מהו אבחון BRC?

8 0

בעבר נהוג היה לחשוב כי הפרעות קשב וריכוז הן למעשה מצבים המתבטאים בקשיים של ריכוז באופן כללי, או לשמור על הקשבה וריכוז לאורך זמן (כמו בכיתת לימוד). לכן היה נהוג לזהות בעבר תלמידים בעלי הפרעות קשב וריכוז כשהם נמצאים כבר בכיתות הלימוד. היום, מחקרים רבים מראים כי הפרעות קשב וריכוז ויכולות הריכוז מבוססות על 4 תפקודים שונים.

הורים וילדים פונים לקבל אבחון BRC כדי לספק הסבר למגוון רחב של תנאים התפתחותיים כמו ליקויי למידה, ADHD ועוד. באבחון מבצעים למעשה ניתוח דגימות DNA של הילדים במטרה לזהות את השינויים הגנטיים הזעירים המציינים את הגורם לבעיות ההתפתחויות השונות. כך שעם תוצאות הבדיקה ניתן להגיע לזיהוי מדויק ביותר. בבדיקה נבדקים 4 תפקודים עיקריים.

מהם ארבעת התפקודים הנבדקים בבדיקת BRC?

הקשב הממושך – נבדקת כאן רמת ההקשבה של הילד לאורך זמן כאשר היא יציבה ואינה יורדת. ילדים המתקשים לשמור על הקשבה ממושכת יחלמו כביכול, בעת ביצוע מטלות או משימות, יחושו באי שקט ויבער בהם הרצון לזוז או לפטפט עם מי שבסביבתם.

הקשב הסלקטיבי – כאן נבדקת ערנותו של הילד והתמקדותו במשימה אחת תוך כדי התעלמות מוחלטת מגירויים סביבתיים שאינם חלק מהמשימה שהוא מבצע באותו הרגע. התנהגות זו מאוד אופיינית בכיתת הלימוד למשל כאשר המורה מדברת אך התלמידים האחרים בכיתה מדברים בינם לבין עצמם.

פיצול הקשב – בבדיקה נבדקת יכולתו של התלמיד להפנות את שימת ליבו ולהתייחס לשני נושאים בו זמנית. למשל לקרוא ספר ובו זמנית לענות על שאלה שאותו הילד נשאל. 

תפקודים ניהוליים – למעשה כאן נבדקת יכולתו של הילד בארגון, תכנון, הסתגלות ולמידה מטעויות ועוד. ילדים למשל המתקשים להתארגן בבוקר לבית הספר.

דוחות של בדיקות BRC מאפשרים למצוא את הטיפול היעיל ביותר בהתאם לבעיה המפריעה לאותו נבדק. הבדיקה מתבצעת ביחס לנורמה של בני אותו הגיל של הנבדק ולא פחות חשוב ביחס לעצמו. דוחות בדיקת BRC מספקים מדד מדויק המאפשר בצורה מחקרית לזהות מה רמת ההפרעה, אילו תפקודים מבין 4 תפקודי הקשב זה בא לידי ביטוי ומה הפתרונות המתאימים ביותר למי שמתמודד אתה.

לסיכום, בדיקת BRC מאפשרת לאבחן האם הקשיים נובעים מהפרעות קשב וריכוז או שהקשיים נובעים ממקור אחר כמו לקויות למידה, עקב מצבים רגשיים וכד'. עם אבחון BRC שוללים סיבות אפשריות ותסמינים שדומים להפרעת קשב וזאת על מנת לזהות את הגורם ולהעניק טיפול מתאים ביותר.  בנוסף לכך הבדיקה מספקת מידע גם על תפקודים קוגניטיביים אחרים כמו זיכרון שמיעתי וחזותי, שפה ומוטוריקה, ארגון ותכנון ועוד. האבחון הינו אבחון ממוחשב ומדויק ולמעשה הינו היחיד שמכיל גם ממצאים רגשיים כך שבסופו של דבר מתקבלת אבחנה מאוד מדויקת המתאימה למצבו של הילד ומאפשרת מתן טיפול מדויק. האבחון חשוב מאוד על מנת להקל על ילדיכם ולמצוא עבורם את הטיפול המתאים ביותר עבורם ובשילוב עם איש מקצוע תוכלו להגיע לטיפול היעיל ביותר עבורם.

Related Post

מתחדשים

Posted by - 28 בספטמבר 2022 0
בפתחה של השנה החדש נפתח מחדש המרכז הקהילתי המחודש של נאות גנים במעמד ראש העיר, מרים פיירברג-איכר, משפחות הקהילה ועוד.…

כתיבת תוכן לעסקים

Posted by - 27 באוקטובר 2021 0
התחרות במנועי החיפוש על התוצאה הראשונה בישראל היא גדולה. כול עסק רוצה להגיע לדף הראשון ולמיקומים הראשונים. יחד עם זאת,…

Leave a comment

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כלי נגישות