הנער המוכשר, יפה התואר שהחיוך לא מש מפניו ושאהב לעזור לכולם

4 0

מתנדב נוער מד"א, ארי נשר  ז"ל נהרג לאחר פגיעה קשה מתאונת פגע וברח לאחר שנדרס כשרכב על אופניו החשמליים. אלפים ליוו אותו בדרכו האחרונה בבית העלמין באודים.  אביו הבמאי אבי נשר ספד: " הייתי משלם כל מחיר להיכנס לנעליו ולהיטמן במקומו". 

לפני כשנה וחצי החליט ארי נשר ז"ל להתנדב במד"א והחל ללמוד קורס מגישי עזרה ראשונה לנוער בתחנת מד"א בתל אביב. ארי ז"ל סיים את הקורס בהצלחה ומיד לאחר מכן השתלב כחלק ממתנדבי הנוער בתחנת מד"א בתל אביב. ארי ז"ל הקפיד להגיע בכל שבוע למשמרות באמבולנס ולקחת חלק בפעילות ההומניטרית שהתקיימה בתחנה. במסגרת התנדבותו באמבולנס סייע ארי ז"ל לחובשים ולפראמדיקים להעניק טיפול רפואי ועזרה ראשונה לחולים ולפצועים רבים שחייהם ניצלו.

חבריו בתחנת מד"א בתל אביב שבה המתנדב כשנה וחצי סיפרו כי ארי ז"ל היה נער מוכשר ויפה תואר, מחויך ומלא בשמחת חיים שהתנדב במלוא הרצון והמסירות להצלת חיים והקדיש כל רגע להעמקת הידע שלו בתחום ואף חלם לשרת כפראמדיק בצה"ל.  ארי המשיך להציל חיים גם אחרי מותו. משפחתו בצעד אצילי החליטה לתרום את אבריו של ארי , וכך הם הצילו את חייהם של חמישה בני אדם.

ילון שמעוני (16), תלמיד כיתה י"א, מתנדב נוער מד"א בתל אביב: "את ארי ז"ל הכרתי בקורס מגישי עזרה ראשונה לפני כשנה וחצי. התחברנו, ובמשמרות היה מאוד כיף איתו, הוא היה בחור מיוחד, מצחיק מאוד ומלא בכריזמה. תמיד השרה אווירה טובה סביבו ובכל מקום שאליו נכנס. כששמענו על האסון סירבנו להאמין שזה ארי וקשה מאוד לעכל את זה. לא אשכח את החיוך שלו ואני כבר מתגעגע אליו מאוד."

 

אודי קטינא (60), חובש בכיר בתחנת מד"א בתל אביב: "נער מיוחד מאוד, יצירתי ובעל חוש הומור, חינני ומחויך. היחס החם והאנושי שלו לחולים ולפצועים מאוד בלט בזמן שישב ליד מיטתם באמבולנס בדרך לבית החולים וניתן היה להבחין ברוגע שהשרה עליהם, נער שיכולתי לסמוך עליו. הוא עשה את כל המוטל עליו בכישרון ובמקצועיות והכי חשוב, מהלב. הרצון שלו לתרום ולעזור יותר ויותר בא לידי ביטוי בכל משמרת והוא אף שאף להתקבל לקורס פראמדיקים בצבא. זה עצוב וכואב מאוד, נזכור אותו תמיד"

 

מנכ"ל מד"א, אלי בין: "קיבלו במד"א בצער רב את הבשורה הקשה, העובדים, המתנדבים והנהלת מד"א מחבקים ברגעים קשים אלו את משפחת נשר. ארי ז"ל היה מלח הארץ וניכר עליו החינוך לנתינה שקיבל בביתו, הוא היה נער מיוחד שבמעשיו נתן דוגמא אישית מה היא התנדבות כשבמקביל ללימודיו התובעניים לא ויתר והקדיש מזמנו גם להתנדבות למען הצלת חיים. בגילו הצעיר סייע ארי ז"ל להציל את חייהם של חולים ופצועים לא מעטים, דבר שלא נפסק גם לאחר מותו כאשר קיבלה משפחתו את ההחלטה האצילית להמשיך את דרכו ולתרום את איבריו בתקווה שיצילו את חייהם של אחרים. יהי זכרו ברוך."

