מקרים שבהם יש צורך בעורך דין דיני משפחה

3 0

עורך דין לענייני משפחה הוא איש המקצוע אשר פוגש אתכם בשלושת האירועים המשמעותיים ביותר בחייכם – נישואין, גירושין ומוות. עורך הדין המדובר מלווה אתכם גם בזמנים של שמחה ותקווה וגם במצבים של ייאוש ועצבות. תפקידיו של עורך דין לענייני משפחה הינם רבים ומגוונים, החל מעריכת הסכם הורות משותפת, הסדרת אימוץ, גירושין, ידועים בציבור, צוואות, ירושות, אלימות במשפחה ועוד. במאמר הבא נסביר על חלק מתפקידיו החשובים. 

תפקידיו של עורך דין לענייני משפחה

עריכת הסכם ממון

אחד מתפקידיו של עורך דין דיני משפחה הוא עריכת הסכם ממון. הסכם ממון הוא עניין שהולך וצובר תאוצה בשנים האחרונות. מדובר במעין ביטוח נישואין שנערך לפני החתונה או אחריה במצב שבו הזוגיות עדיין פורחת. ההסכם המדובר בא להבטיח שבמידה ובני הזוג יגיעו למצב שבו הם מעוניינים להתגרש, הרי שהליך הגירושין יהיה להם נעים, נוח וקל ככל האפשר, בעוד המחלוקות השכיחות בהליך הגירושין כבר הוסדרו מראש בהסכם הממון.

רצוי מאוד לערוך הסכם ממון בפני עורך דין מומחה בתחום שידאג לתת לו תוקף משפטי בבית המשפט. ההסכם מהווה למעשה חוזה, מכאן שחשוב שייעשה באופן מקיף, תוך שמירה על זכויות הצדדים.

ענייני ירושות וצוואות

תפקיד נוסף של עורך דין משפחה הוא עניינים הנוגעים לירושות וצוואות: החל מעריכת צוואות, הוצאת צו ירושה או צו קיום צוואה, טיפול במקרים של התנגדות לצוואה ועוד. בחוק הירושה מצוינות מספר דרכים לעריכת צוואה תקפה כאשר אחת מהדרכים הללו קרויה: צוואה בפני רשות. עורך הדין גם נחשב לרשות לצורך העניין ורבים מעדיפים לבחור בעריכת צוואה מולו. כאשר אין צוואה מסודרת שהמנוח מותיר אחריו, הרי שהרשם לענייני ירושה מוציא צו ירושה ובמקרה זה העיזבון מחולק באופן שוויוני בין כל היורשים על פי דין (שיטת הפרנטלות).

באותו עניין, ניתן להתנגד לצוואה ולבקש לבטלה, במספר עילות הקבועות בדין.

גירושין

אחד התפקידים הידועים והמוכרים ביותר של עורך דין דיני משפחה הוא כל מה שנוגע להליך הגירושין. כל זוג שמתגרש מבין כי בכדי שההליך יתבצע בצורה הטובה ביותר עליו לחפש עורך דין גירושין הכי טוב בארץ. ככל שעורך הדין יהיה מקצועי יותר, מנוסה יותר ובקיא יותר בדיני המשפט הנוגעים להליך גירושין, כך הוא יכול להשפיע על האופי של פירוק התא המשפחתי. מעבר לכך, חשוב לא פחות כי עורך הדין ינהג בהגינות, שקיפות, יושרה פנימית, מתינות ואנושיות. עליו לשים עצמו במקום הצדדים ולדאוג כי ילדיהם לא ייצאו "מצולקים" מההליך. לדאבוננו, רבו המקרים בהם עורכי דין מלהטים יצרים ומעצימים מחלוקות בכדי לקבל שכר טרחה מוגדל. ואולם, מעבר לפגיעה הישירה בבני הזוג המתנצחים זה עם זו, העמקת המשבר עלולה לפגוע בילדים אשר נכנסו להליך בעל כורכם.

במסגרת הליך הגירושין, דרך המלך אשר יש לשאוף אליה הינה הניסיון לפתור את המחלוקות בהסכמה. במצב דברים זה, עורך הדין העוסק בתחום יציע לצדדים לפנות לגישור. מטרת הליך הגישור הינה להגיע להבנות ללא צורך במעורבות שיפוטית. בכך, נחסכים לצדדים משאבים יקרים כגון זמן וכסף הכרוכים בניהול הליכים משפטיים.

