"לחיים יש משמעות…"

4 0

סא"ל מורנו ז"ל שירת בסיירת מטכ"ל ושימש בתפקידים בכירים וייחודיים שרק בודדים ביחידה עוברים הכשרה שכזאת. עמנואל הוגדר על ידי מפקדיו: 'הלוחם הטוב ביותר שידעה המדינה והוא החייל היחיד בכל תולדות צה"ל, שתמונתו לא הותרה לפרסום גם לאחר מותו

על המשפט "לחיים יש משמעות" חתום סגן אלוף עמנואל מורנו הי"ד, כמה דקות לפני נפילתו במבצע גדול בלבנון; במרכז הקהילתי "יראנו ניסים" בחרו להנציח את שמו ומורשתו בקריאת אולם על שמו

מאת יאיר אברהם

התרגשות רבה נרשמה ביום רביעי האחרון במרכז הקהילתי  "יראנו ניסים", בראשות הרב רפאל רובין שליט"א, זאת לנוכח הטקס המרגש  שנערך באולם המרכזי וההכרזה הרשמית להנציח את שמו של סגן אלוף עמנואל מורנו הי"ד, שנפל בפעילות צבאית בלבנון.

סא"ל מורנו ז"ל שירת בסיירת מטכ"ל ושימש בתפקידים בכירים וייחודיים שרק בודדים ביחידה עוברים הכשרה שכזאת. עמנואל הוגדר על ידי מפקדיו: 'הלוחם הטוב ביותר שידעה המדינה והוא החייל היחיד בכל תולדות צה"ל, שתמונתו לא הותרה לפרסום גם לאחר מותו.

בטקס עצמו השתתפו הוריו השכולים של מורנו, שציינו בהתרגשות שלמרות  ששמו של מורנו הי"ד הונצח בדרכים רבות  ברחבי הארץ, דווקא הדרך בה בחרו להנציח את שמו ומורשתו במרכז "יראנו ניסים" עוררה את התרגשותם, שכן  היא מבטאת בברור את מורשת החיים אותה הוביל וחי עמנואל: נתינה והקרבה לחברה.

עוד נכחו בטקס, מאות בני נוער מכל גווני הציבור המקומי, כאשר המשותף לכולם הינה קבלת מורשת זו והשתתפות בפעילות הנרחבת המתוכננת במקום.

המרכז  הקהילתי של "יראנו ניסים", נפתח באופן רשמי בספטמבר האחרון בהשתתפות אישי ציבור בכירים וקהל הגדול המזוהה עם הדרך אותה מנתב מי שעומד בראש הארגון, הרב רפאל רובין שליט"א.

הרב רובין הפך לאחר שנים רבות של עשייה, לאיש המצליח להוביל לאחדות אמיתית בין כל גווני הציבור הרואים בו דמות רוחנית איכותית, שכל מה שמניע אותו הינה: 'אהבת ישראל טהורה', אחדות בעם היהודי,  הכוונת בני הנוער לנתינה הושטת עזרה וקבלת האחר.

הרב רובין תיאר את עוצמתו של סא"ל עמנואל מורנו, מי שהפך לסמל ומופת לאחר מותו, למרות שתמונתו לא הותרה לפרסום עד היום.

"עובדה זו מוכיחה שרק עשייה ומורשת חיים משמעותית  יכולה להנציח אדם. לאחר נפילתו של עמנואל מורנו, כתב אחד מהלוחמים למשפחה האבלה, על שיחתו עם עמנואל כמה דקות לפני שהמריאו למשימתו האחרונה בלבנון".

הרב עצר בדיבורו והמשיך: "השאלה שהועלתה בשיחתם הייתה מה עושים עם טיל פוגע ח"ו במסוק ונותרו 10 שניות עד התרסקותו. עמנואל הישיר מבט ואמר "מה שאני אעשה וזה גם מה שאתה צריך לעשות, זה להגיד "שמע ישראל", סיפר הרב רובין והמשיך.

"השיחה המשיכה והלוחם אמר למפקדו עמנואל "בסדר אז תגיד "שמע ישראל" –אבל מה זה ייתן לך! הרי בכל זאת שנייה אחרי כן המסוק יתרסק וכולנו נמות?".

עמנואל השיב, כך סיפר הרב על בסיס דברי הלוחם שכתב לבני משפחתו של מורנו: "אם לאדם נשארות חמש שניות לחיות ועדיין יש משמעות לחייו ושאיפה למה שאחריהם, משמע, לחיים יש משמעות. אך אם לעומת זאת, לאדם נשארו חמש שניות לחיות ואיננו מבין את חשיבות השניות הללו, אז כנראה אין משמעות לכל החיים שלו. אנו לא חיים בשביל לספק את היצרים או ליהנות ולחיות את הרגע, אלא החיים הם שלב נוסף בדרך אל השלב הבא". עצמו עיניכם וחישבו על מפקד מבצע מסוכן מאין כמוהו בלב מוצבי האויב , על מה הוא חושב ועל גודל אמונתו".

טקס הפתיחה הרשמי  של האולם והנצחת שמו, יערך בעוד כחודשיים, בהשתתפות החברים לנשק שליוו את עמנואל מורנו בחייו, בני משפחתו, חבריו הקרובים,  חברי כנסת ונבחרי ציבור.

צילום באדיבות "יראנו נסים"

Related Post

Leave a comment

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כלי נגישות