מה עדיף לשחק, פוקר או פוקר אונליין?

4 0

הפוקר הומצא בסוף המאה ה-19, במזרח ארה"ב. במאה ה-21 משחק הקלפים שמשלב אסטרטגיה, חישובים הסתברותיים, מזל וגם יכולת לבלף פופולרי מאוד במדינות רבות, וגם באינטרנט ניתן למצוא שלל טורנירים. למעשה יש גם תחרות שמוגדרת כאליפות העולם בפוקר (WSOP), ובשנת 2022 המנצח בסבב, אספן יורסטאד הנורווגי, זכה בלא פחות מ-10 מיליון דולר!

באופן טבעי יש הבדלים לא מועטים בין משחק פוקר פיזי לבין משחק פוקר אונליין – ובעמוד זה תמצאו סקירה שלהם.

אירוע חברתי

משחק פוקר פיזי מתקיים ברוב המקרים בין חברים, קרובי משפחה, קולגות ובאופן כללי אנשים שמכירים זה את זה. בהתאם יש למשחק גם פן חברתי, ולא בכדי הוא הפך לבילוי נפוץ למדי בשנים האחרונות. משחק פוקר מקוון לא כולל את הפן הזה, מפני שאין אינטראקציה אמיתית בין השחקנים (מעבר למשחק עצמו, כמובן). בהתאם אם המטרה היא בילוי חברתי, כדאי כמובן להעדיף פוקר פיזי.

אפשרות לרווחים כספיים

כשחברים נפגשים כדי לשחק פוקר באחד הבתים, המשחק יכול לכלול גם כסף "אמיתי" ולא רק אסימוני משחק. יחד עם זאת ברוב רובם של המקרים סכומי הכסף לא יהיו גבוהים מדי, כדי שלא ליצור מתחים שיחבלו בחברות. בטורנירי פוקר אונליין לעומת זאת ניתן להרוויח סכומי כסף משמעותיים, ובפרט כשבוחרים להשתתף בטורנירים של שחקנים ברמה גבוהה שבהם הפרסים גבוהים גם כן.

אסטרטגיית המשחק

בפוקר פיזי מוקדשת לא מעט תשומת לב לניסיונות לזהות מתי שחקנים אחרים מבלפים. במשחק פוקר באינטרנט אין שפת גוף, אין אינטונציות וקשה מאוד לזהות סימנים חריגים המעידים על בלופים. מצד שני, בזכות העובדה הזו גם מי שלא יודעים להסתיר רגשות ולשמור על פוקר פייס יכולים לבלף ולנצח גם עם יד חלשה יחסית. הדבר מחייב אסטרטגיית משחק שונה, ובפרט תשומת לב רבה למאפייני המשחק של השחקנים האחרים – מתי הם מהמרים, מתי הם פורשים וכו'.

ריכוז

בשני סוגי המשחקים, גם זה הפיזי וגם זה האינטרנטי, חשוב מאוד לשמור על ריכוז מרבי ולהימנע מהסחות דעת. פוקר הוא משחק שבו מנצח לא בהכרח מי שהיו לו את הידיים הטובות ביותר לאורך המשחק, אלא מי שהפיק את המקסימום מכל יד ויד ובמקביל ידע למזער הפסדים עם ידיים לא טובות. לשם כך נדרשת תשומת לב לפרטים רבים מאוד, וללא ריכוז זוהי כבר משימה בלתי אפשרית.

חוקיות

כשחברים נפגשים לערב של בירות ופוקר, או פוקר ופיצה וכו', מן הסתם שאלת הלגיטימיות של הבילוי לא רלוונטית. פוקר אונליין לעומת זאת מעלה את השאלה האם זה חוקי. הפוקר הבסיסי אמנם מוגדר כמשחק מזל, אבל טקסס הולדם נמצא בתחום האפור. מאחר שהאינטרנט בכל מקרה הוא פלטפורמה ייחודית, ניתן לשחק פוקר אונליין בלי חשש – בתנאי שמשחקים דרך אתרים רציניים ואמינים דוגמת 7XL.

Related Post

On- line

Posted by - 13 במרץ 2023 0
כ-7,000 איש השתתפו במרכז דיגיטלי שמציעה עיריית נתניה לתושביה ללימוד מגוון קורסים והכרת המחשב. בין הקורסים המובילים: הכרת המחשב, אקסל,…

נתניה של נתניהו.

Posted by - 2 בנובמבר 2022 0
הבחירות לכנסת ה-25 התקיימו השבוע. העם אמר את דברו. נכון למועד סגירת הגיליון תוצאות האמת מראות יתרון גדול לגוש הימין…
כלי נגישות