ככל והצדדים לא יצליחו לפתור את המחלוקות בעצמם, הליך הגירושין יתנהל במעורבות בית משפט או בית הדין הרבני. ההליך נפתח בבקשה ליישוב סכסוך ולאחר זמן מה יוגשו תביעות הליבה. ליווי של עורך דין מקצועי בהליך הגירושין יבטיח כי ההליך יתנהל באופן מיטבי ויעיל.

 תביעות מזונות, משמורות והסדרי שהות

ברור לכל אדם שבדומה לכל עניין משפטי, לא כדאי לו לקחת חלק בתביעת מזונות, משמורות או הסדרי שהות ללא ייצוג של עורך דין גירושין מקצועי. הסכם הגירושין טומן בחובו את נושא המזונות, המשמורת והסדרי השהות עם הקטינים. אולם, בניגוד להליכים משפטיים אחרים, בדיני משפחה אין סופיות דיון וכל אחד מבני הזוג יכול "לפתוח" את הנושאים הללו מחדש בכל שלב בו יחפוץ, בשל שינוי נסיבות או גילוי עובדות חדשות. באופן כללי, אישה זכאית למזונות כל עוד לא קיבלה גט. כמו כן, הילדים זכאים למזונות זמניים כדי להבטיח את צורכיהם עד לסיום הליך הגירושין. לאחר הליך זה, יפסקו מזונות קבועים לפי פרמטרים מוגדרים. כמובן שחלה חובה על תשלום המזונות לקטינים ואי תשלום מזונות יגרור פתיחת תיק מזונות בהוצל"פ. כמו כן, הזכאית למזונות רשאית לפנות לביטוח לאומי ולקבל תשלום מזונות מגוף זה. אם תבחר בחלופה זו, היא תקבל מזונות בשיעור מופחת מאשר הסכום שנפסק בפסק הדין. יחד עם זאת, התשלום יקנה לה וודאות ויציבות כלכלית בעוד הביטוח הלאומי יפתח לחייב תיק הוצל"פ ויפעל לאכיפת החיוב במקומה.

בכדי לעמוד על הזכויות שלכם בתביעה מעין זאת, ללא ספק חשוב להגיע לבית המשפט בליווי של עורך דין גירושין מקצועי, מנוסה ומומחה בתחום.

איזון משאבים ופירוק שיתוף

בעת פירוק התא המשפחתי, יש צורך להסדיר את הסוגיות הקנייניות בין הצדדים. ככל ולא קיים הסכם ממון המגדיר הפרדה רכושית (חלקית או מלאה), הצדדים יחלקו את הרכוש שנצבר במהלך השנים באופן שוויוני. יחד עם זאת, יתכנו מקרים בהם חלוקה שוויונית אינה צודקת בנסיבות העניין ועל כן לבית המשפט מסור שיקול דעת לבצע חלוקה אחרת. ישנם שני סוגים של רכוש: הסוג הראשון הינו רכוש בלתי מוחשי שיש לבצע לגביו איזון. בזכויות פנסיוניות למשל, יש צורך להסתמך על אקטואר שיחשב את זכויות הצדדים. לעומת זאת, ישנו רכוש מוחשי שניתן לחלק אותו בעין. הכוונה לרכוש שניתן לאמוד את שוויו בקלות, למכור אותו ולחלק את הכסף באופן פשוט.

לסיכום, עורך דין לענייני משפחה עוסק בתחומים אקוטיים וחשובים. בכל סיטואציה שבה אתם זקוקים לשירותיו של עורך דין מעין זה, חשוב שלא תתפשרו ותבדקו איזה עורך דין יכול לסייע לכם בצורה הטובה ביותר, בשים לב למורכבות המקרה הספציפי, המטרות והיעדים שהגדרתם. 

תמונה: freepik

Related Post

המהירות מ… השטן

Posted by - 16 ביולי 2019 0
נתפסה נוהגת במהירות מופרזת ברכב ללא טסט מעל שנתיים ובדיון בבית המשפט נקבע לה קנס בסך 750 ₪ בלבד… האמנם?…

ארגון הנשים שעושה דרכו לשיתוף פעולה בדובאי, שירי מימון תפתח את הפסגה העסקית הראשונה עם דובאי, אירוע ההתרמה לעמותת שלוה וגם – שבוע האוכל האיטלקי בדרכים

Posted by - 2 בדצמבר 2020 0
אין ספק שהיעד החם עכשיו, במגבלות התקופה הוא ללא ספק דובאי .שירי מימון תופיע ביום ראשון הקרב בערב הפתיחה של הפסגה העסקית…
כלי נגישות