 

 

סכנה ושמה אופניים חשמליים

אחוז תאונות הדרכים שנגרמות על ידי אופניים חשמליים וקורקינטים חשמליים עולה בלי הפסקה. חייב לעצור את זה!
האופניים החשמליות הפכו לפופולריות יותר ויותר. בצדי הכבישים וגם על המדרכות ניתן לזהות רוכבים רבים. למרבה הצער אנחנו שומעים על אסונות ועל מקרים של פגיעות שאירעו כתוצאה מנסיעה לא בטוחה באופניים חשמליות.

נצלו את כלי הרכב שברשותכם בלי לסכן את עצמכם.

יש לכם בני נוער ? שבו איתם לשיחה מצילת חיים. קרט את ההנחיות המלאות, תרגלו איתם את הנסיעה וודאו שאינם מסכנים את חייהם  וכי הם מצייתים לכללים.

יש להימנע מרכיבה בלילה. אם בכל-זאת רוכבים בלילה, יש להקפיד על תאורה נאותה, ללבוש בגד בהיר ולוודא שיש מחזירי אור על האופניים וכן על הבגדים.

. בכל מקרה של פציעה וחבלה משמעותית, יש להשאיר את הנפגע ללא תזוזה ולהזעיק את מד"א

  1. ניתן לרכוב על אופניים חשמליים רק מגיל 16.
  2. יש להקפיד על חבישת קסדה, מגני בירכיים ומגני מרפקים בכל רכיבה על אופניים, סקטבורד, רולר-בליידס וקורקינטים.
  3. הרכיבה מותרת על שבילי אופניים. באין שבילי אופניים ניתן לרכוב על הכביש בזהירות ובהתאם לחוקי התנועה. בכל מקרה אסור לרכוב על מדרכה.
  4. אופניים חשמליים מוגדרים כאופניים בעלי מנוע בעל הספק מרבי של 250 ואט שהמנוע מפסיק את פעולתו כאשר מהירות האופניים עולה על 25 קמ"ש, בהתאם לתקינה האירופית.
  5. התקנות קובעות כי באופניים החשמליים יותקנו אביזרי בטיחות הכוללים צופר או פעמון, פנס קדמי בעל תאורה לבנה, פנס אחורי בעל תאורה אדומה, מחזיר אור מאחור ומחזירי אור בצבע צהוב על דוושות האופניים.
  6. התקנות קובעות כי האופניים החשמליים ידרשו לשאת סימון רשמי של המילים "אופניים עם מנוע עזר".

Related Post

ביקור המשלחת

Posted by - 12 בספטמבר 2023 0
משלחת מביה"ס ריקרדה הוך  מהעיר התאומה גיסן שבגרמניה הגיעה לביקור בבית הספר אלדד בכיתה המקבילה לכיתתם.חילופי משלחות של תלמידים משני…

שלושה מקומות ראשונים לתלמידות נתניה

Posted by - 22 במרץ 2022 0
שלושה מקומות ראשונים לתלמידות נתניה בחידון המתמטיקה השנתי של תכנית ׳סודקות את תקרת הזכוכית – כל ישראל חברים׳ שלושה הישגים משמעותיים לתלמידות מנתניה שזכו בחידון המתמטיקה השנתי של…

אדם ואדמה

Posted by - 19 ביולי 2023 0
סדנת ״אדם ואדמה יוצרים מן הטבע״ שנייה במספרה התקיימה השבוע במוזיאון בית הבאר מאת בניה גואטה נושא הסדנה הנוכחית, מנדלות…

Leave a comment

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כלי נגישות