 8 מבני רכבת (טוריים) במצב פיזי ותחזוקתי ירוד ובהם 208 יחידות דיור קיימות שיפונו במסגרת התוכנית. תמהיל הדירות בתוכנית הינו מגוון, וזאת כדי לתת מענה לאוכלוסייה רחבה.

בנוסף ליחידות הדיור, התוכנית כוללת 4,294 מ"ר עבור שטחי ציבור שישולבו במבני המגורים, וישמשו לשימושים קהילתיים, תרבותיים וחינוכיים. כנו כן, בתוכנית ניתן דגש על חיזוק קישוריות ונגישות להולכי רגל ויצירת מרחב פנימי משותף עבור דיירי המתחם.

התכנית הוגשה ע"י עיריית נתניה באמצעות אלונים – גורביץ, אדריכלים ומתכנני ערים ובניהול אדר' גלי דולב מחברת וקסמן גוברין גבע.

במהלך עבודת התכנון נערכו מספר כנסים לשיתוף הציבור ואף נערך סקר ללימוד מאפייני האוכלוסייה במתחם תוך התייחסות להשתלבות המתחם במרקם הבינוי בשכונה, זאת בראיית פני העתיד ועם התקדמות תכניות התחדשות נוספות.

מתכננת הותמ"ל, דקלה פרסיקו ציינה "לאחר תיקון החוק והרחבת סמכויותיה של הותמ"ל, היא פועלת במרץ לקידום תכניות להתחדשות עירונית המוגשות לה, זאת בשיתוף פעולה הדוק עם הרשויות המקומיות בהן נמצאות התכניות. התכנית שהוחלט להפקידה היום, בקרית נורדאו בנתניה היא תכנית חשובה המהווה קטר אשר ימשוך אחריו את יתר התכניות המפורטות במתחם, ובכך יובילו להתחדשות האזור כולו. התכנית נערכה תוך תשומת לב מרשימה לצורכי הדיירים המתגוררים במתחם והיא מבטיחה כי הבנוי במתחם יכלול איכויות עירוניות ואדריכליות גבוהות".

 

צילום – הדמייה

Related Post

כוכבי הנדל"ן

Posted by - 7 במרץ 2018 0
זכייני וסוכני רי/מקס בנתניה כבשו את הבמה בליל הכוכבים של הרשת זכו בתעודות ואותות הוקרה ב'ליל הכוכבים' של הרשת, במהלכו…

Leave a comment

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כלי נגישות