טיפים לטיפול בתיקי הוצאה לפועל

4 0

רבים מחייבי ההוצאה לפועל אינם מודעים כלל להליכים הננקטים במסגרת התיקים המנוהלים כנגדם. עו"ד אייל קורסיה מספק טיפים חשובים

 

רבים מחייבי ההוצאה לפועל מגלים, לעיתים קרובות מאוחר מדי, פעולות שננקטו נגדם במסגרת התיקים המנוהלים. הפעולות הראשונות והטיפול הראשוני בחובות הוא החשוב ביותר, שכן כלל ההליכים בתיק עשויים להתבטל על-ידי פעולות פשוטות. בעוד הזנחה של התיק, תביא בהכרח להטלת עיקולים והגבלות ובהמשך אף לפגיעה ברכושו ובזכויותיו של החייב.

מרבית חייבי ההוצאה לפועל מחליטים לטפל בחובות לבדם, אלא שאינם מודעים לאפקט הפרפר. חשוב להבהיר כי טיפול לקוי בתיקי ההוצל"פ עשוי להביא למצב דברים בו גם אם תפנו לעו"ד, הרי שהאחרון לא יצליח לתקן את המחדלים והטעויות בתיק. הסיבה: בכל הצהרה ובכל מסמך עליו נדרש החייב לחתום כתנאי להגשת בקשתו, מצויים פרטים חשובים הרי גורל אשר עשויים לשנות מקצה לקצה את כל פני התיק וההליכים בו.

מיד עם פתיחת תיק ההוצל"פ ראוי שתבינו כי לטובת התובע עומדים 30 ימים, כאשר מיד לאחריהם ינקוט התובע בהליכים משפטיים כדוגמת הטלת עיקולים כאשר בשלבים הראשוניים לחיי התיק. עפ"י רוב יוטלו עיקולים על חשבון הבנק, על החסכונות בו, על קופות וזכויות פנסיוניות, הוצאת מעוקלים מהבית וכמובן עיקולים על המשכורת.

בפניה פשוטה ומהירה לכל עו"ד המתמחה בהוצאה לפועל וחדלות פירעון, סביר כי תצליחו למנוע את הטלת כלל העיקולים המנויים לעיל, ובכך תאפשרו לעצמכם להמשיך ולנהל חשבון בנק תקין ללא עיקולים, תשמרו על רישיון הנהיגה שלכם ואף תימנעו בעתיד מהוצאת צו עיכוב יציאה מהארץ.

עפ"י רוב, ההגבלות כדוגמת הגבלה על חידוש רישיון נהיגה, הגבלת יציאה מהארץ, הגבלה בבנק ישראל, יוטלו רק בחלוף חצי שנה מיום פתיחת התיק כנגדכם, אין זה אומר כי הנושה לא יוכל להגיש בקשה להטלת סנקציות עוד בטרם פתיחת התיק.

על כן ראוי להבין, כי מיד עם פתיחת התיק יש לפנות לאיש מקצוע לטיפול ממוקד מהיר ופשוט, יחד עם זאת ומאחר ומרבית החייבים אינם מטפלים בתיק מיד עם פתיחתו, נציין כי ניתן לטפל גם בתיקים ישנים שהוזנחו אף אם לא נעשתה בהם כל פעילות.

חשוב שתטפלו בחובות הן הישנים והן החדשים כי היום יותר מתמיד אלפים יוצאים לחיים חדשים מידי יום ומקבלים את החיים בחזרה ללא עיקולים ללא הגבלות וכמובן ללא חובות.

הכותב, עו"ד אייל קורסיה, עוסק בהוצאה לפועל וחדלות פרעון. טלפון: 050-6351208. אתר: www.adv-dk.co.il

Related Post

קרבה מסוכנת

Posted by - 28 בפברואר 2018 0
מפעל פלנטקס בנתניה עומד אומנם בפני סגירה ומעבר למזרח-הרחוק, אך הדבר לא מנע מן המשרד להגנת הסביבה להורות על סגירת…

אור וחיים חדשים בנתניה

Posted by - 29 באוגוסט 2018 0
שיתוף פעולה בין עיריית נתניה לבית החולים לניאדו ישלב בין תערוכת מנורות מיוחדת לבין פרויקט הקמת פגייה חדשה בבית החולים.…

שמות חדשים

Posted by - 21 במרץ 2022 0
מועצת עיריית נתניה אישרה בישיבתה האחרונה סדרה ארוכה של שמות רחובות חדשים בשכונות החדשות והמתפתחות של העיר וקיבלה במלואן את…

סיעת ״כולנו למען נתניה״ מתרחבת

Posted by - 19 בפברואר 2019 0
חברת המועצה עו"ד ענת לביא-אזולאי הצטרפה לסיעת "כולנו למען נתניה"; הסיעה המאוחדת הפכה, רשמית, לסיעה השנייה בגודלה במועצה.  חברת מועצת…

Leave a comment

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כלי נגישות