כל מה שחשוב לדעת על הפצת חשבוניות פיקטיביות

5 0

חשבונית מס הינה מסמך שמנפיק עוסק, בהתאם לקריטריונים שנקבעו על ידי רשויות המס, לאחר ביצוע עסקה או מתן שירות.

חשבונית פיקטיבית היא חשבונית מס שהוצאה שלא על פי הדין וזאת עבור מכירה או שירות שלמעשה לא בוצעו אלא למראית עין בלבד.

המשמעות של הפצת חשבוניות פיקטיביות

המשמעות של הפצת חשבוניות פיקטיביות ודיווח עליהן היא הקטנת סכום המע"מ שהעוסק מחויב לשלם וגובה התשלומים למוסד לביטוח לאומי ולמס הכנסה. הוצאה של חשבונית פיקטיבית מביאה להגדלה של ההוצאות הרשומות והקטנה של ההכנסות החייבות במס.

ההפצה והסחר של חשבוניות פיקטיביות גורמים לנזקים של מיליארדי שקלים מדי שנה למדינה. נוכח כך, רשות המיסים הקימה מאגר של חשבוניות מס בהתאם לדיווחים חודשיים המוגשים על ידי העוסקים באופן מקוון.

מאגר החשבוניות נועד לצמצם את היקף תופעת ההפצה של חשבוניות פיקטיביות וליצור הרתעה.

חשיבות הליווי המשפטי בחקירות כלכליות

הפצה של חשבוניות פיקטיביות היא עבירה פלילית חמורה בעלת אופי כלכלי. במקרים בהם חשוד הוזמן לחקירה בחשד לעבירות מס והפצה של חשבוניות פיקטיביות, הרי שחשוב לקבל ייעוץ משפטי מידיו של עורך דין המתמחה בעבירות מס.

פתיחת חקירה במס הכנסה הינה פעולה שגרתית ויומיומית ובמידה ונקראתם לחקירה מסוג זה, הרי שהליווי והייעוץ המשפטי הינו חיוני. עורך דין המתמחה בתחום עבירות מס יילחם על זכויות הלקוח ויגן עליו מול הרשות החוקרת.

רובם של התיקים במס הכנסה מנוהלים בליווי של רואי חשבון, מנהלי חשבונות ויועצי מס, עובדה זו מביאה לכך שבתי המשפט רואים חומרה יתרה בביצוע עבירות הגורמות לפגיעה באינטרסים הכלכליים והציבוריים של המדינה.

ייעוץ מידי עורך דין מיסים לניהול ההליך הפלילי

כאשר עוסק אינו משלם לקופת המדינה את שיעור המס כפי שנדרש על פי חוק או שמפחית אותו באמצעות הוצאה של חשבוניות פיקטיביות, הרי שהנזק שנגרם הינו כלפי כלל אוכלוסיית המדינה ומכאן הגישה המחמירה ביחס לעבירות מס.

העונש בגין עבירה של הוצאת חשבוניות פיקטיביות הינו חמור ויכול להגיע לכדי מאסר בפועל. קבלת ייעוץ בחקירה המתנהלת בחשד להפצת חשבוניות פיקטיביות הינה קריטית ונועדה לעצור את המשך ההליך הפלילי והגשת כתב אישום.

משרד עורכי דין מוביל המתמחה בתיקי עבירות מס

משרד עורכי דין שאול רן ושות' כולל צוות של משפטנים בכירים ומנוסים הדוגלים במצוינות ומאמינים בהקפדה על הפרטים הקטנים.

עורכי הדין שלנו הינם בכירים לשעבר ברשויות המס ויוצאי פרקליטות המדינה המתמחים בטיפול בתיקי חקירות מיסים בדגש על עבירה של הפצת חשבוניות פיקטיביות.

אנו עומדים לשירותכם בזמינות מלאה ונשמח להעניק לכם מעטפת משפטית מקצועית במטרה להגן על זכויותיכם ועל האינטרסים שלכם בצורה מיטבית.

משרד עורכי דין שאול רן ושות' הינו מהמובילים בישראל ומצטיין בלחימה עיקשת על זכויות לקוחותיו עד להשגת התוצאה המשפטית הטובה ביותר.

Related Post

Leave a comment

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כלי נגישות